Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3771
Hei alle sammen

Jeg driver å utvikler et utpakkingsprogram for å spare litt tid. Etter å ha lasta ned utallige filmer ble jeg rett og slett dritt lei av å måtte pakke ut filene, merke rar-filene og slette dem. I tillegg var det noe dritt at utpakkinga tok så j***** mye resursser at jeg kun kunne pakke ut 1 film om gangen, derfor har jeg mekket min egen unpacker.

Sjekk den ut på http://lars.werner.no/unpacker/

Den er gratis, og kommer alltid til å være gratis. Den inneholder ingenting drit som andre søpplehuer hiver med. Når det kommer en ny version tilgjenglig sier den ifra om det.

Hvis du velger å bruke optionen fjern alle filer untatt disse etternavna så bruk denne lista (så at BIN/CUE ikke var tatt med :S)

AVI,MPG,MPEG,NFO,ISO,IMG,BIN,CUE

Kom gjerne med flere extensions som du pleier å ha i det du laster ned så legger jeg det default inn i systemet

Det ligger noen forslag på hjemmesida om forbedringer, og du må gjerne komme med flere. Akkurat nå vil det være litt lite som gjøres på den, siden det er eksamenstider og alt det der. Vært veldig fint om du hadde "spread the word" på programmet hvis du finner det nyttig.

Ha fortsatt en knall dag, lykke til med eksamen/sluttprøver de som måtte ha det!
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Tips: Legg det ut på download.com + de andre shareware-sitene, så sprer dette seg av seg selv det
Trådstarter
20 7
Hehe, takk... Jeg prøvde å legge det inn på download.com, men de skulle ha penger. Men det er jo ikke shareware, det er freeware
Dette var kanskje ikke så dumt, men man må ikke slette .rar, .sfv og alt sånt etter man har extractet. Det åpner for videre besudling av releasen hvis man deler den. Slett heller .avien(e) etter filmen er sett sier nå jeg.

Det er for så vidt en modus jeg kunne tenkt meg. En "watch"-funksjon i shell, som popper opp på dirs.
1. Sjekker .sfv
2. Unpacker om .sfv går bra
3. Åpner film i forhåndsvalgt avspiller, avhengig av filtype
4. Sletter film når avspilleren avsluttes

Mens punkt 1 og 2 gjennomføres kan f.eks. .nfoen vises i et søtt lite vindu. En fin feature for samme løsning med releases bestående av flere volum hadde også vært fint, så man slipper å gjøre dette flere ganger (ved å først måtte åpne CD1 osv.)
I like turtles
Skyfex's Avatar
Som LocHolmez sier, så*er det viktig å ta vare på releasen uforandret hvis du vil klatre opp i piratkopieringsstigen. Noen gidder jo ikke det, men det kan allikevel være nyttig.

http://whyrar.has.it

Ser ut som et bra program forresten. Det jeg er ute etter er noe jeg kan styre over nettverket. Ettersom jeg har en Windows PC stående som filserver, og VNC er ganske treigt, så skulle jeg gjerne hatt en unpacker jeg kan aktivere over nettverket slik at jeg slipper å*bruke VNC for å unpacke filmene mine.
Sist endret av Skyfex; 27. mai 2005 kl. 16:32.
Programmet ditt hørtes spennende ut. Men jeg vil ønske en til "feature" på det:P
Det er at etter det har pakket ut rarfilene, så samordner den filene om til èn fil.
Slik at man slipper å må mekke playlist for hver gang man skal se filmen.
SkyFex, WinRAR finnes i command line. Kan vel bruke den over nett hvis du får kontrol over Win PC'en på den måten?

Men hvis noen fikser et program som gjør det LocHolmez beskriver skal de få en stjerne i min bok!
Sist endret av NinjaSverre; 27. mai 2005 kl. 19:11.
Trådstarter
20 7
LocHolmez: Det er seff optional (og default OFF), siden jeg (som mange andre) driter å spre releasen videre Gidder ikke å race releaser for å tjene credz, det får andre ta seg av. Kanskje en "watch" feature kan legges til, kan hende at nohope sitt forslag med å f.eks autogenere en playlist for mediaplayer er bedre (og samme nytte).

SkyFex: Hei, du er programmerer du au? Uanz, jeg har god kjennskap til VNC og den er IKKE for treig for det formålet du er ute etter. Hvis du tar en titt på http://lars.werner.no/vnc/ så er det jeg som har laga den "fullscreen-caption" klonen som remotedesktop har for VNC. UltraVNC er den beste og kjappeste som finnes idag, men du må installere skjermhookdriveren for å få tilnærmet 0 lagg. Det som er litt qlt oxo er at UltraVNC gutta likte den fullscreencaptionbaren så bra at de har implementert den i CVS'n sin så alle får den funksjonen uten å bruke de versjonene jeg har modda.

nohope: God ide! Jeg skal se på om mediaplayer har spillelistefiler (bruker bare xbox til å se film skjønner du ) Så skal jeg lage en funksjon som genererer enten en WM spillelist, i "verstefall" en m3u liste som kan brukes i winamp for filmavspilling (yuck)

Bare å keep'em comming, godt med litt feedback
I like turtles
Skyfex's Avatar
large: Jeg synes VNC er treigt, kanskje jeg er kresen Det fullscreen greien hjelper meg ikke så mye da. Sitter på Mac OS X. Men skal teste UltraVNC, kjører TightVNC nå.

Effect: Jaja.. kan bare starte en telnet server. Men det er treigere å bruke Windows Command Line enn å bruke GUI, ihvertfall for meg.

*sukk* .. Hvis jeg bare hadde fått Linux til å funke ordentlig på den.. Funker så utrolig bra med X11 over nettverk
Sitat av large
Jeg driver å utvikler et utpakkingsprogram for å spare litt tid. Etter å ha lasta ned utallige filmer ble jeg rett og slett dritt lei av å måtte pakke ut filene, merke rar-filene og slette dem. I tillegg var det noe dritt at utpakkinga tok så j***** mye resursser at jeg kun kunne pakke ut 1 film om gangen, derfor har jeg mekket min egen unpacker.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle noen ville fjerne RAR-arkivet etter at filmen er extractet? Ta nå heller å slett filmfilen etter at den er sett, og ta vare på scene-releasen, kan alltids være god å ha til f.eks seeding. Men når det er sagt, er det noen grunn til at jeg bør gå over fra Power Archiver til denne, hvis jeg tar vil fortsette å ta vare på RAR-arkivene? Hvor mye mindre ytelse krever denne i forhold til Power Archiver?

Vet at jeg kan høre litt lame ut her hvor jeg sitter å bruker Power Archiver, men jeg synes den er mye mer lettvint og kompatibel med flere komprimeringsformat enn winRAR and such.
Roolfe, tja, kanskje noen faktisk laster ned lovlig komprimerte filmer og ting som ikke er "scene release"?
Æh.. okey da.. :)

Bare ett spørsmål litt sånn litt off-topic.. Er det noen grunn til at 'vanlige folk' bør mekke sammen et RAR-arkiv (tenker med *.r01 *.r02 osv) hvis de skal dele en lovlig film over nettet? Har ikke fått inntrykk av at det sparer noe særlig til plass.

Og i mitt forsvar; det var LocHolmez og SkyFex som først begynte å pjatte om scene-releases..
*.r01 osv. er ikke laget for å spare plass, men for å dele opp nedlastingen for folk med dial-up-linjer eller de som ikke kan sitte på lenge av gangen, slik at man kan gjøre det senere uten å starte på nytt igjen. En annen grunn er for å kunne dele en svært stor fil inn på flere CD-er.

Plassbesparende, dog, har jeg aldri hørt at det har vært.
Fordelen er vel at viss noe går galt under nedlastningen, så er det stor sannsynlighet for at det ikke går ut over mer enn et par filer. Viss noe går galt under nedlastning av en "vanlig" fil, må man kanskje laste ned hele filen på ny.
Trådstarter
20 7
Sitat av Roolfe
Men når det er sagt, er det noen grunn til at jeg bør gå over fra Power Archiver til denne, hvis jeg tar vil fortsette å ta vare på RAR-arkivene? Hvor mye mindre ytelse krever denne i forhold til Power Archiver?
Vis hele sitatet...
Roolfe, som sagt er denne optionen valgfritt. Ytelsen til mitt program mot Power Archiver skal jeg ikke si noe om siden jeg bruker WinRAR API'n som er fritt tilgjenglig for alle som programmerer. Regner med at Power Archiver bruker den samme, siden programmere ikke finner opp kruttet på nytt hver gang Derfor prøv programmet, liker du det ikke så ikke bruk det. Om ikke mange dager kommer en oppdatert versjon der man kan realtime stille threadprioriteten slik at man kan sette den til low ved bakgrunnsutpakking. Husk at dette programmet bare pakker ut, og har bare intensjon å gjøre akkurat det

SkyFex: Det var dumt da Ekke noe mac man selv nå, hadde Amiga lenge da, og kjørt BBS, hehe...

Til dere andre som velger å ta vare på rar-filene:
Hvis dere skal seede en scene-release senere, seff ta vare på rar-filene for å credz. Grunnen til at programmer/filmer osv blir rar-et er som steinarlima sier kun en ekstra crc-sjekk, der faktiske feil kan rettes på grunnlag av andre rar-filer (kjekt).
Hvis du ikke har intensjon om å distrubiere sakene videre så er det ingen vits å beholde rar-filene siden du faktisk sitter med en pakke, når du har pakka ut innholdet beholder man sjeldent papiret right?
Litt off-topic, sorry:
SkyFex:
Hvis du setter opp en server (telnet, netcat anyone? (hihi effect)) og bruker en bat-fil (som du selvfølgelig kan endre på osv) som kobler til serveren (kanskje netcat her også, man kan sende filer over det også, faktisk, og kommandoer etter hverandre) og navigerer til mappen til releasen du har skreve inn i batfilen, finner rar-filer og begynner å pakke ut med winrar's commandline-sak, fikser greia og sender deg selv en msg når den er ferdig med bat-filen? Eller noe? Eeek. Er jo alltids mulig å lage sitt eget program til det, går sikkert fint an i Visual basic, som er ganske greit å lære.

On-topic: Så fint ut, det der! Hva er det du lager den i?
Trådstarter
20 7
Sitat av ProZhen
On-topic: Så fint ut, det der! Hva er det du lager den i?
Vis hele sitatet...
Det er laget i Visual C++ 6.0
Hm? Ikke noe kildekode ute?

Støtter dette programmet ditt Linux ?
Kunne kanskje vært søtt å fått det portet til Linux.
Trådstarter
20 7
Sitat av nohope
Hm? Ikke noe kildekode ute?

Støtter dette programmet ditt Linux ?
Kunne kanskje vært søtt å fått det portet til Linux.
Vis hele sitatet...
Hehe, nei den er ikke i opensource gitt, men det finnes visstnok noe lignende til linux fra før, veit ikke navnet siden jeg kun jobber på windowsplatform. Det er ikke noe annet en interface og brukermuligheten jeg lager da, for rar bruker jeg http://www.rarsoft.com/rar_add.htm sin egen sdk.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Trådstarter
20 7
For dere som ikke har testet dette: http://lars.werner.no/sizeme/

Denne lille godbiten sammenligner filstørrelser og finner beste kombinasjonen for å fylle opp en CD/DVD/WHATEVER!

Sjekk den ut
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Skyfex
*sukk* .. Hvis jeg bare hadde fått Linux til å funke ordentlig på den.. Funker så utrolig bra med X11 over nettverk
Vis hele sitatet...
Viss du syns VNC går tregt, så går X11 endå tregare. X11 er laga for LAN, og inneheld ikkje komprimering, noko VNC gjer. Finst rett nok NOX då, som introduserer komprimering. :For meg funkar VNC heilt fint.