Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3568
Hei hei,

Har periodesvis hatt problemer med å komme meg inn på freak. I går og i dag har vært litt kjipe... faktisk skjønt hvor avhengig jeg er nå, hehe.

Noen som vet hva som skjer?

- Spirituell
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Dette har skjedd for meg og flere andre også, egentlig ganske irriterende.

Klager ikke på ledelsen her, men det er fint om vi hadde fått ett lite utrop om hva som skjer.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Ikke bare jeg som er føler meg lost uten freak nei
Pleier å være svar på irc (#nff) når det er trøbbel her btw. Ikke at jeg er så flink til å følge med der selv at det gjør noe.
Det burde være en Twitter bruker eller noe som melder ifra om slike problemer. Mye bedre å vite hva som er problemet enn å spamme f5
Merket at det var nede i går kveld og i dag ettermiddag.
Noen som vet hva som skjer?
facepalmer mye
Spirituell's Avatar
Trådstarter
Dagen min har vært endel mer produktiv i dag, da.. eksamen soon så egentlig greit. Men får faen meg abstinenser av å ikke kunne laste siden!
Sleit i går ettermiddag/kveld med å komme inn..
Argh, har irritert meg og.
Tenkte at det var et DDOS angrep eller noe..
Jeg er ikke den eneste nei. Det er godt å vite.
Sitat av Spirituell Vis innlegg

Noen som vet hva som skjer?
Vis hele sitatet...
Vet bare at jeg ikke har hatt det så jævlig siden 22. desember 2010.
Det var forrige gang det var på samme måten, ihvertfall i følge den imaginære tatoveringen jeg har i anus' umiddelbare nærhet.
Har skjedd konstant de siste dagene, si at jeg har en freak fane oppe over lengre tid uten og være innpå, så fungerer det ikke når jeg oppdaterer, men vist jeg lukker freak fanen, så fungerer det og gå innpå igjen etter 20-30 minutt.
Sitat av F4celess Vis innlegg
Det burde være en Twitter bruker eller noe som melder ifra om slike problemer. Mye bedre å vite hva som er problemet enn å spamme f5
Vis hele sitatet...
Ser ikke vitsen i å ha en twitterkonto for å si de svært få gangene freak er nede. Selv hadde jeg bare litt problemer i går, men mye idag.
Sist endret av mo3; 2. juni 2012 kl. 20:31.
Merker det samme, kommer ikke inn på Freak.no. Såvidt jeg vet er det serverproblemer, eller så er det faktisk noen som ddose'r serveren ip'en. De bruker et ping program.

For dere som ikke vet hva ddos betyr:
Selve ddos betyr ''Denial-of-service attack''. De som driver med det har et program som sender ping. Det programmet gjør, altså ddos, er at det sender tusenvis av ping på serveren. Slik at siden kan krasje, eller stoppe. Om du ikke vet hva ping er, er det hvor mye lagg det er, jo mer ping, jo mer lagg.

Håper dette hjelper. Men det kreves faktisk 15-20 personer for å legge ned en side i 30 min. Men fult mulig en annen gjør det alene, men da må han ha et nettverk som koster mange tusen. For å få sendt så mange ping i sekundet.
Sist endret av Sec; 2. juni 2012 kl. 20:32.
Sitat av Sec Vis innlegg
Merker det samme, kommer ikke inn på Freak.no. Såvidt jeg vet er det serverproblemer, eller så er det faktisk noen som ddose'r serveren ip'en. De bruker et ping program.

For dere som ikke vet hva ddos betyr:
Selve ddos betyr ''Denial-of-service attack''. De som driver med det har et program som sender ping. Det programmet gjør, altså ddos, er at det sender tusenvis av ping på serveren. Slik at siden kan krasje, eller stoppe. Om du ikke vet hva ping er, er det hvor mye lagg det er, jo mer ping, jo mer lagg.

Håper dette hjelper. Men det kreves faktisk 15-20 personer for å legge ned en side i 30 min. Men fult mulig en annen gjør det alene, men da må han ha et nettverk som koster mange tusen. For å få sendt så mange ping i sekundet.
Vis hele sitatet...
Tror nok de aller fleste på freakforum er kjent med ddosere, bedre kjent som hackere på vg og Dagbladet!
HøyRisiko Psykopat
internett er sykt kjedelig når freak er nede må eg si^^
testet akkuratt med tor browser for å skjekke at ikkje eg va blitt blokkert av levrandøren eller noe, kom inn på 1 førsåk så skjekte eg i den vanlige nettleseren igjenn :P

noen som kan si hva som er problemet?
Sec: Åh, tusen takk! Det oppklarte så utrolig mye!!
Nei.
Sitat av OlaWaagen Vis innlegg
internett er sykt kjedelig når freak er nede må eg si^^
Vis hele sitatet...
Vi har da fortsatt artige?
Noen som har opplevd at dette har skjedd tidlig på morningen? Isåfall, siden det skjer slik som det gjør nå med jevne mellorom, er ddos stor sannsynlig. Men om det er på morningen, har de ikke 15 personer. Med mindre det er en gammel fyr som bare vil tulle å få bot.

Så: Noen som har opplevd at dere ikke kommer inn på morningen?
Sitat av Zarbon Vis innlegg
Vi har da fortsatt artige?
Vis hele sitatet...
der er av feks slike http://www.artige.no/bilde/32060 at artige.no suger.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Tror nok de aller fleste på freakforum er kjent med ddosere, bedre kjent som hackere på vg og Dagbladet!
Vis hele sitatet...
Ifølge VG så ble Unio hacket.
Ifølge Unio så ble de DDoSet.

Hmm... Hvem skal vi stole på? .
Hvilken konsekvenser fikk Unio da? Så finner jeg det nok ut.
Sitat av mo3 Vis innlegg
der er av feks slike http://www.artige.no/bilde/32060 at artige.no suger.
Vis hele sitatet...
Ja, mtp at man heller vil spille BF3.
Sitat av Zarbon Vis innlegg
Vi har da fortsatt artige?
Vis hele sitatet...
Nei. Hva er greia med artige? Av hundre bilder på den siden, er kanskje to morsomme. Resten er billig dritthumor og reposts.
Artige er en vits, og det er ikke ment i positiv forstand.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Nei. Hva er greia med artige? Av hundre bilder på den siden, er kanskje to morsomme. Resten er billig dritthumor og reposts.
Artige er en vits, og det er ikke ment i positiv forstand.
Vis hele sitatet...
Du har så rett.
facepalmer mye
Spirituell's Avatar
Trådstarter
Lol, ping er ikke lagg og DDoS er ikke at noen pinger en side tusen ganger. Er det DDoS er mange hundre eller tusen maskiner som angriper en IP ved å floode packets så serveren kneler av for mange forespørsler. Send PM om du lurer på noe angående botnets.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Lol, ping er ikke lagg og DDoS er ikke at noen pinger en side tusen ganger. Er det DDoS er mange hundre eller tusen maskiner som angriper en IP ved å floode packets så serveren kneler av for mange forespørsler. Send PM om du lurer på noe angående botnets.
Vis hele sitatet...
Hvis du tenker på BF3, om serveren har høy ping, lagger det. Så jo, ping er lagg.

Halve av det du sier er riktig. Men DDOS er ping. Det er ping som blir sendt på server. Som du sa, pakker med masse ping.
Sitat av Sec Vis innlegg
Hvis du tenker på BF3, om serveren har høy ping, lagger det. Så jo, ping er lagg.

Halve av det du sier er riktig. Men DDOS er ping. Det er ping som blir sendt på server. Som du sa, pakker med masse ping.
Vis hele sitatet...
Ping er ikke lagg...
Ping er tiden det tar for pcen din å kommunisere med en server o.l i millisekunder.
En ping på 50 vil si at pcen din bruker 50ms på å kommunisere med serveren, som gir utslag i lag på onlinespill.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
DDoS-angrep. Det er ikke så mye å gjøre med det.