Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1690
Jeg vurderer kjøpet av en ny telefon etter fire år med Galaxs S1, men er ikke 100% sikker på hvilken telefon jeg skal skaffe meg. Jeg har stort sett vurdert enten Sony Xperia Z3, LG G3 eller Samsung Note 4, men jeg er åpen for flere forslag. Jeg har holdt en knapp på Xperia Z3 fordi jeg kommer til å bruke telefonen mye som mp3 spiller og derfor ønsker meg best mulig lyd. Hva anbefaler dere av gode telefoner?
Sist endret av sixfeetunder; 28. oktober 2014 kl. 20:28.
Selv hadde jeg Z2 på privat basis og Z3 som jobb telefon nå i det siste.
Z2 byttet jeg nettopp inn til en Note 4 pga at det er alt for mange feil på Z2 som ALDRI blir rettet. Det er også så enkle feil som at skjermen er montert litt skeivt på så den ikke er helt vanntett, men butikken nektet å teste den i vann.

Er kjempe fornøyd med Note 4. Har da hatt Note 3 tidligere.

Z3 som jobb telefon byttet jeg ut til en iPhone 5s. Byttet ut Z3 av samme grunn som Z2. Eneste var at på Z3 så var ikke skjermen satt på skeivt.
De 2 største problemene på Z2 og Z3 som jeg kom over var at lydkvaliteten på Filmer, samtaler og varsellyder er meget lav. PÅ høyt nivå der er vell på samme nivå som 50-60% på min Note 4 nå. Hadde håpet at lyden på disse telefonene skulle være høy, men det var det absolutt ikke.
Andre problemet er at luka for lading blir fort ekstremt løs. Bare etter 1 uke så merket jeg at den gikk opp hele tiden. Uansett om jeg bare hadde telefonene i hånden eller i et eget deksel.


Nei, jeg skal i hvert fall aldri ha en Sony telefon igjen. Så dårlig support og utrolig dårlig at de ikke retter på feil.
Den åpenbare vinneren er Nexus 6, om du håndterer 5.92" skjerm
Jeg er jo som noen kanskje vet en Apple fyr. Men jeg skjønner jo at det ikke er for alle

Uten å ha prøvd telefonen selv så vil jeg likevel anbefale deg en One+one! Den er litt vanskelig å få tak i, men det selges invites på ebay. Jeg kan ikke tenke meg mer bang for the buck en den. Ikke et veldig imponerende kamera, så hvis det er viktig for deg bør du nok heller se etter en annen telefon. Men utenom det så er den helt på høyde med andre high end android telefoner. Qualcomm Snapdragon 801, 2,5GHz (fire kjerner) prosessor og 3GB ram! Også koster den ikke mer en 299USD for 16GB versjonen.

Mer info på hjemmesiden deres.
Om du bryr deg om utseende så er den nye Samsung Alpha drit pen. Den er kanksje ikke like god som top modellene, men vil tro den holder i massevis for normalt bruk. I hvert fall når du er vandt med en S1 fra før :P
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Selv hadde jeg Z2 på privat basis og Z3 som jobb telefon nå i det siste.
Z2 byttet jeg nettopp inn til en Note 4 pga at det er alt for mange feil på Z2 som ALDRI blir rettet. Det er også så enkle feil som at skjermen er montert litt skeivt på så den ikke er helt vanntett, men butikken nektet å teste den i vann.

Er kjempe fornøyd med Note 4. Har da hatt Note 3 tidligere.

Z3 som jobb telefon byttet jeg ut til en iPhone 5s. Byttet ut Z3 av samme grunn som Z2. Eneste var at på Z3 så var ikke skjermen satt på skeivt.
De 2 største problemene på Z2 og Z3 som jeg kom over var at lydkvaliteten på Filmer, samtaler og varsellyder er meget lav. PÅ høyt nivå der er vell på samme nivå som 50-60% på min Note 4 nå. Hadde håpet at lyden på disse telefonene skulle være høy, men det var det absolutt ikke.
Andre problemet er at luka for lading blir fort ekstremt løs. Bare etter 1 uke så merket jeg at den gikk opp hele tiden. Uansett om jeg bare hadde telefonene i hånden eller i et eget deksel.


Nei, jeg skal i hvert fall aldri ha en Sony telefon igjen. Så dårlig support og utrolig dårlig at de ikke retter på feil.
Vis hele sitatet...
Kaster inn mine egne erfaringer:

1. Jeg spurte om det med vannskade, og ble lovet at om jeg var forsiktig og oppriktig med telefonen og holdt den over 1.5m med vann, så skulle det hele med erstatning av telefonen gå helt fint om det skulle være ett problem.
2. Om skjermen er satt skjevt kan du returnere den som DOA, det fungerte iallefall helt fint for en venn av meg som kjøpte Z3.*
3. Hva mener du med lydkvaliteten, den er helt fin den. Det er ikke "ear burstingly" høyt, men den er grei. Lyden på headset er like høy som på alle andre telefoner.
4. Da har du isåfall sittet og lekt med det, min er fortsatt helt fin.

Sony support har faktisk vært ganske grei med meg, så nøler ikke akkurat med å anbefale den videre.

(*Eier Z3 selv også, men min hadde ikke det problemet)