Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1270 515305
Ser ut som et kamera?
Er det noen som vet om noen man kan snakke med angående Lier og Dikemark? Er interessert i å lage en dokumentar om stedene. Vær så snill og send meg en personlig melding eller en epost. På forhånd takk :-)
det bilde av den "jallastolen" som det no stroppe greier på (forrige side) syns jeg er ekkel... tenk at det har vært en eller annen gærning stroppa fast i den . :S
som dannyfugl sa, hva er den svarte kameraaktige dingsen? ser nesten ut som en slags X-ray(yay!) ting :P noen som vet noe mer?
Vil bare kommentere det beryktede "elektriske badekaret". Det er ikke et elektrisk badekar. Det man ser i bakgrunnen der som ligner på noe spooky, det er rett og slett et vanningssystem. Det som ser ut som kabler ut på sidene, det er slanger med dusjhoder i endene. Det har nok foregått mye rart der, men det badekaret har nok ikke vært en del av det. Det er kun til vasking.
Sist endret av adiabatic; 20. september 2008 kl. 12:13.
dere som drar ditt pass på at alt malingstøvet som dekker alt inneholder bly. ikke ta deg til fjeset etter å ha tatt på det
Har varit och fotat i två av paviljongerna av Lier Sykehus

Härligt ställe. Dock är det någon som är eller har varit bosatt i ena huset. Hade samlat på sig en komplett garderob med både kläder, väskor och skor. Även använda kanyler. Smått otrevligt.
Jevlig scary shit!

Har selv lest 23-salen av Ambjørnsen, heavy saker. Hvis dere virkelig vil gjøre forarbeid kan dere lese Amalie Skram sitt makkverk:
# Professor Hieronimus, 1895
# Paa St. Jørgen, 1895

Makkverk når det kommer til karakterbygging, men kan gi deg et grunnlag på hvordan ting foregikk på den tiden, og hvor jevlig enkelte personer kan ha hatt det. Innesperret der.

Nå er vel disse avdelingene bygd i senere tid, men jeg kunne gjerne tenkt å tatt en tur sammen med folk fra Nff. (Satt også og fantaserte om å campe i skogen rundt avdelingene, for så å skremme evnt. folk som ville utforske. Ikledd hvit sykehusfrakk og andre div. props ;D Vært jevla fett, men jobben hindrer liksom litt :P Orker heller ikke å ta ut ferie for dette syyyke prosjektet... )

Fikk forresten en jevlig scary feeling av bare å se på bilder. Det bilde av den gnagde sengen var sjuke saker Er ganske interessert i historien bak sykehuset og hvem/hva som skjedde. Leste litt om de radioaktive greiene. Syke saker! Hvis noen kunne tenke seg å lage en dokumentar eller lignende om stedet melder jeg meg frivillig. Hadde vært fett med noen syke dramatiseringer eller lignende.
Hva er "rottegjengen" ?
Sitat av MediaDok
Er det noen som vet om noen man kan snakke med angående Lier og Dikemark? Er interessert i å lage en dokumentar om stedene. Vær så snill og send meg en personlig melding eller en epost. På forhånd takk :-)
Vis hele sitatet...
Jeg har spurt og, følgende melding fikk jeg fra dem.
Sitat av Buskerud Sykehus HF
Vi viser til din forespørsel vedrørende filming inne i bygninger tilknyttet Psykiatrisk avdeling på Lier. Av sikkerhetsmessige grunner er det ikke tillatt å filme eller på annen måten oppholde seg innenfor bygningene som er avstengte. For å sikre nødvendig ro for pasientene er vi også meget restriktive med å tillate filming på den øvrige delen av Psykiatrisk avdeling på Lier. Vi beklager derfor at vi ikke kan imøtegå din forespørsel.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Sgt. Pepper; 24. september 2008 kl. 11:24.
▼ ... over en uke senere ... ▼
harregud bruke tid å penger på å holde folk borte fra plassen? penger som vi kunne brukt til passientene, wtf:P riv bygningene ned da, sjønner ikke problemet:P
Av de ca 2500 som ble lobotmert i Norge så var det 374 som ble tatt i Lier.

Noe å tenke på når dere går der småredde på nattestid God tur

W
Sitat av Aquatran
harregud bruke tid å penger på å holde folk borte fra plassen? penger som vi kunne brukt til passientene, wtf:P riv bygningene ned da, sjønner ikke problemet:P
Vis hele sitatet...
Dersom byggene skal rives så er det et spørsmål om politisk vilje.
Koster spenn å rive.
Lurer på hva som skjer med de boligene som skulle bli bygd der jeg, de skulle stå ferdig i 2012.
Vil bare informere om en fotoutstilling som skal være på galleri ramfjord i februar,hvor bildene er fra lier asyl, veldig spennende bilder.
luere bare på hvilken avdeling er det første bygget man kommer til,påoversiden av kiosken og parkeringsplassen? var der i forrige uke,holdt da på å bli sperra inne av en vaktmester. så hvis noen finner en halv dukke i 2 etasje så kos dere.
Vet noen om tilstanden til de andre blokkene? er de mindre hærpa og er d like lett å komme seg inn?
Du var i bygg a. De andre bygga er mer herpa men det pleier å være lettere å komme seg inn der. Hvis ikke vaktmesteren nettopp har vært der.
vet du hva som skjedde i blokk A? leste et sted her at blokk B var hvor de "verstingene" var. Er den også i bruk eller er den en del av de 2 andre blokkene lenger inn som er forlatt?
Vet ikke noe om bygg a. Bygg b var opprinelig kvinneavdeling for værstingene. Men på slutten var den for gamle og syke.
var akkurat på lier og ble ferska av sykhuset, de passer på hele tiden nå pga av kobbertyver som herjer. så vet dere det
Jeg skal, med en gruppe fra skolen, spille inn film snart i det gamle Elevinternatet/Asylmottaket på Dikemark.
Skal være en skrekk/splatter film.
Kan poste den her når den er ferdig i starten av November (blir tilåmed i HD)
Sitat av Larsao3
Jeg skal, med en gruppe fra skolen, spille inn film snart i det gamle Elevinternatet/Asylmottaket på Dikemark.
Skal være en skrekk/splatter film.
Kan poste den her når den er ferdig i starten av November (blir tilåmed i HD)
Vis hele sitatet...
Ahahaha, det skal bli gøy å se, regner med at det blir gode spesialeffekter og tipp-topp skuespill her. Hvor ligger budsjettet forresten? En mill? To?
Sitat av fblock
var akkurat på lier og ble ferska av sykhuset, de passer på hele tiden nå pga av kobbertyver som herjer. så vet dere det
Vis hele sitatet...
Rart det der


Gamle tjukke kobberør i gamle vaskeriet

Med en kilopris på 26kr kg blir det fort litt gryn
Sitat av Darkness123
Ahahaha, det skal bli gøy å se, regner med at det blir gode spesialeffekter og tipp-topp skuespill her. Hvor ligger budsjettet forresten? En mill? To?
Vis hele sitatet...

Spørs hvor mye de får for kobberet
▼ ... noen uker senere ... ▼
http://photos-h.ak.fbcdn.net/photos-ak-sf2p/v248/32/24/789085649/n789085649_2937983_382.jpg

Lier er ganske overvurdert, har vært der selv, og jeg hadde mer noia for å bli tatt for å være der inne, enn jeg hadde for å støte på et eventuelt gjenferd.

Jeg pisser på lier!

pic related, it's me
▼ ... over en uke senere ... ▼
Håper bygningene blir stående uforandret ihvertfall til vi har rundet sommeren vi har i vente!
Sist endret av Ekberg; 15. november 2008 kl. 02:45.
Etter å ha sett "Death Tunnel" (http://www.youtube.com/watch?v=HGkczyG8X-Y) som er basert på nettopp konseptet om 'besatte' nedlagte sykehus/sinnsykehus, kommer jeg ALDRI i min levetid til å oppsøke noen av de nevnte stedene!

Slike ting freaker meg seriøst ut. Hoh >.<
Hva er egentlig greia med at folk finner igjen ting?
Foster, blodprøver, journaler osv
Har ikke de ryddet LITT etter seg engang når de la ned sykehuset?
Ok,etter å ha lest hele tråden (veldig fasinert vel å merke!) lurer jeg på om noen kunne tenke seg å hjelpe meg med noen spørsmål ang stedene?
Er det i det hele tatt noe å se idag på noen av stedene?
Jeg bor i oslo så hvor vill det være lettest å komme seg for best opplevelse?
Er det vannskelig å komme seg inn?
Hvor lang tid vill det ta og komme seg dit med bil?
Og hva med politi?,jeg er ikke veldig hypp på å bli tatt for inbrudd EL...
Fra Oslo tar det 30-40min med bil til Lier. Dikemark, kanskje 25min da dette er like etter i askertraktene. Jeg var der for noen år siden, lite dokumenter igjen da i hvertfall, noen rullestoler og rare badekar osv.

Vet ikke hvordan det er med avsperringer der nå, men den gangen var det hvertfall null stress. Men kanskje vær litt stille og ikke bruk lommelykt før dere er inne, for de som jobber på mentalsykehuset (byggene rundt, det er bare noen få av flere som er nedlagt) er sikkert lei av folk som skal utforske der hele tiden.
^Takk(:

Noen som har vært der i løpet av året? enten på lier eller dikemark,har tenkt meg en opp en tur ettervært....
Da kunne det vært fint med litt info om blokkeringer, (gidd å dra opp dit for å komme til et stengt hus med metall blokeringer overalt) snut OSV?
Jeg var der nylig. Ikke noe pes og komme seg inn.
http://img.photobucket.com/albums/v121/locktite/17112008143.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v121/locktite/17112008144.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v121/locktite/17112008145.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v121/locktite/17112008146.jpg
førstkomende onsdag så skal det vises en dokumentar på nrk2 vist jeg ikke husker feil, som skal handle om sinnsykehus i norge, med hele historien å slikt, der kommer dikemark inn i bilde så husk det alle fans
Aquatran;
Tror dokumentaren skal basere seg på insulintesting/prøving på sinnsykehusene? Sprøyt meg om jeg tar feil.
^tror du har helt rett maol33t

artigper: var du på dikemark eller lier? fine bilder forresten,takk(;
Sitat av Zophie Vis innlegg
^tror du har helt rett maol33t

artigper: var du på dikemark eller lier? fine bilder forresten,takk(;
Vis hele sitatet...
Jeg var på lier. Er det noen som har noen bilder fra dikemark? Evetuelt kordinatene dit.
Står litt om lier, "sovekur" og eksperimentell behandling på nrk nå : nrk

Som resten av tråden er det interessant, men grim lesning, Enjoy
Sist endret av pidget; 2. desember 2008 kl. 06:49. Grunn: Tillegg
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Aquatran;
Tror dokumentaren skal basere seg på insulintesting/prøving på sinnsykehusene? Sprøyt meg om jeg tar feil.
Vis hele sitatet...

den dokumnetaren gikk i helgen, å der var der de sa at, vist du vil høre mer om sinnsykehusenes historie så se på nrk2 på onsdag, ikke fått me meg hvilke kl det var, men det skulle være historie om sinnsykehus i norge, ganske sikker på dette her altså
http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/440121

dette er en veldi bra dokumentar fra forskjellige "galehus" i norge.med både lobotomi og sjokkterrapi.anbefales!
Fikk ikke sett den dokumentaren går det noe reprise ?
Sitat av Trollmor Vis innlegg
Fikk ikke sett den dokumentaren går det noe reprise ?
Vis hele sitatet...
http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/440121

trykk på linken så får du se.
Sist endret av 7kr8; 4. desember 2008 kl. 01:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takk.. Men greit jeg er blond og jente, Men jeg skjønner å trykke på link. Jeg er gift med en veldig oppdatert mann her inne
Sitat av Trollmor Vis innlegg
Takk.. Men greit jeg er blond og jente, Men jeg skjønner å trykke på link. Jeg er gift med en veldig oppdatert mann her inne
Vis hele sitatet...
prøvde bare og hjelpe.
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
prøvde bare og hjelpe.
Vis hele sitatet...

Og jeg bare spøkte
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som vet om det går ann å komme inn ekelt uten å bli oppdaget nå? Jeg og noen kompiser hadde tenkt oss en tur..
Sitat av Zophie Vis innlegg
Ok,etter å ha lest hele tråden (veldig fasinert vel å merke!) lurer jeg på om noen kunne tenke seg å hjelpe meg med noen spørsmål ang stedene?
Er det i det hele tatt noe å se idag på noen av stedene?
Jeg bor i oslo så hvor vill det være lettest å komme seg for best opplevelse?
Er det vannskelig å komme seg inn?
Hvor lang tid vill det ta og komme seg dit med bil?
Og hva med politi?,jeg er ikke veldig hypp på å bli tatt for inbrudd EL...
Vis hele sitatet...
Politiet kjører forbi en gang i timen(lier). Hørte av noen venninner at de måtte løpe som pokker inn i skogen da bilen kom. Aldri vært der selv.
Sist endret av Kosy; 3. januar 2009 kl. 20:45.
Sitat av Scoff Vis innlegg
Noen som vet om det går ann å komme inn ekelt uten å bli oppdaget nå? Jeg og noen kompiser hadde tenkt oss en tur..
Vis hele sitatet...
På Dikemark har jeg ikke peiling men på Lier blir jeg overrasket hvis du møter på problemer. Det måtte i så fall være en låst dør...
Dritfett, håper på å komme meg dit en tur
kom nettopp tilbake fra lier nå nettopp, rimelig mørkt på¨denne tiden av døgnet, mye av vinduene og dørene var åpne, gjerdet rundt var tråkka ned, og adgang forbudt skiltet var borte, ingen tegn til verken politi eller securitas.
skal vel dra med flere opp dit og ta ordentlig rundtur, og prøve å ta meg langt nok inn til administrasjons avdelingen og prøve å finne no papirer e.l av innteresse, noen som tifeldigvis hvor denne avdelingen er?