Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3200
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Heisann!

Jeg har et stort stort spørsmål som trenger å bli besvart.

I går, så satt noen kompiser og jeg hjemme hos meg og vorset. Spilte Fifa, hørte på musikk og drakk pils. Før vi dro ut tok vi oss 2 jäger-shots.
Formen var fin. Hadde drukket 6 flaskeøl og 2 jäger-shots. Nå begynte jeg å bli brisen. Var i det stadiet rett før brisen.
Da vi gikk ut døra, så ble alt plutselig sort og jeg våknet opp i dag tidlig i min egen seng. Hodet verket, hadde vondt i bryst og siden, knokene mine var hovne og jeg oppdaget en blåveis i ansiktet.

Det viste seg at jeg hadde vært i 3 slåsskamper og at jeg var veldig aggressiv, noe som jeg aldri er. Når jeg drikker pleier jeg bare å være avslappet og kosete.

Jeg husker absolutt ingen verdens ting.

Hvordan kan det ha seg at det svartnet for meg plutselig? Jeg hadde jo ikke drukket så mye engang. Jeg trenger litt hjelp til å forstå dette her.

På forhånd, takk.
Hadde du spist noe? Nok søvn før du begynte å drikke? Selv om du kanskje ikke drikker så mye som du ellers ville gjort, så kan du fortsatt få blackout. Langtidsminnet blir svekket. Det er derfor du ikke husker noe.
Jeg blacker alltid ut hvis jeg blander sprit og øl hvis jeg er veldig brisen på øl, drakk 10 halvlitere sist lørdag og jeg var temmelig full og jeg husker nesten ingenting men jeg blacka ikke ut, senere på kvelden drakk jeg 3 slurker sprit og plutselig var jeg så dritings at jeg ikke klarte å prate, blacka helt ut også. Konklusjon? Sprit og øl blir krøll/øl og sprit blir ikke fint. Er sikkert ikke sånn for alle, men har hørt det fra mange andre også.
Sist endret av Defqon; 24. juli 2009 kl. 18:46.
Sikker på det bare var 2 Jeger shots?
Er bra futt i den jegeren....
Sist endret av skolms; 24. juli 2009 kl. 18:46.
Har funnet ut at det som funker best er å holde seg til øl og kaffe/vodka. Da blir man både full, oppstemt og våken
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Trådstarter
Men hvorfor ble jeg så aggressiv?
det er det igrunn bare du som kan finne ut av ingen andre som veit hvilken sinns stemning du var i akkurat den dagen, er jo noen som klikker i vinkel en gang eller to i fylla uten og måtte ha veldig mye grunn.

ville nok hørt med de andre som var med deg hva som kunne ha forårsaket disse utbrudda.

og sjekka ut hvordan det evt gikk med de som gjorde knokene dine såre/hovne
hadde du tatt noen form for medisiner/tabletter?
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Trådstarter
Hadde det ikke vært for kompisene mine vet jeg ikke om jeg hadde våknet opp i dag.
Så det gikk dårlig med meg. Fikk høre i ettertid at jeg klarte meg fint, men ble fort sliten.
Jeg var vel litt irritert på dama den dagen, men jeg pleier aldri å bli sånn. Og jeg husker alltid noe fra en kveld.

Edit: Jeg tok ingen medisiner.
Sist endret av M72; 24. juli 2009 kl. 20:33.
Sitat av M72 Vis innlegg
Men hvorfor ble jeg så aggressiv?
Vis hele sitatet...
Noen blir aggressiv av alkohol. Alkohol påvirker mennesker ulikt, noen blir aggressive, noen blir rolig og avslappet, noen blir kvalm og dårlig osv.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Trådstarter
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Noen blir aggressiv av alkohol. Alkohol påvirker mennesker ulikt, noen blir aggressive, noen blir rolig og avslappet, noen blir kvalm og dårlig osv.
Vis hele sitatet...
Første gang i hele mitt liv at jeg ble aggressiv.
irritasjon over dama kan fort ha vært en fellende faktor for agresiviteten du opplevde, kan ligge og ulme og ved inntak av alkohol så er det jo lettere og vise følser og da bang rullegardin ned og aggresivitet opp
Folk som blir hissige i fylla har gjerne et eller flere uoppklarte problemer i følelseslivet sitt, som kommer til uttrykk i generell drittsekkfaktor når etanolen har løst opp tilstrekkelig av de personlige hemningene. Ofte ligger også slike problemer delvis i underbevisstheten, så det er ikke alltid så lett å forstå årsaken selv ved første øyekast.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Selv om du ikke husker noe mer fra før du va på veien ut så betyr det absolutt ikke at det var det (Jægeren og pilsa) som slo inn. Du kan ha vært brisen på byen, og begynt å drikke tett da. Drikker man tett så kan lett hukommelsestapet gå til det punktet du enda ikke var full. Enkelt og greit.
Sist endret av m0b; 24. juli 2009 kl. 21:56.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Trådstarter
Drakk ingenting på byen. Bare hjemme.
Sitat av M72 Vis innlegg
Drakk ingenting på byen. Bare hjemme.
Vis hele sitatet...
Kan vel ikke du vite, du som hadde blackout.
Sitat av plohg Vis innlegg
Kan vel ikke du vite, du som hadde blackout.
Vis hele sitatet...
Hvordan tror du han vet noe som helst? Vennene hans sa det sikkert til han.
Skjønner meg ikke på dette jeg..

Har selv drukket 6 glassflakser.. Eller 2 liter om du vil, og en drink. Husker alt krystallklart og ble bare litt mer " utadvendt". Du må ha glemt å spise..? :S
Han hadde en "Hangover"? Nettopp sett the hangover eller? Tviler sterkt på at du ikke husker NOE om du ikke har hatt i deg noen kraftige saker.

Virker veldig rart at du ikke husker noe, men VET at du ikke gjorde ditt og datt. Da husker du jo noe?


Så ja, vil nok tro at du enten har tatt noe sterkere enn alkohol.

Sitat av Jazzin Vis innlegg
Skjønner meg ikke på dette jeg..

Har selv drukket 6 glassflakser.. Eller 2 liter om du vil, og en drink. Husker alt krystallklart og ble bare litt mer " utadvendt". Du må ha glemt å spise..? :S
Vis hele sitatet...
Eller han tåler ikke like mange "Glassflasker" som deg? Kroppsmassen har mye å si.
Sist endret av Apu; 24. juli 2009 kl. 23:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Apu Vis innlegg
Han hadde en "Hangover"? Nettopp sett the hangover eller? Tviler sterkt på at du ikke husker NOE om du ikke har hatt i deg noen kraftige saker.

Virker veldig rart at du ikke husker noe, men VET at du ikke gjorde ditt og datt. Da husker du jo noe?


Så ja, vil nok tro at du enten har tatt noe sterkere enn alkohol.



Eller han tåler ikke like mange "Glassflasker" som deg? Kroppsmassen har mye å si.
Vis hele sitatet...

Grunnen til at jeg skrev glassflakser, var fordi det var det han sa...


Er jo mulig at kompisene dine har kødda med deg og puttet et eller annet i drikken din da? Eller tror du ikke det?
"Et ytterst sjeldent forekommende alkoholreaksjonsmønster er det som i rettspsykiatrien kalles atypisk rus. Her vil man kunne observere brått innsettende endringer i bevissthetstilstand/oppførsel ved lave alkoholkonsentrasjoner. Under en slik endring kan personen utføre handlinger som er helt ukarakteristiske for denne personen, samt ha fullstendig hukommelsestap for det inntrufne i ettertid. Det vil ofte påvises hjerneskade/-sykdom hos slike personer."

http://www.ung.no/alkohol/2015_Alkohol_i_kroppen.html
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Noen blir aggressiv av alkohol. Alkohol påvirker mennesker ulikt, noen blir aggressive, noen blir rolig og avslappet, noen blir kvalm og dårlig osv.
Vis hele sitatet...
ikke alle blir rolige da
ganske mye fart i meg når jeg drikker hvertfall HAHA =)
Er jo det han sier!
Alkohol påvirker mennesker ulikt.
Jeg MÅ bare si det, høres ut som at du har dratt en "The hangover".
Neida, jeg har hatt den samme greia, drikker noen pils og blir i god form også tar jeg noen slurker sprit og etter det så våkner jeg dagen etter som ett spørsmåls tegn.
Men noen ganger har jeg vært aggresiv og noen ganger ikke, det kan ha noe med ditt generelle humør den dagen.
Kanskje du rett og slett ikke tåler sprit så godt?
Sist endret av zebbern; 25. juli 2009 kl. 14:37.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Trådstarter
Nei, de gutta driver ikke med dop. De trener 2 ganger om dagen, og eneste de bruker er kreatin. Vi er gode venner og kjent hverandre lenge, så tviler STERKT på at de tok noe oppi drikken min. I tillegg reddet han ene meg flere ganger etter flere slåsskamper. Jeg hadde sett ut som et roadkill hvis ikke de hadde vært der.

Jeg tror atypisk rus kan være det jeg opplevde. Jeg har tidligere vært i en ulykke hvor jeg fikk kraftig hjernerystelse. Dette var for litt over 1 mnd siden. Kan ha noe med det å gjøre?
Gå til legen, dette er jo ikke et legeforum.
Men vil helst tro du har fått noe i drinken som var sterkere enn alkohol.. Er mye slikt på byn disse dager, folk er desperate vet du..
Får meg til å tenke på at når jeg var mindreårig drakk jeg og 5 buddys.

Våknet i min egen seng (var hjemme alene), med spybøtte, klærne var pakket og lagt fint.

Husker ikke en verdens ting, men vennene mine sa at jeg hadde gått hjem.
Han sier jo at han ikke drakk på byen, var det så vanskelig å få med seg?
Jeg tror du har noen undertrykte følelser, som kom ut så fort hemningene dine forsvant.
Er da ikke så uvanlig når man drikker.
Sitat av Chaviz Vis innlegg
Han sier jo at han ikke drakk på byen, var det så vanskelig å få med seg?
Jeg tror du har noen undertrykte følelser, som kom ut så fort hemningene dine forsvant.
Er da ikke så uvanlig når man drikker.
Vis hele sitatet...
Eller han sier han husker ingenting, så for alt vi vet så drakk han på byen?
Tror nok heller det var saken, enn at når han drakk litt kom alle boblende følelser opp..
Sitat av Apu Vis innlegg
Eller han sier han husker ingenting, så for alt vi vet så drakk han på byen?
Tror nok heller det var saken, enn at når han drakk litt kom alle boblende følelser opp..
Vis hele sitatet...
Har du aldri sett en person, som ellers er god og snill i fylla, fly flint når h*n drikker fordi det har skjedd noe følelsesfullt i livet til denne personen?


Og det der med om han drakk på byen eller ikke, jeg går selvfølgelig ut i fra at vennene hans ikke bare skrøner.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Trådstarter
Som jeg har blitt fortalt, så var det en kort visitt på byen. Jeg hadde ikke brukt noen penger, fordi jeg lot alle kort bli igjen hjemme og jeg hadde med meg en 200-lapp som fortsatt var der dagen etter. I tillegg ble jeg fortalt at jeg IKKE drakk i byen.
Jeg vet også at noen folk reagerer forskjellig på hva de får i seg, f.eks. så er det noen, som har en skikkelig tendens til å havne i slåsskamper når de drikker hjembrent.