Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1245
Hei.
i helgen så ble jeg tatt med en ID som ikke var min på en av utestedene i byen.. så politiet tok legget jeg brukte osv.. men verken jeg eller foreldrene mine har hørt noe fra politiet og det har ikke stått noe om det i avisa som det pleier..
Så ville da eieren av kortet i dag ha meg med ned til politiet for å få tilbake kortet hans..
Når han hadde ringt de så ville de nemmelig ha med oss to ned for å avgi en forklaring på hva som skjedde.. men det som er at når han ringte de så sa han at jeg hadde funnet kortet og gitt det til politiet fordi jeg ikke ville miste det...

Men egentlig så hadde jo jeg brukt det kortet til å komme meg inn på et utested, og sa til politiet at jeg hadde funnet det og ikke kjente vedkommende..

hva tror dere ville være det smarteste av meg og gjøre nå?
haha jeg ler, aldrig hørt om noen som har blit tatt og faktisk vill gå til politiet etterpå.. bare drit i hele tingen å få et nytt legg av han duden du lånte det av.
Holde på historien du sa i utgangspunktet.
få kompisen din til å be politiet be deg komme ned sammen med han, siden dere "ikke" kjenner hverandre. Hvis dere avtaler å dra ned sammen skjønner dem nok at dere prøver å lure dem.
og jeg ville fortsatt på den historien du sa, at du fant det og prøvde å bruke det, da slipper du å dra kompisen din inn i det.
Trådstarter
5 0
det er ikke jeg som vil ha det tilbake.. jeg driter i det kortet jeg:P.. blir 18 snart så trenger ikke akkuratt nytt..
men er han som maser om det.. har sagt til han at vis han er smart så bare ringer han banken sin og sier at han har mistet kortet sitt og vil ha nytt.. men fyr er jo helt blåst i huet..
hahaa, fatter.. Sikkert ikke den skarpeste kniven i skuffen.. Men hvis han må ha det tilbake så hadde jeg gjort som torefaen og holdt på historien din..
Trådstarter
5 0
jeg prøvde å forklare han her om dagen at det smarteste han kan gjøre nå er å bare ringe banken sin og si at han har mistet kortet og må ha nytt.. men NEIDA!
Si at du betaler han 100kr hvis han bestiller nytt.. Koster jo det i DNB værtfall, å tar maks en uke...

Går til politiet "hei, je gbrukte fake-legg på byen, å jeg bel busta, men kompisen min vil gjerna ha det tilbake, så, akn jeg ta det med å levere det til han?".

Nei, fungerer ikke slik.

For å få historien helt fullstendig burde han duden ha bestilt nytt bankkort dagen du begynte å bruke det. Hadde kosta deg 100kr for fake legg + kompisen din kunne ikke bli tatt for noe.

Men om han virkelig er så "blåst i huet".

Hva med å presse ut han? Han gjorde noe like ulovlig som det du gjorde. Tilbt han en 100lapp mot at han bestiller nytt.. Ellers må jo du ned til politiet å forklare at han lånte det bort til deg?

Det ville jeg værtfall gjort.

Virker ikke som en god kompis i grunn da. Om han tvinger deg til å hente nytt, å risikere at en "glemt sak/ ikke nok bevis" sak skal gjennopptas å du risikere bot etc. Er ikke sånne kompiser du burde være redd for å miste.

Det er mine meninger
går ann å gå å si at man brukte falsk legg, kompissen din er garantert til å få kortet men deg derimot:O.. bare nekt å bli med han, han får det nok hvis han går alene og.. er jo hans kort:P
Si at du var på vors til denne fyren sammen med noen kompiser. Du kjenner han ikke, men noen av vennene til vennene dine gjør det. Dere stakk på byen sammen og du oppdaget at legget hans lå på bakken. Du tok det opp for å gi det til han/vennen som kjennte han. Men du fant han ikke på utestedet.

Men egentlig så ville jeg ordnet meg nytt kort. Mye mindre stress.
Enten få nytt kort eller bare legge seg flat?
Sitat av Savyer
Enten få nytt kort eller bare legge seg flat?
Vis hele sitatet...
Man legger seg ikke flat i en sak der man faktisk blir tatt for å være ærlig.