Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1561
Som mange andre har jeg funnet gleden og hyggen i å røyke hasj. Når jeg nå sier hasj mener jeg brunt, og kommer til å mene brunt gjennom hele teksten.

Jeg prøvde hasj første gang i sommer på guttetur i Oslo-fjorden. Vi hadde kjøpt en 10'er og storkosa oss en hel helg med dykking, bading og paffing.

Rusen jeg følte da var at jeg ble lett i hodet, men avslappet. Jeg var også lattermild og lo av mye rart, som alle de andre. Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg følte meg herlig!

Jeg vet med sikkerhet at dette ikke var placebo-effekt ettersom jeg "bad'a" første gang, og senere fikk bedre og bedre funk.

Jeg har røyket ca annenhver helg helt frem til nå(noen ukedager og hver helg innimellom).

Hver gang jeg/vi røyker er vi i trygge omgivelser og som regel hjemme hos en venn og ser på film og "chiller". Turene har alltid vært deilige og avslappende.

Jeg følte jeg hadde gjort ett gullfunn da jeg fant glede i å røyke hasj, og syns at rusen var bedre enn alkohol.

Men, de siste tre gangene jeg har røyket har jeg ikke funnet noe glede i hasjen. Etter å ha røyket har jeg hatt ca 10min med pratsomhet, latter og fjas, og så kommer nedturen.

Da får jeg de værste body-loadsene jeg har hatt på lenge, og klarer ikke røre meg noe særlig samtidig som jeg blir trøtt og pleier å sovne. Jeg har gradvis blitt mer og mer kvalm for hver gang og føler meg direkte uvel! Jeg vurderer nesten å legge hasjen på hylla, men har samtidig lyst på den deilige rusen som gjør meg lett i hodet og rød i øya.

Jeg har hørt at når man blir trøtt osv bør man røyke mer og at det skal hjelpe, men jeg orker aldri. Jeg føler meg så mett etter 2 J's(med ca 1g i hver) på rundgang.

Er det noen som har noen løsninger på mitt "problem"? Eller som har noen tips og råd mot body-loads, trøtthet og kvalme etter røyking?

Jeg håper noen der ute har vært gjennom det samme som meg og har noen svar på mine spørsmål

-Mumfy
Har du prøvd å gå tur? Hvis du tar med deg kompisene dine, går en lang tur og puffer et par jointer på veien, så kan det jo hende det hjelper Har opplevd noe sånt før, og det hjelper å gå/bevege seg i stedet for å ligge rolig. Gå i et par timer, snakk sammen og kos dere. Anbefales å ta en skogtur, da skog og hasj er en veldig god blanding etter min mening.
Prøv
Trådstarter
Hehe, jo det kan jeg prøve. Må bare orke å dra meg ut av body-loads osv. Men takk for tipset! skal prøves til helgen
Hehe, tanken er da at dere begynner å gå før dere fyrer, og fortsetter å gå til lenge etter det siste trekket. I mine tilfeller har det vært viktig, for hvis jeg trekker før jeg går så har jeg lett for å droppe gåturen, som du også tydeligvis ville ha gjort
Enkelt og greit. Du røyker for mye. Rusen varierer veldig fra hasj til hasj. Noen typer gjør deg lett i kroppen og lattermild, mens andre typer igjen gjør deg slapp og sløv. De typene som gjør deg slapp og sløv må du prøve og røyke litt mindre av, så¨finner du fort en "god tone" som gjør deg pratsom og i godt humør.

Det hjelper absolutt ikke og røyke mer. Du vil da legge merke til mer kvalme, og mer sløvhet/trøtthet. Ikke fall under for presset og røyke like mye som dine kompiser. Andre har forskjellig tolleranse enn deg, og det er sikkert noen som røyker 10 ganger mer trekk en deg, men du skal heller se på det som en fordel at du trenger mindre trekk enn andre. Det er ikke kult og ta mest mulig trekk.
Sist endret av Quetzalcoatl; 15. desember 2008 kl. 23:57.
Trådstarter
Takk for tipset puffman! får prøve å kombinere tipset ditt med Prophet sitt og håpe på en god lørdagskveld
Må si meg enig med puffman her, virker rett og slett som om du røyker mer enn det som er godt for deg. Ta det med ro neste gang. Ikke prøv å hold følge med noen andre, bare kjør alt i ditt eget tempo.
Sist endret av mentalmelt; 16. desember 2008 kl. 00:01.
Sitat av Prophet. Vis innlegg
Anbefales å ta en skogtur, da skog og hasj er en veldig god blanding etter min mening.
Prøv
Vis hele sitatet...
OG, hvis man først skal bevege seg ute kan det være greit å ikke bli observert av for mange >.<
Sant nok, godt mulig du tar for mye. Men det skal være ganske enkelt å regulere selv, så lenge du bruker tid på å røyke som mentalmelt sier, ikke stress for å bli skev.

Men jeg har som sagt opplevd noe ganske likt flere ganger, og har funnet ut at det som regel kun er psykisk(igjen, det er meg). Folk reagerer forskjellig, du får kombinere og se hvordan det blir. Ikke nøl med å poste når kvelden er over
Trådstarter
Takker for gode råd, og innser at jeg har røyket litt mye pr. kveld når dere nevner det. Så må jeg nok heller si pass litt oftere og kjenne på rusen før jeg tar neste hit fra jointen! Og jada, jeg skal poste på lørdagskvelden og si i fra om hvordan det har gått^^

Men det er bare å komme med innspill hvis noen har noen tips og råd om hvordan jeg kan forbedre hasj-rusen
Som allerede sagt hjelper det ofte å holde seg litt i aktivitet, du trenger ikke nødvendigvis å gå utendørs, men ikke legg deg ned i sofaen. Finn heller noe mer aktivt å sysle med.

Jeg opplever mye av det samme, og har funnet ut at det er pga. at hasjen jeg røyker til vanlig ikke alltid er helt enig med meg. Fikk tak i noe skikkelig godsaker sist helg, som gjorde meg kvikk og full av energi. Klarte rett og slett ikke å sette meg ned i sofaen. Så hvis du har gode kontakter, prøv gjerne å variere litt, evt. vurder å legg hasjen på hylla ei stund
Når jeg akkurat hadde begynt min cannabis eksperimentering følte jeg også veldig ofte jeg ble kvalm og for slapp og stein når jeg fulgte tempoet til kompisene jeg røkte med. Når man først kommer over det nivået der man koser seg, så er det rett og slett ingen vei tilbake, og da må man bare gjøre det beste ut av det, og ri ut bølgen.

Kan jo komme med noen tips for og gjøre en steinest mulig rus til en best mulig rus. Jeg husker, så lenge jeg gjorde noe aktivt, eller bare fokuserte på noe, som musikk så brukte det og gå bedre. Gå på butikken og kjøp sjokolade og brus (sjokolade og sukker demper faktisk også rusen litt), eller bare gå rundt svingen og tilbake en tur. Hvis du kjenner du blir alt for stein, så må du ikke fokusere alt for mye på det, for jo mer du tenker på det, jo verre og verre føler du deg.

Kan jo også nevne en rar ting jeg brukte og gjøre for og holde rusen i sjakk. Jeg brukte alltid og riste på foten(e) når jeg ble for stein, så følte jeg meg ikke like slapp. Bare sitt og rist litt på foten, eller sving foten fram og tilbake så kanskje du ikke føler deg like slapp.. Hehe, det høres kanskje litt rart ut, men det funker. Har hørt med venner om samme tingen, og de sier det samme.

Legge til en ting til: Grunnen til ubehag i cannabis-rus kan være mye. Det kan hende at kroppen din ikke er vandt til så store doser tobakk i kroppen på en gang, hvis dere mekker med tobakk da, og "nikotinsjokk", som det kalles, kan være veldig ubehagelig og kan gi sterk kvalme. Tobakk er jo faktisk også en rus givende plante, og den rusen er faktisk veldig sterk og sløvende, og kan faktisk virke sterkere fysisk sett, enn hasjen selv. Sånn føler jeg det ihvertfall. Nikotin drar ned kroppen, og hasjen går rett i hodet

For store doseringer av hasj eller marihuana kan også gi ubehagelig rus opplevelse, og kanskje kvalme. Som jeg har opplevd det, så er oppturen (ca 20min) sterkest og kan virke litt for mye, spesielt ved store doseringer potent cannabis. Men det bruker og stabilisere seg (litt ihvertfall) etter nikotinsjokk og oppturen gir seg. Og det er på ca samme tid

...hvor kom det skrive kicket fra? Det er tidlig på morgenen og jeg har ikke vett til og gjøre noe smartere. Hehe!
Sist endret av Quetzalcoatl; 16. desember 2008 kl. 08:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Kan faktsik bekfrefta at det å riste på en del av kroppen når man føler seg slapp og tung funker. I motsettnig til deg satt jeg og rista på hodet og det føltes deilig, samtidig som mye av den litt for sterke rusen ble holdt litt i sjakk. Selvom jeg da så ut som en komplett idiot^^

Men for meg er ikke tobakken noen faktor som trekker meg ned. Ettersom jeg røyket før og en gang i blandt er jeg "herdet" mor nikotinet og får ikke nikotinsjokk lenger. Men har vært med venner som har ligget på do og kastet opp av en _veldig_ svak joint med mer tobakk i enn nødvendig. Så det du sier stemmer nok