Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1080
Hei, jeg planlegger å kjøpe meg en Ps3! Jeg har funnet en fra england:

http://www.zavvi.com/games/consoles/.../10237410.html

Spørsmålet mitt er om det vil være noe komplikasjoner med dette? F.eks. toll, spillformat, og strømuttak
http://www.elkjop.no/product/spill-k...station-3-slim Den her koster bare 100 kr mer på elkjøp og da slipper du alt styr med frakt og evt måtte sende den til england om det blir noe galt med den!
Hvorfor kjøpe fra England når den koster 125 kroner mer på komplett?

Den fra England koster 2375kr + 25% moms + 100-300kr i frakt + 100-200kr i tollgebyr.

Med alt det har du råd til å kjøpe FIFA og HDMI-kabel på siden, og fortsatt spare penger.

Edit: Glemte å nevne alle de flotte reklamasjonslovene vi har i Norge, som ikke vil gjelde ved kjøp fra England.
Sist endret av hedningen; 11. september 2010 kl. 13:16.
Takk Hedning!

Forresten! Hvorfor må jeg betale 25% moms på den fra England?
Pris fra England: 2375,- * 1.33 = 3 158.75,-
Pris fra cdon: Fifa11 (499,-) + PS3 (2599,-) + hdmi-kabel(79,-) = 3177,-

Jeg hadde i alle fall kjøpt fra cdon
Sist endret av s1gh; 11. september 2010 kl. 13:21.
Sitat av vikke123 Vis innlegg
Takk Hedning!

Forresten! Hvorfor må jeg betale 25% moms på den fra England?
Vis hele sitatet...
Du må betale moms på alle(?) produkter, i butikk eller import.

Du kan jukse deg forbi denne regelen ved å få butikken til å markere pakken med:
1. Lavere verdi enn 200kr.
2. Skrive at det er en gave med verdi under 1000kr.

Jeg tviler på at noen av disse vil funke. Tollerne kommer nok til å spotte pakken din, og sannsynligheten for at de skjønner at det ikke er en gave og at verdien er over 1000kr er nok ganske stor.
Du vil fortsatt få pakken din, men du må dokumentere hva du har betalt for den, og dermed ender du opp med å bare ha sløst masse tid og krefter.
Sitat av s1gh Vis innlegg
Pris fra England: 2375,- * 1.33 = 3 158.75,-
Pris fra cdon: Fifa11 (499,-) + PS3 (2599,-) + hdmi-kabel(79,-) = 3177,-

Jeg hadde i alle fall kjøpt fra cdon
Vis hele sitatet...
litt off-topic, men fifa 11 kommer vel ikke ut før 30. september? eller får cdon spillet før alle andre?
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
litt off-topic, men fifa 11 kommer vel ikke ut før 30. september? eller får cdon spillet før alle andre?
Vis hele sitatet...
Nei, det er bare mulig å forhåndsbestille det selvfølgelig
Da du gjer er å ta haukeliekspressen til bergen, ta buss til knarvik og kjøper ein der til 1900kr! Da tener du penger og du får vondt i ræva av å sitte på buss i fleire timer