Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 7205
Synes dere slike synske folk skal få bistå politiet i en etterforskning? De har nemlig tilbudt sin hjelp ved flere draps- og forsvinningssaker. Personlig synes jeg at de burde få 10 forsjkellige folk til å si "hva" som hendte, og så etterforske de ledetrådene som de alle sier. De må gjerne få hjelpe til hvis det er greit for familien og de pårørende så lenge det ikke sløses vekk for mye penger på hva en eller annen humbug koffeinvrak person sier hallt neddopet. Jeg har sett på dette fornemelse for mord, og jeg kunne sagt det samme etter å ha sett hvilken som helst b-klasse amerikansk film!!!
faen i helvette eller synske jævla kan dra til helvette, det verste jeg har sett er derre tvnorge greiene det er så latterlig og faen så usansynlig at det er lattterlig, en utteligger: "i can see" jabber bare dritt...

unnskyld stygge ord men denne saken irriterer meg no grassalt...
tror nok at de synske folka bare er litt forvirra.
men uansett, tror nok de burde bruke en slant på å forske sinnet på en synsk, og se grunnen til at de sier det de sier. mye de sier er sant, så man må få funnet ut hvorfor de sier det de sier
synsk = kvakksalver/sinnsforvirret.
Det finnes ikke synske folk. De som tror de er synske er ikke riktig vel bevart. Alle kan jo komme å si at de er synske, si en ting og håpe på at de er synske. Akkurat som at jeg kan si nå at det kommer til å bli postet flere poster på denne topicen her!
Det kan jo hende. Tviler på at TV Norge sine "synske" er så oppriktige, men før var folk som sa at jorden var rund kvakksalver....
det er jo dette programmet på tv, "fornemmelse for mord".. er de menenskene virkelig så skrudd at de kan finne opp alt det de 'føler' ? jeg vet ikke helt jeg, et sted må de jo få det fra. om det er fantasi eller synskheten vet man jo ikke?
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Tror ikke de folka er de riktige til å bistå politiet. Siden det altså ikke finnes synske folk, vil de vel heller villede poitiet enn å hjelpe dem.
Opprinnelig postet av Surfer
faen i helvette eller synske jævla kan dra til helvette, det verste jeg har sett er derre tvnorge greiene det er så latterlig og faen så usansynlig at det er lattterlig, en utteligger: "i can see" jabber bare dritt...

unnskyld stygge ord men denne saken irriterer meg no grassalt...
Vis hele sitatet...

akkja.,..men kanskje du burde roe deg litt ned alikevell..litt irriterende å sitte å lese hva du banner om....


Jeg synes heller ikke at det er noe ba r..du vet jo ikke om de har rett eller ikke...kanskje snuten burde utvikle seg selv litt før de bringer inn tatere og andre sirkus folk for å gjøre jobben sin...og ihvertfall ikke lansere det på tv...
spellingnazi
canonix's Avatar
Så trangsynte man var her da.
Få noen synske til å lese dere, så får dere opp øynene litt.
Opprinnelig postet av mia
det er jo dette programmet på tv, "fornemmelse for mord".. er de menenskene virkelig så skrudd at de kan finne opp alt det de 'føler' ? jeg vet ikke helt jeg, et sted må de jo få det fra. om det er fantasi eller synskheten vet man jo ikke?
Vis hele sitatet...
Kanskje de bare er gode til å gjette?

Neida, seriøst... Vet ikke helt hva jeg skal tro jeg...
Mange som var veldig kjappt ute med sine overbevisninger her..
How can u be so sure of yourselves?

Det er nok litt fantasi inni bildet også..

Det dreier seg om å bruke hjernebølger på det nivå vi er når vi drømmer.. (kort fortalt) Og så bruke den andre hjernehalvdel til å huske ting, istedenfor den vi pleier.

Ting dukker opp i bilder eller symboler, som ofte må tolkes..
Her er det lett for at detaljer kan forsvinne, eller dukke opp tenker jeg..

Forutenom små feiltolkninger, missoppfattelser, så er det ganske riktige beskrivelser som kan komme fram.


Og det er ikke noe som nødvendigvis er medfødt..
Det er deler av hjernen vår vi vet lite om hvordan fungerer.
Ingen her som har prøvd den enkle tankeleken med ' Nå tenker jeg på noe i rommet, hva er det?'
Eller ringt til noen idet de holdt på å ringe deg..
Utrolig mange små ting i hverdagen vi ikke legger merke til, men som ikke bare er tilfeldig.


Grunnen til at jeg gidder å skrive noe for dette,
er først og framst fordi jeg ser hvor mange som er kjapt ute med å komme med sine ferdigjorte sluttninger, uten å vite.

Tenk da bare, det er ikke mange år siden vi var aper.. Eller siden jorden var flat.. (den er jo heller ikke rund, mer oval med tagger på : )
Vi merker det tilbake i historien.. Vi ler av hvor dumme vi var før,
og tar det som en innlysende selvfølge at vi er så mye smartere nå..
Vi merker det tilbake i livene våre.. Hvor idiotisk vi kunne være som 5åringer eller 14-tsser, men hvor klok og riktig vi er i dag.


Poenget mitt er, uansett hva vi vet i dag, kommer vi til å le av det før eller siden..
Og det har vist seg at før kommer skremmende fort..

Vi ER ikke noe smartere i dag, enn siden vi utviklet oss fra aper!
Kapasiteten vår har bare økt ørlite grann, og da mest i hvor mye vi husker..
over 90% av genmateriale er identisk ennå.
Vi har 5 sanser vi bruker til å bestemme hva som er hva..
Er det virkelig god nok til å stole på?

På tide vi begynner å utvikkle hodene våre litt og spør du meg.
Tenkende menneske my ass! for å si det pent..

-E
Jeg har ikke lest alt her nå, men svarer til første post.

Jeg tror at folk kan ha spesielle evner, men slike som man ser på TV-Norge o.l nå for tiden NEKTER jeg å tro vet slike ting!

De er alle stygge, noe som ikke sikkert har noe med saken å gjøre, men dette er noe som tyder på at de kan ha vært utstøtt/mobbet og er nå oppmerksomhetssøkende.

Hvem vet om de selv har fått noen opplysninger ? Dette skal jeg teste! Neste gang jeg vet noe om en sak (f.eks i den saken med han som ble slått ned i koma her i Sandnes for ikke så lenge siden) så skal jeg gå til politiet og si: Hei, jeg gikk tilfeldigvis i trance her om dagen, så kunne jeg se at han ble slått ned av han.. Gi meg penger og berømmelse NUH så sier jeg mer!
trident's Avatar
Trådstarter
Jeg stiller meg ganske nøytral. En del av det er garantert bare vissvass, men det er sikkert noe der ute som vi ikke vet hva er. Men som jeg sa i topicteksten, jeg skal ha ganske gode beviser før jeg tror på noe slikt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
fnis, skjønner ikke at folk gidder å irritere seg over noe sånt engang!
Tror de synske folka bare er veldig observante og skikkelig "in to" menneskelig adferd. Gir jo mening at de tolker situasjonen, sier hav de tror skjedde, og dersom de er gode, som mange politi er også, til nettopp dette, er det stor sjanse for at det stemmer.

Vi har så jævla lyst til å være individuelle, men vi er vanedyr, og vi gjør ting på insitinkt. Vi er foutsigbare og dumme. Enkelt og greit. Sånn sett kunne alle blitt "synske" bare de observerer og tolker bra.

Disse folka på TVNorge er nok ganske koko. De virker i alle fall ikke helt med. Samme med hu på NorgeRundt som var "spøkelses-kjenner". Makan til ting noen blir overbevist om. Lurer på om disse folka tror på seg selv, eller om de bare prøver å være litt spesielle(?).......
Opprinnelig postet av n1n3
fnis, skjønner ikke at folk gidder å irritere seg over noe sånt engang!
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi det er folks død programmet handler om, det snakk om respekt.

De pårørende har lyst til å gjøre alt for å finne morderen, og da er de villige til å prøve mange metoder, dette utnytter TVNorge til å få seertall, det er verre en opptøyene rundt "Tore på sporet", total mangel på respekt fra TVNorges side!
King of Spooning
Acidous's Avatar
Synske folk er bare noe tull.

Hvordan skal de liksom vite hva som har skjedd for lenge siden?
Snappe opp hjernebølger som har ligget i luften i 15 år?
Bare et lite problem med at hjernebølger ikke flyter rundt hodet
som en diger graut.
Det er vist ikke mange som leste posten til EO2 her, men men..
Jeg kan ikke så altfor mye om dette, men en ting vet jeg og det er at det er mere mellom himmel og jord enn det vi skjønner. Uendelig mye mer..
Senere forskning har jo vist at vi mennesker bruker forferdelig lite av hjernen vår. Og vi vet heller ikke hvordan hjernen vår fungerer i helhet, så å si at dette bare er noe tull er å ta deg en god dose vann over hodet. Dette er noe seriøse forskere har holdt på med i lang tid, men hvis dere mener dere vet bedre så skal jeg ikke nekte dere.
Hvis man ser litt på de tingene EO2 dro frem og mange flere ting i hverdagen som vi tar for gitt og ikke tenker stort over er det mye litt "overnaturlig".
Jeg tror det er mulig å bruke de delene av hjernen vår som nå ligger i dvale til det vi idag kaller overnaturlige ting som telepati, telekinese, og kanskje tilogmed syner...
vet heller ikke hva jeg skal tro, men dere som er så skråsikre her: dere forstår jo alt, det later til at dere _vet_ at det ikke finnes mer enn vi vet om i dag. så da er utviklingen stoppet (med unntak av hvor mange transistorer man kan få inn per kvadrattomme og sånt elektronikk gneill.) dere mener at det ikke finns flere naturlige ressurser som kan utnyttes, vi har bølger som kan kan brukes til mye rart, alt etter frekvens, kvarker er de minste partiklene vi kjenner til, og mere fins ikke. jaha, da kan dere vel svare på universets oppstandelse, hva kom før bigbang, fins det livsformer på andre planeter? i så fall hvordan kommuniserer de? vi oppfatter 3 stakkars dimensjoner, 4 hvis vi regner tid som en dimensjon. hva er tid? det er jo påvist at enkelte dyr opplever verden i slow-motion, kanskje man kan tenke bakover i tid, det er jo et menneskeskapt begrep.
vi kan ikke forestille oss noe annet og avviser det, la oss hive de synske på isolat i tvangstrøye, slik de vise ble brent for århundrer siden. de var jo også tullinger.

vel, vi vet ingenting! et menneske er som en hub, dum som et brød. bbbbbbah!
King of Spooning
Acidous's Avatar
Det er ikke ulogisk at det finnes uendelige muligheter som
vi ikke har oppdaget ennå, men det er ulogisk at kun en liten
gruppe mennesker klarer å oppfatte ting som har skjedd for lenge
siden. Isåfall burde det være mulig å måle det på en eller annen måte i hjernen eller andre deler av kroppen.

Det er mulig at det bruker en del av hjernen som vanlige mennesker ikke bruker(det er jo kjent at mennesket bare bruker en liten del av hjernen), men i så tilfelle BURDE det være mulig å måle det.
en ting, når onkelen min drukna så var det en synsk som fant liket av han lell om dykkere hadde leita i over ei uke
*host*bullshit*host*
Først:
Opprinnelig postet av Surfer
faen i helvette eller synske jævla kan dra til helvette, det verste jeg har sett er derre tvnorge greiene det er så latterlig og faen så usansynlig at det er lattterlig, en utteligger: "i can see" jabber bare dritt...

unnskyld stygge ord men denne saken irriterer meg no grassalt...
Vis hele sitatet...
Deretter:
Opprinnelig postet av Surfer
en ting, når onkelen min drukna så var det en synsk som fant liket av han lell om dykkere hadde leita i over ei uke
Vis hele sitatet...

Blir litt forvirra, er det (quote): "faen så usansynlig", eller, som du hinter til i siste post, sansynlig???!
Cerveza: Kansje som meg; jeg tror det er noe der ute, men vet ikke hva. Men det var en litt merkelig måte å si det på...
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Det som gjør meg så sinnsykt forb*** med dette Fornemelse for mord, er at de som er "klarsynte" ikke skal vite noe om saken, og er derfor hente fra Sverige(?) Men de sakene som kommer opp er jo uoppklarte mord, og har jo garanter vært skrevet om i også Sverige. Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine når de sitter og jabber ut "jeg ser" ting som har blitt skrevet om 100 ganger i avisa. Spesielt i Orderud saken som jeg mener var i programmet for ei stund sia. Da så de jo bare ting som har blitt skrevet om osv. Og i kveldens episode skulle de oppklare et mord på ei gammel dame som ble drept når ho skulle låse inn dagens omsettning fra bensinstasjonen ho eide. Og det var ei fra Sverige og ei nordlending dame som snakka om det, og begge snakka bare om "føler at det er noe penger med i bildet...." doh! Er så irriterende å se de sitte der og se ting fra avisa!

Men en positiv ting med programmet er at de tar opp igjen gamle saker som nesten har blitt glemt, og folk som kanskje har sett noe velger å ringe inn et tips de kanskje har siden saken har blitt repetert av de klarsynte....
En annen ting er jo hvor mye produsenten viser og ikke. Kanskje de synske har vasset rundt og sagt at "her er det" på 100 forskjellige steder, og når de endelig treffer samme sted begge to, så velges disse klippene, og det er det vi får se på tv. Jeg sier ikke at det er sånn, og jeg sier heller ikke at jeg ikke tror på klarsynte, men det er jo en ting man kanskje bør tenke på.
Opprinnelig postet av atomet
*host*bullshit*host*
Vis hele sitatet...
For å avblåse noe noen sier som bullshit, så synes jeg du skal kunne bevise at det er galt. At du mener en ting, behøver ikke bety at det er slik. Jeg stiller meg også temmelig nøytral, og ser at mange av dere er ekstremt trangsynte. Bra det EO2 skrev.

Når det gjelder saken med Fornemmelse for mord, så stiller jeg meg kritisk. men det er vel ganske fornuftig å stille seg kritisk til ting og sette spørsmålstegn. Men å avblåse det fullstendig og skjelle ut folk som tror på det, blir like dumt som å kjefte ut folk som har en religion (uten å gå videre inn på det temaet). Normal skepsis er greit, men så lenge dere ikke kan motbevise at det faktisk eksisterer synske, og at noen mennesker har andre evner, så blir det bare teit å banne og sverte.
Opprinnelig postet av Surfer
faen i helvette eller synske jævla kan dra til helvette, det verste jeg har sett er derre tvnorge greiene det er så latterlig og faen så usansynlig at det er lattterlig, en utteligger: "i can see" jabber bare dritt...

unnskyld stygge ord men denne saken irriterer meg no grassalt...
Vis hele sitatet...
mener du: Fornemmelse for hvor?
fxxked: Kan jeg umulig tro. Fornemmelse for hvor eier jo
(håper du vet at det er komedie...som du sikkert vet..)
Opprinnelig postet av Acidous
Synske folk er bare noe tull.

Hvordan skal de liksom vite hva som har skjedd for lenge siden?
Snappe opp hjernebølger som har ligget i luften i 15 år?
Bare et lite problem med at hjernebølger ikke flyter rundt hodet
som en diger graut.
Vis hele sitatet...
Da kan du definere disse hjernebølgene..
Jeg tror at det går ann, på noe av det ihvertfall.

For mange år siden på gården hjemme så var det ei ku som var blitt borte ifra beitet. Alle på gården lette og lette, men fant den ikke. Så kontakta farfar en synsk mann han visste om langt vekk ifra der vi bor. Den synske fortalte hvor kua var og når dem sjekka der han så fant dem kua.

For alle dere som sier "det kan jo bare ha vært flaks"
Det var visst langt unna der beitet egentlig lå og han karen hadde vært ganske heldig på metern.
Opprinnelig postet av Surfer
en ting, når onkelen min drukna så var det en synsk som fant liket av han lell om dykkere hadde leita i over ei uke
Vis hele sitatet...
Kanskje han synske fyren var tilstede og så at det var noe som fløt opp elns der onkelen din hadde druknt???

Synes ikke synskhet virker noe som helst logisk jeg. Du kan ikke vite slike tinger av deg selv.

Det hadde iallefall vært drittkult om det gikk ant eller om de finner ut at det faktisk går ant. Men det er ikke noen som helst forbindelse fra det de synske sier til dem. Da er det ganske ulogisk synes nå jeg. Da kan du liksågodt tro på spøkelser og tannfeen også. Julenissen og påskeharen og
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Jeg har en bok et eller annet sted med mye stilig i. Den er om spiritisme, ut-av-kroppen-opplevelser og mye moro. Der sto det om diverse forsøk med klarsynte.

Den klarsynte ble plassert under en plate med diverse stæsj oppå, og personen klarte å tegne av oversiden på plata ganske nøyaktig. Personen hadde ikke sett det oppå plata fra før altså.
Men slik er denne verden... Alt skal jo være logisk. Vi må jo forstå alt.. Hvis vi ikke ser det, eller skjønner det, så kan det jo ikke være sant.
Opprinnelig postet av EO2
Mange som var veldig kjappt ute med sine overbevisninger her..
How can u be so sure of yourselves?

Det er nok litt fantasi inni bildet også..

Det dreier seg om å bruke hjernebølger på det nivå vi er når vi drømmer.. (kort fortalt) Og så bruke den andre hjernehalvdel til å huske ting, istedenfor den vi pleier.
Vis hele sitatet...
Det der høres ikke særlig vitenskaplig ut syns jeg.. Hjernen fungerer faktisk som en enhet. Vi har ikke to hjerner som fungerer separat... Og hjernebølger på det nivå som når vi drømmer? Hva skal det bevise? Det kan vel i beste fall bety at man vil ha problemer med å skille virkeligheten fra hallusinasjoner f.eks. (om jeg ikke husker feil mener noen at hjernen blir påvirket til noe som minner om REM søvn når man tar LSD. Du vil da ikke påstå at LSD kan gjøre meg clairvoyant?)
Opprinnelig postet av EO2

Ting dukker opp i bilder eller symboler, som ofte må tolkes..
Her er det lett for at detaljer kan forsvinne, eller dukke opp tenker jeg..
Vis hele sitatet...
Dukker opp fra hvor da?
Opprinnelig postet av EO2

Forutenom små feiltolkninger, missoppfattelser, så er det ganske riktige beskrivelser som kan komme fram.


Og det er ikke noe som nødvendigvis er medfødt..
Det er deler av hjernen vår vi vet lite om hvordan fungerer.
Ingen her som har prøvd den enkle tankeleken med ' Nå tenker jeg på noe i rommet, hva er det?'
Eller ringt til noen idet de holdt på å ringe deg..
Utrolig mange små ting i hverdagen vi ikke legger merke til, men som ikke bare er tilfeldig.
Vis hele sitatet...
Sannheten er vel at med tanke på hvor mange ting som skjer oss i løpet av en dag, en uke, eller et år. Så er det svært sannsynlig at f.eks. en du ikke har snakket med på lenge ringer akkurat når du tenker på ham eller henne..
Opprinnelig postet av EO2

Grunnen til at jeg gidder å skrive noe for dette,
er først og framst fordi jeg ser hvor mange som er kjapt ute med å komme med sine ferdigjorte sluttninger, uten å vite.

Tenk da bare, det er ikke mange år siden vi var aper.. Eller siden jorden var flat.. (den er jo heller ikke rund, mer oval med tagger på : )
Vi merker det tilbake i historien.. Vi ler av hvor dumme vi var før,
og tar det som en innlysende selvfølge at vi er så mye smartere nå..
Vi merker det tilbake i livene våre.. Hvor idiotisk vi kunne være som 5åringer eller 14-tsser, men hvor klok og riktig vi er i dag.
Vis hele sitatet...
Jeg skal si meg enig i at man bør være åpen for at ting som virker usannsynlige likevel kan være sanne. Men man har jo faktisk forsket mye på synske og andre pseudovitenskaper. Og det er klart at man kan finne et og annet eksempel der de synske har kunnet bevise sine evner. Men jevnt over finnes det ingen beviser for at dette er sant. De synske evnene forsvinner visst når de kommer i eksperimentelle situasjoner, fordi de ikke kan konsentrere seg, eller så er det dårlige vibber osvosv...




Opprinnelig postet av DrixXx
......Senere forskning har jo vist at vi mennesker bruker forferdelig lite av hjernen vår. Og vi vet heller ikke hvordan hjernen vår fungerer i helhet, så å si at dette bare er noe tull er å ta deg en god dose vann over hodet. Dette er noe seriøse forskere har holdt på med i lang tid, men hvis dere mener dere vet bedre så skal jeg ikke nekte dere.
Vis hele sitatet...
Seriøse forskere? Det er klart det er ting man ikke vet om hjernen. Men det at vi ikke bruker 90% (tror jeg har sett det har blitt hevdet så mye andre steder) av hjernekapasiteten vår er tull. (Og det har jeg lest i en bok jeg regner for å være seriøs (Stanovich, "how to think straight about psychology").) Ifølge Stanovich, har dette grunnlag i pseudovitenskaplige som hevder at assossiasjonscortex (den delen av hjernebarken som ikke har noen spesifikk funksjon, den fungerer som et supplement til andre hjernefunksjoner og er f.eks. involvert i hukommelse), ikke er utnyttet. Denne oppfatningen kan ha grunnlag i at man faktisk kan fjerne deler av assosiasjonscortex (spesielt da hos barn) uten at det får veldig tydlige følger. Dette betyr ikke at det er ubrukt hjernevev det er snakk om..


Forøvrig er www.randi.org som necro linket til en fin side..
▼ ... over et år senere ... ▼
Noe som er sykt er at kroppen reagerer på ting som kommer til å skje!!! søk på google gidder ikke å poste mer nå... Natta!
kan det være noen sammenheng med at mange synske på film røyker opium?
Alle mennesker har en slags aura rundt seg, små signaler de sender rundt til menneskene og dyrene omkring seg, tror også denne auraen kan henge igjen på stedet etter at mennesket har forlatt det. Det jeg tror de klarsynte gjør, er å oppfatte denne auraen mye bedre enn vanlige mennesker, og er istand til å tolke den.
Men mange klarsynte er ofte også paranoide, noe som sikkert er fordi de har overtolket signalene som liten og derfor misoppfatter andre.

Ta foreksempel shamanen til Inuittene(eskimoene på grønnland og i canada). I ettertid har det ofte blitt hevdet at de led av sykdommen schizofreni, og var vel ganske virkelighetsfjerne fra tid til annen.
Allikevel har du historier som viser at de ofte visste hva som kom til å skje, eller at de gjorde det rette utfra gitte situasjoner etter å ha vært i transe.

Så det er en fin sammenheng mellom sinnsykdom og klarsynthet(eller hevdet klarsynthet).

Men samtidig kan det jo hende at vi bare oppfatter dem som sinnsyke fordi de er kommet såpass mye lengre enn oss i utviklingen i hjernen.
Filmen "A beautiful mind" om det professoren som fikk nobelsprisen i fysikk eller noe slikt som var parnoid-schizofren, og hadde fantasifigurer.
Men han var også et av de største mattegeniene i sin tid, og gjorde viktige oppdagelser.

Det er nok en liten sammenheng mellom klarsynhet/sinnsykdom og rusmisbruk siden det ofte får personen til å fremheve denne evnen i seg selv.
Det er foreksempel klart at shamanene ofte spiste for eksempel rød fluesopp for å komme i transe, slik at han kunne se fram i tid, eller finne ut hva som var skjedd,hva som var galt og lignende.
Om opium er med på å forsterke denne "evnen" er vel usikkert, men det er jo et rusmiddel.

Så en skal liksom ikke helt avfeie dette med klarsynhet, eller en slags "sjette sans", men skal samtidig ikke ta alt for å være sant.

Hmm, ble visst litt mye dette, det er bare å klage hvis jeg har vært usammenhengende og slikt
very impotent freak
Delusional's Avatar
Greit, de kan hjelpe med å finne ledetråder og ting som kan oppklare saken. Men, de skal holde seg til helvette langt unna rettssalen. Der har de ingenting å gjøre.
sånne synske tror jeg ikke på i det hele tatt, men hvis politiet hadde fått 20 sånne synske folk til å si det samme uten at de har snakket sammen så er det overbevisende...
Sitat av Acidous
Det er mulig at det bruker en del av hjernen som vanlige mennesker ikke bruker(det er jo kjent at mennesket bare bruker en liten del av hjernen), men i så tilfelle BURDE det være mulig å måle det.
Vis hele sitatet...

Dette er en myte..
Vi bruker hele hjernen.

Det er ikke delt opp i avgrensede senter, som vi har sett på illustrasjoner!
Det er mer flyt enn som så, og det er ikke så enkelt som å scanne hvilke områder som er i bruk, og si hva som dermed skjer.

Hele hjernen er i bruk,
men brukes likevell til så mye forskjellig..

Hver hjerne er også forskjellige koblinger.. og de kan igjen forrandre seg..
reconnect
Synske folk har jeg liten tro på.
Sist endret av utmeldt; 21. februar 2005 kl. 16:59.
Er jo ikkje heilt utenkeleg at nokon er synske eigentleg, sjølv om veldig mange sikkert bløffer.
Er jo også nokon som det blir sakt at har varme hender.
Ikkje veit eg, men sjølv far min skal vistnok ha den eigenskapen(utan at eg veit nøyaktig kva det går ut på).
Blæblæ, tror ikke det på det i det hele tatt. "Fornemmelse for mord" er det verste drittet jeg har vært ute for, har de noen gang løst en eneste dritt? NOPE.

Synskhet generelt har jeg ikke noen formening om, men Fornemmelse for mord kan døøøøøø.
Sist endret av rdxz; 21. februar 2005 kl. 20:51.
Menneh.. får jo litt inntrykket av at mange her inne(som mislike den serien) tydelegvis følge med. Hehe.
Ingen av dere som har tenkt på det med de som har fotografisk minne? Får som tror på det, men det er jo bevist at enkelte faktisk kan peke ut ut på en bestemt side i en bok f.eks. Er selvfølgeli svært få som har denne egenskapen, og nettopp det får allmennheten til å reagere.

Jeg tror nok at det finnes folk som er klarsynte, men på en annen måte en mange tenker. Jeg tror ikke de kan si _hvor_ en person har omkommet and so on, men heller _hvorfor_. Det igjen kan ofte bli ren gjetning.
Det strider imot de fysiske lovene.
Fucking bullshit! Flesteparten er bare attention whores. Resten er bare gal eller sinnsforstyrret.

Er jo ikke så vanskelig å tenke seg, tenk på hvor mange snåle folk som finnes, Schizofrene foreksempel. Noen folk har to personligheter, og noen folk tror de er synske.
Sitat av n1n3
fnis, skjønner ikke at folk gidder å irritere seg over noe sånt engang!
Vis hele sitatet...
Litt av en kjip førstepost da..

Jeg tror det kan være en del synske mennesker.. Men noe jeg ikke tror på, er de menneskene som har annonser i avisene hvor de skal spå fremtiden.. Kort, stjerner og alt det der..

Sitat av BakkiZ
Det strider imot de fysiske lovene.
Fucking bullshit! Flesteparten er bare attention whores. Resten er bare gal eller sinnsforstyrret.
Vis hele sitatet...
Men hvorfor tror vi på noen av disse.. De har jo fryktelig rett i det de sier av og til.. Det kan jo ikke være sånn at de sier så mye at noen ganger er det rett.. De må jo ha noe spesielt..