Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1389296
DB: Aksjonen var rettet mot ei næringstomt der det står to falleferdige skur og to store kjemikaliebeholdere som rommer 1000 liter hver. Beholderne har politiet åpnet med vinkelslipere.
Vis hele sitatet...
Er dét særlig smart om det er en ferdig gjødselbombe nedi der?
Tror det skal mer til for å smelle av gjødselbomber, feks dynamitt må til.
Sist endret av jeisn; 24. juli 2011 kl. 18:10.
Hvor lang holdbarhet har en gjødselbombe? Den røres vel ut med diesel e.l. såvidt jeg har skjønt, og slikt kan vel dunste bort eller tørke inn etterhvert?
Sist endret av Jotun; 24. juli 2011 kl. 18:12.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Du mener altså at kultur er genetisk betinget? Det vil jeg faktisk si er den ekte rasismen. Rasisme er at man tildeler mennesker egenskaper basert på deres genetiske bakgrunn.

Jeg tror ikke kultur er avhengig av gener, og mener det er rasistisk å insinuere at det er det. Hvis du mener det, mener du f.eks. at omskjæring av småjenter er genetisk! Ufattelig rasistisk.


Akkurat. Påstand uten bevis.
Vis hele sitatet...
Hva med at du lager en egen tråd for den politiske diskusjonen, og lar denne tråden omhandle selve tragedien.
Spiller vell ikke så stor rolle da de har sluppet fri de pågrepne da de hadde ingen forbindelse med terroraksjonen.
Sitat av JackSparrow Vis innlegg
Kan jo ikke være tilfelle det der. Det vil jo være utrolig at det ikke har kommet opp enda.
Vis hele sitatet...
Ser ut som bilen står i samme gate som personen fra videoen på karl johans gt går opp mot re.kvartalet. Står ingen bil der da.
Klærne til helsepersonellet i bakgrunden ser utdatert ut i mine øyne.
Sitat av wargen Vis innlegg
Spiller vell ikke så stor rolle da de har sluppet fri de pågrepne da de hadde ingen forbindelse med terroraksjonen.
Vis hele sitatet...
Sant nok, men jeg er nysgjerrig på hvordan bomben funker, sett i kontekst hull i tidsplan og at det "mangler" rundt et tonn kunstgjødsel.

Sitat av Manni Vis innlegg
Ser ut som bilen står i samme gate som personen fra videoen på karl johans gt går opp mot re.kvartalet. Står ingen bil der da.
Klærne til helsepersonellet i bakgrunden ser utdatert ut i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Den videoen er noen år gammel, bilbrann.
Sist endret av Jotun; 24. juli 2011 kl. 18:16.
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Noe jeg VIRKELIG stiller stort spørsmålstegn til er at journalistene sier at det var en privatbetalt politivakt ute på øya under AUF samlingen, og når journalisten spør hvor han var under hendelsen, svarer politiet at de ikke vet?
Vis hele sitatet...
Han gjorde jo dette på fritiden?
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Han gjorde jo dette på fritiden?
Vis hele sitatet...
Jobbet svart som politimann?
Sitat av Provo Vis innlegg
Ikke skap deg. Myrdal og FMI gikk uprovosert til angrep på motdemonstranter med balltrær og kjettinger, hvor Myrdal selv ble dømt til fengsel for angrepene.
Vis hele sitatet...
Du svarte ikke på spørsmålet. Tenker du på episoden der de hadde hørt at venstreekstreme var på vei, og bevæpnet seg for å jage dem vekk fordi de ikke ønsket å bli angrepet som de hadde blitt mange ganger før?

Dette var vel ikke første gang de hadde møte, var det vel? Hadde de blitt angrepet på møter de hadde før dette?

Atter en gang, ytringsfriheten er ikke en frihet fra å bli motsagt eller få sine ytringer karakteristisert.
Vis hele sitatet...
Du mener altså at forsøk på å kneble motdebattanter med rasismestemplet er helt greit?

Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Han støtter nok bare demokratiet, og at alle skal ha muligheten til å tro/mene det de vil uten å bli kneblet av staten. (forøvrig det samme du whinet om tidligere i tråden. du har et veldig one-tracked mind)
Vis hele sitatet...
Du støtter altså dødsstraff for homofile?
Sitat av thomjak Vis innlegg
Ting tar tid! Politiet har gjort en bra jobb i denne situasjonen!
Vis hele sitatet...
Hva er det de kunne gjort så mye "dårligere"? De har vel ikke gjort noe spesielt annet enn å være paranoide etter fredagen hvilket er forståelig.
Sitat av Zanussi Vis innlegg
Jobbet svart som politimann?
Vis hele sitatet...
Jobbet svart? Hvor har du det fra? At man tar ekstrajobber betyr da ikke automatisk at man ikke betaler skatt av det?
Sitat av Jotun Vis innlegg
Sant nok, men jeg er nysgjerrig på hvordan bomben funker, sett i kontekst hull i tidsplan og at det "mangler" rundt et tonn kunstgjødsel.



Den videoen er gammel, fra 2009.
Vis hele sitatet...
Ja, har tenkt på det i hele dag hvor resten av kunstgjødselet er plassert, hvor mange bomber OSV. Men må minne meg på om at jeg ikke kan sluke dokumentet rått og tro alt som står der er rein fakta. Kan være lagt frem på denne måten for å skape en "panikktilstand" der folk legger merke til den minste ting, folk blir paranoide av bagateller som vi har sett opp til flere ganger i dag på nyhetene.
1. Enten så var politimannen i et hus som tilkallingsvakt.
2. Han var tilstede og hjalp ungdommene med å finne skjul.
3. Han var medvirkende i katastrofen, en insider.
4. Han er en av de som er savnet/omkommet.

Stiller spørsmål om at politiet ikke vil utgi mer informasjon om dette.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Jobbet svart? Hvor har du det fra? At man tar ekstrajobber betyr da ikke automatisk at man ikke betaler skatt av det?
Vis hele sitatet...
siden han har gjort dette på fritiden, er jo ikke fritid vist det er ekstravakt...
vist han da tar det på frititen, kan han vell ikke ta betalt?
Sitat av YvesS Vis innlegg
1. Enten så var politimannen i et hus som tilkallingsvakt.
2. Han var tilstede og hjalp ungdommene med å finne skjul.
3. Han var medvirkende i katastrofen, en insider.
4. Han er en av de som er savnet/omkommet.

Stiller spørsmål om at politiet ikke vil utgi mer informasjon om dette.
Vis hele sitatet...
Politiet ønsker nok å få 100% bekreftet informasjon og alle omstendigheter før de utgir informasjon. Det syns jeg er ryddig. Informasjonen vil komme. Det er en av de 4 som er mulige.
Virker som om politiet gjorde en god jobb ut ifra de ressursene de har tilgjengelig da det "bare" gikk en time fra beskjed til fastholdelse. Det STORE spørsmålet som må stilles er hvorfor Delta ikke råder over eget helikopter som har fraktkapasitet og stasjonert der Delta holder til (Grønland). Her BURDE regjeringen/Stortinget stilles til ansvar. Kan høres ut som etterpåklokskap, men faktum er at flere liv sannsynlig kunne vært spart ved å kutte ned operasjonstiden med 30 min.
Sist endret av Icewave; 24. juli 2011 kl. 18:23.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Du svarte ikke på spørsmålet. Tenker du på episoden der de hadde hørt at venstreekstreme var på vei, og bevæpnet seg for å jage dem vekk fordi de ikke ønsket å bli angrepet som de hadde blitt mange ganger før?

Dette var vel ikke første gang de hadde møte, var det vel? Hadde de blitt angrepet på møter de hadde før dette?


Du mener altså at forsøk på å kneble motdebattanter med rasismestemplet er helt greit?


Du støtter altså dødsstraff for homofile?
Vis hele sitatet...
På tide å bytte tråd kanskje?
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Hva er det de kunne gjort så mye "dårligere"? De har vel ikke gjort noe spesielt annet enn å være paranoide etter fredagen hvilket er forståelig.
Vis hele sitatet...
De kunne ha hatt et dårlige system for å håndtere flere alvorlige situasjoner og blitt blindet i kaoset sånn at ABB kunne fått brukt mere av sin ammunisjon som han hadde mye igjen av.
Sitat av downing Vis innlegg
Politiet ønsker nok å få 100% bekreftet informasjon og alle omstendigheter før de utgir informasjon. Det syns jeg er ryddig. Informasjonen vil komme. Det er en av de 4 som er mulige.
Vis hele sitatet...
Jeg vil påstå at dette burde vært avklart for lengst, med tanke på at det er en politimann det er snakk om i denne saken. De måtte ha visst at spørsmålet ville kommet uansett og når det gjelder politibetjenter nøler dem ikke akkurat med informasjon. Derfor er dette virkelig snodig.
Han skal vist nok ikke være avhørt enda.. Hvorfor ikke kan man jo spørre seg om. Kanskje det er pga. han er helt i sjokk over det som har skjedd.
Reporteren som dekker "Live Updates" på vg.no, sier nå at politimannen som var på Utøya ble drept.
Hvis dette er tilfellet, lurer jeg virkelig på hvorfor det ikke ble sagt noe om dette på pressekonferansen.


Edit: Dette er nå i følge reporteren bekreftet.
Vi vet at han ble drept, og skriver det, for å unngå spekulasjon.
Vis hele sitatet...
Sist endret av s1gh; 24. juli 2011 kl. 18:30.
Sitat av Icewave Vis innlegg
Virker som om politiet gjorde en god jobb ut ifra de ressursene de har tilgjengelig da det "bare" gikk en time fra beskjed til fastholdelse. Det STORE spørsmålet som må stilles er hvorfor Delta ikke råder over eget helikopter som har fraktkapasitet og stasjonert der Delta holder til (Grønland). Her BURDE regjeringen/Stortinget stilles til ansvar. Kan høres ut som etterpåklokskap, men faktum er at flere liv sannsynlig kunne vært spart ved å kutte ned operasjonstiden med 30 min.
Vis hele sitatet...
Dette vil nok bli tema etterhvert.
Det virker for meg som den norske stat må gå gjennom sine speasialstyrkes rutine, og mobilitet.
De skal ha handlet presist etter de rutiner de alt har.
Men det er kanskje våre asosiasjoner til film som gjør at så mange mener dette skulle vært stoppet av Delta.
Sitat av wargen Vis innlegg
Ja, har tenkt på det i hele dag hvor resten av kunstgjødselet er plassert, hvor mange bomber OSV. Men må minne meg på om at jeg ikke kan sluke dokumentet rått og tro alt som står der er rein fakta. Kan være lagt frem på denne måten for å skape en "panikktilstand" der folk legger merke til den minste ting, folk blir paranoide av bagateller som vi har sett opp til flere ganger i dag på nyhetene.
Vis hele sitatet...
Bare å komme med teorier du måtte ha... synes det bare er meg her nå som tenker på ABB's bevegelser denne uka, og brainstorming er vanskelig med bare én brain...
Sitat av Zanussi Vis innlegg
siden han har gjort dette på fritiden, er jo ikke fritid vist det er ekstravakt...
vist han da tar det på frititen, kan han vell ikke ta betalt?
Vis hele sitatet...
EkstraJOBB, ikke ekstravakt for politiet. Går fint an å ha flere enn én jobb.

Finnes det ikke også en mulighet for at dette er en pensjonert politbetjent? Mulig jeg har oversett info om at han er ansatt i politiet p.t.

edit: ser av vg-artikkelen at han fortsatt var ansatt
Sist endret av upside; 24. juli 2011 kl. 18:32.
Sitat av sitat
Note; I have concluded that .223 ammo is not suitable for creating bio rounds. The bullet simply lacks the size required to fit a deadly doze. 7.62 ammo would be preferable as it is more than double the size. 9 mm bullets are ok for this purpose, but I have to wait for my Glock license before I get access to 9 mm ammunition.
Vis hele sitatet...
Tror vi kan konkludere med at han ikke plasserte gift i kulene da.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg


Du støtter altså dødsstraff for homofile?
Vis hele sitatet...
Slutt å legg ord i munnen på folk, du kommer ingen vei med hersketeknikker.

Nei, jeg støtter ikke dødsstraff for homofile. Men jeg støtter at folk skal få mene det de vil, selv om jeg er uenig i hva de mener.

Kan du være så snill å starte din egen tråd ang. dette hvis du på død og liv må diskutere dette nå? Dette er en tråd som skal omhandle den tragiske handlingen Norges befolkning har vært vitne til, den skal ikke brukes på kverulanter som deg.
Den idiotiske diskusjonen deres stanser nå.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Han gjorde jo dette på fritiden?
Vis hele sitatet...
Ser nå at han er drept.
Sist endret av KarlsenK; 24. juli 2011 kl. 18:37.
!"VG vet at politimannen ble drept av våpendesperadoen. De nærmeste pårørende er varslet. Politiet opplyste ikke om politimannens tilstand på pressekonferansen, men VG har valgt å presiere at han er drept for å unngå spekulasjoner" ..

Litt rart ingen andre har gått ut med det, men VG er vel fast leser av freak.
Sitat av thomjak Vis innlegg
De kunne ha hatt et dårlige system for å håndtere flere alvorlige situasjoner og blitt blindet i kaoset sånn at ABB kunne fått brukt mere av sin ammunisjon som han hadde mye igjen av.
Vis hele sitatet...
Breivik gjorde INGEN motstand mot politiet, meg bekjent hintet han til politiet at "kom og arrester meg!", politiet har ikke gjort mye annet enn "rutine" i en slik sak. De får for øvrig hovedsakelig opplæring og betalt for å holde hodet kaldt og ikke bli "blindet i en kaotisk situasjon" som du så fint kaller det. Føler det blir feil å skryte av politiet for at de klarte å holde hodet kaldt og fange en bad guy som ikke viste tegn til motstand. Det at de klarte å komme seg ut dit på en hel time må dog virkelig ses på som fantastisk.

Her er det sivilbefolkningen og helsepersonell som er heltene (as usual), Gud veit hvor mye høyere antallet døde ungdommer kunne blitt om det ikke var for campingen og sivilbefolkningen med båtene sine der.
Tidsplan 1.0 med revidert/"rettet" datering i forhold til dokument.

Tuesday July 19 - Day 79:
... Pack and load gear during day,
Go to sleep at 22.00
Wednesday July 20 - Day 80:
06.30 - drive 1 Small, there 10.00 [COLOR="Red"]Parkering av Doblo i Oslo[/COLOR]
train back (11.00), there 14.00, taxi, there 14.30 [COLOR="Red"]Tog/taxi tilbake til gården[/COLOR]
drive 2. (there 17.00) [COLOR="Red"]Parkering av MB Sprinter/VW Crafter i Oslo[/COLOR]
Check area. [COLOR="Red"]Tja...[/COLOR]
Go to bed 18.30 [COLOR="Red"]Mest sannsynlig på Skøyen? Med Crafter utenfor?[/COLOR]
Thursday July 21 - Day 81:
Wake up at 02.30. Start downloading movie at 02.30,
05.30 Eat + pack,
start seeding at 06.00. Done 08.30. [COLOR="Red"]Dette gjøres bak i bilen?[/COLOR]
Leave 08.30
Drive 1, ? [COLOR="Red"]Utplassering av Doblo på endelig sted for transport Utøya?[/COLOR]
Back 09.30 [COLOR="Red"]Skøyen?[/COLOR]
Drive 2 ? [COLOR="Red"]Kjøretur med Crafter[/COLOR]
There 10.00 [COLOR="Red"]Hva gjør han her???[/COLOR]
Leave [COLOR="Red"]Reiser videre med Crafter[/COLOR]
There 10.45 [COLOR="Red"]Parkering av Crafter i nærheten av R4?[/COLOR]
Friday July 22 - Day 82:
Initiate blasting sequenses at pre-determined sites. [COLOR="Red"]Mulig start på aksjon[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Lik Doblo:
http://bildr.no/image/933866.jpeg
Sist endret av Jotun; 24. juli 2011 kl. 18:39.
Noen som har en link hvor jeg faar lastet ned manifestet?
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Manni Vis innlegg
Dette vil nok bli tema etterhvert.
Det virker for meg som den norske stat må gå gjennom sine speasialstyrkes rutine, og mobilitet.
De skal ha handlet presist etter de rutiner de alt har.
Men det er kanskje våre asosiasjoner til film som gjør at så mange mener dette skulle vært stoppet av Delta.
Vis hele sitatet...
Dette er jo helt horribelt. Politiets Deltatropp og forsvatrets FSK er jo blant verdens beste antiterrorstyrker.

Ja de er forberedt og trent til å knuse Taliban, men lite ressurser brukes på norsk sikkerhet
Tidsplan 1.1 inkl. moped, med revidert/"rettet" datering i forhold til dokument.

Tuesday July 19 - Day 79:
... Pack and load gear during day,
Go to sleep at 22.00
Wednesday July 20 - Day 80:
06.30 - drive 1 Small, there 10.00 [COLOR="Red"]Parkering av Doblo i Oslo[/COLOR]
train back (11.00), there 14.00, taxi, there 14.30 [COLOR="Red"]Tog/taxi tilbake til gården[/COLOR]
drive 2. (there 17.00) [COLOR="Red"]Parkering av MB Sprinter/VW Crafter i Oslo[/COLOR]
Check area. [COLOR="Red"]Tja...[/COLOR]
Go to bed 18.30 [COLOR="Red"]Mest sannsynlig på Skøyen? Med Crafter utenfor?[/COLOR]
Thursday July 21 - Day 81:
Wake up at 02.30. Start downloading movie at 02.30,
05.30 Eat + pack,
start seeding at 06.00. Done 08.30. [COLOR="Red"]Dette gjøres bak i bilen?[/COLOR]
Leave 08.30
Drive 1, ? [COLOR="Red"]Utplassering av Crafter i nærheten av R4, og uttak av moped/scooter fra varerom[/COLOR]
Back 09.30 [COLOR="Red"]Med moped tilbake til Skøyen?[/COLOR]
Drive 2 ? [COLOR="Red"]Kjøretur med Doblo[/COLOR]
There 10.00 [COLOR="Red"]Hva gjør han her???[/COLOR]
Leave [COLOR="Red"]Reiser videre med Doblo[/COLOR]
There 10.45 [COLOR="Red"]Parkering av Doblo i nærheten av R4 for transport til Utøya?[/COLOR]
Friday July 22 - Day 82:
Initiate blasting sequenses at pre-determined sites. [COLOR="Red"]Mulig start på aksjon[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Dette betyr at det står en moped/scooter på Skøyen, HVIS det var her han var og overnattet denne uken. At politiet tydeligvis ser etter annet sovested (jfr. sletteløkka) kan tyde på at han ikke var på Skøyen.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Noen som har en link hvor jeg faar lastet ned manifestet?
Vis hele sitatet...
http://www.megaupload.com/?d=POGN8ERJ
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Noen som har en link hvor jeg faar lastet ned manifestet?
Vis hele sitatet...
http://norskgoy.wordpress.com/2011/0...ivik-manifest/
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Dette er jo helt horribelt. Politiets Deltatropp og forsvatrets FSK er jo blant verdens beste antiterrorstyrker.

Ja de er forberedt og trent til å knuse Taliban, men lite ressurser brukes på norsk sikkerhet
Vis hele sitatet...
At de står på stranda og glaner mot Utøya i ett kvartér er ikke spesielt imponerende nei.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Bare å komme med teorier du måtte ha... synes det bare er meg her nå som tenker på ABB's bevegelser denne uka, og brainstorming er vanskelig med bare én brain...
Vis hele sitatet...
Er jo ikke til å legge under en stol at han ville hatt ett ess i ermet viss det er plassert flere bomber/bilbomber på strategiske mål. Eneste er viss dette er tilfelle at bombene må i så fall ha timere viss han jobber 100% alene. Nekter å tro at ABB vil få tilgang til noe telefon slik situasjonen er i dag. Må jo og stille spørsmål på hvor lenge disse bombene kan ligge uten at det vil påvirke om at de ikke vil gå av etter en viss periode. Man kan bare spekulere, men tror vi vil få mange spørsmål besvart viss det blir ett åpent fengselsmøte i morgen.
Sist endret av wargen; 24. juli 2011 kl. 18:50.
Sitat av Tido Vis innlegg
Han skal vist nok ikke være avhørt enda.. Hvorfor ikke kan man jo spørre seg om. Kanskje det er pga. han er helt i sjokk over det som har skjedd.
Vis hele sitatet...
Han har blitt avhørt i 10 timer.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Noen som har en link hvor jeg faar lastet ned manifestet?
Vis hele sitatet...
manifest.moo.no
Han ble kjørt hjem til gården dagen før.
Sitat av Jotun Vis innlegg
At de står på stranda og glaner mot Utøya i ett kvartér er ikke spesielt imponerende nei.
Vis hele sitatet...
Det tok 16 minutter fra de ankom fergekaia (1809) til de var i land på Utøya (1825). Det tok vel et par minutter å kjøre båten over vannet?

I tillegg opplyste vel politiet på pressekonferansen at båten Nordre Buskerud PD hadde rekvirert fortsatt sto på en tilhenger da Beredskapstroppen ankom? Det vil jo ha tatt noe tid å få den på vannet.

Jeg mener vi fortsatt ikke vet nok om hendelsesforløpet til å kunne kritisere noe som helst foreløpig.
Sitat av wargen Vis innlegg
Er jo ikke til å legge under en stol at han ville hatt ett ess i ermet viss det er plassert flere bomber/bilbomber på strategiske mål. Eneste er viss dette er tilfelle at bombene må i så fall ha timere viss han jobber 100% alene. Nekter å tro at ABB vil få tilgang til noe telefon slik situasjonen er i dag. Må jo og stille spørsmål på hvor lenge disse bombene kan ligge uten at det vil påvirke om at de ikke vil gå av etter en viss periode. Man kan bare spekulere, men tror vi vil få mange spørsmål besvart viss det blir ett åpent fengselsmøte i morgen.
Vis hele sitatet...
Ja... tenker også han kan ha utplassert en fjernkontroll eller flere i Tinghuset på torsdag/fredag formiddag, og gjødsel i P-huset i kjelleren?
Ville jo vært en avslutning for historiebøkene:

Dagbladet: I morgen klokka 13 står Anders Behring Breivik ansikt til ansikt med en dommer for første gang etter terrorangrepet han gjennomførte i regjeringskvartalet i Oslo og på AUFs sommerleir på Utøya.

Rettslokalet i Oslo tingrett kommer til å være stappfullt av norsk og internasjonal presse.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Jotun; 24. juli 2011 kl. 18:59.
Sitat av Jotun Vis innlegg
At de står på stranda og glaner mot Utøya i ett kvartér er ikke spesielt imponerende nei.
Vis hele sitatet...
En god styrke følger ordre og rutine. Vanlig rutine er å ikke utsette seg selv og andre for større risiko.
Akkurat hvordan rutinene til FSK og DELTA er vet jeg ikke.
Men den kan være preget av at Norge har en mindre voldelig fremtoning når det gjelder pågripelser enn kanskje andre mer våpenliberale nasjoner.

De har pågrepet iløpet av 1time. Det er raskt i stor skala. Men forferdelig med tanke på hvor mye som foregikk iløpet denne timen.
Sitat av YvesS Vis innlegg
Han ble kjørt hjem til gården dagen før.
Vis hele sitatet...
Det kan hende ja, og var der fra torsdag til fredag. Dog kunne han like gjerne brukt Doblo'en til dette, og jeg tror foreløpig heller han valgte damer/mat på torsdagskvelden i Oslo.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Ja... tenker også han kan ha utplassert en fjernkontroll eller flere i Tinghuset på torsdag/fredag formiddag, og gjødsel i P-huset i kjelleren?
Ville jo vært en avslutning for historiebøkene:
Vis hele sitatet...
Hadde bilen stått i P-huset ville da alle vinduer rundt stedet vært blåst ut? Kan tenke meg store skader på regjeringsbygget men ikke all skaden på andre bygg flere kvartaler unna. Og var ikke denne bomben bare tiltenkt som en unnamanøver slik at all beredskap skulle være opptatt med det som skjedde i Oslo.
Sist endret av wargen; 24. juli 2011 kl. 19:03.
Sitat av Manni Vis innlegg
En god styrke følger ordre og rutine. Vanlig rutine er å ikke utsette seg selv og andre for større risiko.
Akkurat hvordan rutinene til FSK og DELTA er vet jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Var det ikke også sånn at de var usikre på om det var plassert ut eksplosiver på øya, og at de derfor vurderte en mulig eksplosjon før de valgte å gå i land på øya?
Sist endret av upside; 24. juli 2011 kl. 19:03.
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.