Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4332
Først; sorrry hvis det allerede finnes et topic om evnet.

Så til saken:
Jeg må til høsten ta opp et fag som privatist, og valget har foreløpig falt på Geofag-1.
Eksamensform der er Muntlig-praktisk.
Hva vil dette si?
Jeg har selvfølgelig hatt muntlige eksamener, men hva vil det si når den er muntlig-praktisk. Jeg innbiller meg at det har noe å gjøre med at man fk.s. viser frem et forsøk for sensor? Takker for svar !
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Jeg hadde muntlig-praktisk eksamen i automasjon i fjor, og det var utformet i tre dager: forbredningsdag, jobbedag hvor vi fikk utdelt en oppgave. Jeg vet ikke hva det vil si for geofag, men jeg fikk et arbeidsoppdrag som jeg måtte fullføre på skolen med tildelte materialer og verktøy, og den tredje dagen presenterte jeg det jeg hadde gjort for en sensor.

Jeg vil tro det er noe lignende for geofag.
Sist endret av Freaken; 3. september 2010 kl. 16:03.
Gartenzwerg
BirkirBjarnason's Avatar
Trådstarter
Okei. Noen som vet hvordan det blir for Geofag?
Eventuelt om noen som vet hvordan det er på allmenfag generelt?
Eksamensformen muntlig-praktisk på ssp går generelt ut på at det er en bit der man demonstrerer og forklarer et forsøk i tillegg til framføring/eksaminering, ja. Akkurat for geofag vet jeg ikke hva en praktisk bit kan gå ut på, men uansett er muntlig eksamen lokalgitt (sensor1 lager oppgaven, dette er faglærer for de som ikke går privatist), så den eneste måten å få fasitsvar på er ved å spørre skolen du tar faget som privatist hos.
Gartenzwerg
BirkirBjarnason's Avatar
Trådstarter
Takk!
Tar det gjennom privatistkontoret, og leser selv. Får bare høre med det da
Eg hadde munnleg-praktisk privatist-eksamen i geofag for ca. eitt år sidan. Eg måtte aldri gjera noko «praktisk». Dei vilde berre at eg prata litt om herne og derne.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei BirkirBjarnason ser at forumet er litt gammelt, men kanskje du ser det likevel. Hvordan ble eksamenen din? vurderer å melde meg opp som privatist i Geofag jeg også..