Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 938
Jeg trenger litt hjelp. Jeg har et Excel dokument som jeg skal legge ut på nett. Men da må jeg begynne og styre noe sykt med tables. Dette vil ta flere timer. Prøvde et xls to html program, men det gjorde bare filen om til html. Jeg trenger kodingen. Noen som vet om noen måter å gjøre dette på?

Takker
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Du vet at du bare kan velge "Save As Webpage" sant? ...
Hvis du vil beholde alt av formattering osv, kan du bare ta File -> Save as... og velge dokumentformat HTML. Det opprettes da kode i html 3.2 (tror jeg), riktignok utrolig komplisert og lite optimalisert, men det fungerer (så vidt).

Ønsker du bare å beholde innholdet i cellene, kan du laste ned Notepad++. Merk cellene du skal ha i Excel, og lim inn i Np++. Da vil hvert cellemellomrom bli til en tab. Marker så et slikt et, og trykk Ctrl+H for å hente opp Search&Replace. Skriv "</td><td>" i Replace with-feltet, og trykk Replace all.

Så: Sett Search mode (nede til venstre) til Extended (\n,\r,\t), og skriv \n i Search-feltet, og "</td></tr>\n<tr><td>" i Replace-feltet. Til slutt må du skrive <table><tr><td> øverst i dokumentet, og </td></tr></table> nederst i dokumentet.

Du kan selvfølgelig sette class eller id på kodene du skriver inn, og formattere dokumentet med CSS.
Trådstarter
86 8
Sitat av djxfade Vis innlegg
Du vet at du bare kan velge "Save As Webpage" sant? ...
Vis hele sitatet...
Ja, men da forsvinner hele poenget. Som jeg forklarte. Jeg trenger kodingen så jeg kan lime det inn i et html program som jeg bruker når jeg redigerer hjemmesiden. Det er cutenews så det er ikke noe jeg bare kan dra over eller legge inn som save as web.
Hvilken "koding" er det du snakker om? Er det snakk om et excel-ark fyllt av vbs-makroer? Har det haugevis av formler du fortsatt ønsker skal fungere dynamisk når du oppdaterer innholdet i enkelte celler?

Legg ut regnearket (evt med dummy-info) og forklar hva du ønsker å oppnå så vil du nok få en løsning
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er det ikke bare å høreklikke på den nettsiden som lagres på dataen og velg "åpne i" så notebook, der har du jo html koden
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Bruk heller xml, og xls til dette. Nyere excel utgaver kan vel eksportere til xml afaik