Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1042
Jeg er om dagene utenlands, og vurderer å kjøpe med meg hjem en bong eller bare en liten hand piece hjem til Norge.

Hvordan er lovene rundt dette? Hva er konsekvensene (om det er noen) hvis jeg kjøper med meg en liten håndpipe (ubrukt selvfølgelig) og gjemmer denne i kofferten på veien hjem?

Hva er eventuellt mulighetene for å kjøpe slikt i Norge, Bergen?
Pipe, Bong og annet røykeutstyr er ikke ulovlig så lenge det ikke er brukt og at det er rester i det

Sånn som jeg vet det så er det Scorpius i Bergen, men jeg vet ikke om butikken er bra eller ikke.
Trådstarter
Alraighty.

Jeg resier i flokk, så om jeg overhodet blir stoppet er livet mitt over. Vil tollen i det hele tatt BRY seg, eller er scenarioet slik at jeg kan snakke og snike meg ut av det med kav og stress?
Du trenger ikke snakke/snike deg ut av noe når du ikke har gjort noe ulovlig. Hva skulle tollen bry seg om?
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Hvis man blir tatt med røykeutstyr så kan de vel få en mistanke om at du har med deg litt galler og?
har flydd med pipe før, no stress for meg hvertfall ^^ det finnes jo flere butikker i norge som selger slikt og da, hvor i norge bor du?

edit: så ikke at du bodde i bergen før nå
Sist endret av skepsis; 22. juni 2009 kl. 17:27.
Det er fullt lovlig med røykeutstyr her i norge, noen har aldersgrense på det (stavanger), men du får lett kjøpt i bergen
Tatt med meg en diger shisha-pipe før, gikk greit det
Så lenge det ikke er noen rester i det skal det gå bra.
Sist endret av Heisenberg1; 22. juni 2009 kl. 19:05.
Sitat av afen Vis innlegg
Hvis man blir tatt med røykeutstyr så kan de vel få en mistanke om at du har med deg litt galler og?
Vis hele sitatet...
Hva gjør det om de mistenker deg, så lenge du ikke har med deg noe?
Sitat av afen Vis innlegg
Hvis man blir tatt med røykeutstyr så kan de vel få en mistanke om at du har med deg litt galler og?
Vis hele sitatet...
Da får de bare mistenke i vei Det er ingen restriksjoner på røykeutstyr (ikke alder heller), så du kan ta med med god samvittighet så lenge det ikke er brukt (naturligvis). Et surt fjes fra en eventuell toller får du tåle
Sist endret av Exmagician; 23. juni 2009 kl. 16:40.
Piper kan jo brukes til vanlig tobakk og, så skjønner ikke helt hvorfor du er redd for det? Kan jo bare si at den skal brukes til tobakk.
Om du så har en crackpipe med deg og en t-skjorte med påskriften " i love crack" så går det fint uansett.
som sagt her, røykeutsyr et ikke ulovlig, men om bikkjene markerer at det er rester av ulovlige narkotiske stoffer i bagasjen din eller på deg, da sliter du .. det er forsåvidt straffbart uansett, uavhengig av om du har med deg røykeutstyr eller ikke..

så hvis du har med deg ubrukt røykeutsyr, og derfor ikke har rester av ulovlige rusmidler på/med deg, så går det bra
tollere/vakter kan tro hva de vil =)
Det er ikke ulovlig å bli markert på av narkohunder. Det skjer rett som det er at folk som har røyka blir markert på. Så lenge de ikke har noe å skjule er det ikke noe stress. Du får muligens litt ekstra oppmerksomhet though. Det gjelder også eventuelle piper. Er ikke noe stress, med mindre du har brukt den til noe ulovlig.