Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 8892
Beste måten å fjerne blod fra et åsted med vanlige "husholdningsmidler"? Går det i heletatt ann å fjerne alle bevis, eller vil politiet alltid klare å finne spor ved hjelp av uv-lys osv?
Klor er en slager.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
(Sett på krim)

I stedet for å forsøke å fjerne; helle på tabasco/chillisaus elsn. fordi politiets teknikere visstnok leter etter et bestemt stoff, som tilfeldigvis fins i både blod og chilli (eller noe lignende, husker ikke helt). Praktisk nok var dette i TV-serien på et kjøkken.
Har hørt at DNAet til et menneske og en chiliplante er mye likt, ja.
En ting du ikke må gjøre er å vaske med vanlig vann og såpe. Vis du gjør dette vil du bare dra blodet utover og gjøre det lettere og finne. Jeg ville foreslått sterk ammoniakk til å fjerne alle DNA spor i blodet før du fjerner det. Vis du da blir tatt har de ingen bevis hvem sitt blod det er.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Golder
Har hørt at DNAet til et menneske og en chiliplante er mye likt, ja.
Vis hele sitatet...
Sitat av Jonta
fordi politiets teknikere visstnok leter etter et bestemt stoff
Vis hele sitatet...
Det var her naturligvis ikke DNA det var snakk om
Sterk amoniakk skal i teorien bryte ned DNAet ganske godt, blodet forsvinner ikke, men blir ubrukelig i en kriminalteknisk sammenheng.
Vente til det størkner og så skrape det vekk?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Fulloggal, var det bare en morsom post eller? :P

Selv om du gjør dette, vil det være tydelige rester på gulvet, eller på hva enn det lå på. Det trekker inn i materielle vet du. Og dette vises i UV lys og når det kommer i kontakt med andre stoffer.
Hva med å sette fyr på det, blod-spor vil vel blir skjult av det (?)
Altså bare svi av blodflekkene med lighter elns.
Sist endret av boblesaft; 5. oktober 2008 kl. 16:03.
Sitat av onTop
Hva med å sette fyr på det, blod-spor vil vel blir skjult av det (?)
Altså bare svi av blodflekkene med lighter elns.
Vis hele sitatet...
Blir vel litt slitsomt når du har kutta av strupen på ei midt i stua?
Stor-rengjøring. Bruk klorin. Som det står på flasken: "Klorin rengjør, bleker og desinfiserer.... Vanlige vaskemidler dreper ikke bakterier, bruk derfor klorin på steder der det er nødvendig med hygienisk rengjøring."

Legg merke til at det står "hygienisk rengjøring". Kanskje dette kan være noe?
Som tidligere nevnt, amoniakk, gjør blodet til søppel og ubrukelig å ta prøver av
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Naoh ammoniakk det er greia enig med dice har vell sett boondock saints feks?
jeg ville lagd en suppe av ketchup, tabasco, maling, chilikrydder og masse rødt du finner, også vaske på med suppa, deretter vaske aaaalt av med klor og amoniakk ellno, så hvis det er noe som blir funnet som vasket bort, så er det mye mer rart en blod der som kanskje skjuler blodet, men forhåpentligvis blir jo blodet borte av klor og amoniakken, så suppa er en backup

kall meg gjerne kokkos, men jeg ville prøvd
eddik vil funke bra...
Jeg vil tro at om du gjør alt av tips som har blitt postet her, så er du på god vei.
Etter hva jeg har hørt skal visstnok produkter med "aktivt oksygen" ødelegge alle muligheter for å få DNA ut av saker.

Selvfølgelig er det ikke ditt hus er et par liter med blod fra noe annet enn et menneske en skikkelig slager, samt innholdet av et askebeger fra en lokal skole og støvsugerposen fra en frisør flotte greier.

onTop: hus brenner ikke så varmt at det klarer å ta unna DNA så veldig effektivt. Det kan skjule litt av hva som skjedde, men spor er enkle å finne selv eter en brann.
Det enkleste må vel være og holde åstedet skjult, slik at man slipper å rengjøre?
Oj da Hva har du gjort?
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Det enkleste må vel være og holde åstedet skjult, slik at man slipper å rengjøre?
Vis hele sitatet...
har testa det det virke men dem fant haren
Sitat av Inpact Vis innlegg
Oj da Hva har du gjort?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg regner med at noen som spør om noe slikt har lyst til å svare på et sånt spørsmål.
Hvorfor slite med å vaske vekk blodet når du bare kan legge ut plastikk?

Legg ut plastikk der du skal drepe personen slik at personen og blodet kun havner på plastikken. Kvitt deg med hele driten på en skikkelig måte og problemet er løst.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Hvorfor slite med å vaske vekk blodet når du bare kan legge ut plastikk?

Legg ut plastikk der du skal drepe personen slik at personen og blodet kun havner på plastikken. Kvitt deg med hele driten på en skikkelig måte og problemet er løst.
Vis hele sitatet...
Og slike planer får du helt sikkert av å se på dexter.

Problemet er at drap ofte er impuls og ikke nødvendigvis planlagt.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Og slike planer får du helt sikkert av å se på dexter.

Problemet er at drap ofte er impuls og ikke nødvendigvis planlagt.
Vis hele sitatet...
ja det skjer jo på impuls og det hadde sett litt rart ut når du starter med og legge ut plast

Sitat av lucifer92 Vis innlegg
ja det skjer jo på inpuls og det hadde sett litt rart ut når du starter med og legge ut plast
Vis hele sitatet...
og du hadde nok gått litt rart med 50 kilo plast på deg
Sist endret av lucifer92; 2. august 2009 kl. 00:45. Grunn: rettet leif
Hey, ro ned litt 'a, skal bare legge ut plastikk før jeg dreper deg..

Men sånn on topic:
Jeg har ikke peiling på blod, men hvis jeg skulle fjerne det ville jeg gått for noe som er fint til å løse opp organisk materiale. Kaustisk soda, ammoniakk, en fin syre hvis jeg hadde hatt det tilgjengelig.
Først tørke opp, så løse opp, så vaske (opp).
Sist endret av drittunge; 2. august 2009 kl. 00:45.
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Jeg vil tro at om du gjør alt av tips som har blitt postet her, så er du på god vei.
Vis hele sitatet...
Jeg og .. Da er det bare å kjøre på med sement i stua
Sitat av pandoras box Vis innlegg
Sterk amoniakk skal i teorien bryte ned DNAet ganske godt, blodet forsvinner ikke, men blir ubrukelig i en kriminalteknisk sammenheng.
Vis hele sitatet...
joa... men tviler på at politiet drar videre til naboen når de finner rester av 5liter DNA-løst blod på gulvet ditt :P

Hva med å bytte gulvet etterpå? (parketten)
Sist endret av Meteor Freak; 2. august 2009 kl. 12:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Smarteste du kunne gjord om drapet var planlagt, drept han, mens du har plastik rundt. Og kast liket i et badekar med syre uti skauen, da er det ikke noe igjen av han / hun
Syre er faktisk ganske treigt til å løse opp ting, ikke sånn som på film hvor det etser hull i en diger jernplate på to sekunder :C
Når det er midt uti skauen tar det noen uker / månder før det blir finni!
Sitat av drittunge Vis innlegg
Syre er faktisk ganske treigt til å løse opp ting, ikke sånn som på film hvor det etser hull i en diger jernplate på to sekunder :C
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt at lut (lutefisk :P) derimot, kun bruker under 1t. men ikke en skriftlig kilde.
Eller så har man jo "snatch" måten.. 10 sultene griser spiser et oppkappet menneske, uten tenner, på 20min ^^
Kan du ikke bare kutte hånda di og gni blodet ditt der du har sølt blod fra en annen?
Jeg brukte potetmel til å få opp det meste, vasket så over amoniakk.
Sitat av Toadftw Vis innlegg
Kan du ikke bare kutte hånda di og gni blodet ditt der du har sølt blod fra en annen?
Vis hele sitatet...

DNA blandes ikke. Men vist drylt over masse klor først så fyrt av litt av eget blod over der igjen så kan det lett unna forklares med att du prøvde og fjerne ditt eget blod pga du blødde utover gulvet.

Vil dog ikke tro att den vil funke vist det er snakk om en helt vegg som er sprayet med blod.
Sitat av xsiv Vis innlegg
DNA blandes ikke. Men vist drylt over masse klor først så fyrt av litt av eget blod over der igjen så kan det lett unna forklares med att du prøvde og fjerne ditt eget blod pga du blødde utover gulvet.

Vil dog ikke tro att den vil funke vist det er snakk om en helt vegg som er sprayet med blod.
Vis hele sitatet...
"...and thats why I cut myself in pieces, put myself in the garbagebag, and threw myself in the trashcan."
Sitat av xsiv Vis innlegg
DNA blandes ikke. Men vist drylt over masse klor først så fyrt av litt av eget blod over der igjen så kan det lett unna forklares med att du prøvde og fjerne ditt eget blod pga du blødde utover gulvet.

Vil dog ikke tro att den vil funke vist det er snakk om en helt vegg som er sprayet med blod.
Vis hele sitatet...
men det hadde vært bra cover da? vis heile huset hadde STINKA Salmiak og alt det dritet hadde jo politiet blitt litt suspekt. men du kan si at du prøvde og vaske opp ditt eget blod og er ikke heilt ferdig ennå.

*Peker på ditt eget blod*
Sitat av Toadftw Vis innlegg
men det hadde vært bra cover da? vis heile huset hadde STINKA Salmiak og alt det dritet hadde jo politiet blitt litt suspekt. men du kan si at du prøvde og vaske opp ditt eget blod og er ikke heilt ferdig ennå.

*Peker på ditt eget blod*
Vis hele sitatet...
Forsåvidt, og vist dem klarte og hale ut noe DNA derav så hadde det vært ditt eget.

Har per dags dato ikke sett lov imot og rense vekk eget blod isåfall.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Dere tror politiet bare klør seg på haken, utbryter "han *har* jo et sår...", og så bare går sin vei? Really?
Hva med å sprøte på en bakterie som spiser blodet? Hehe
Hva med sprit?