Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2269
La oss si at jeg løser opp hasj i melk for å bruke det i matlaging. Kan jeg da lagre den hasjholdige melka til seinere bruk? Eller må jeg begynne å løse opp nye greier hver gang jeg skal lage meg en kopp kakao?
Tror ikke det blir noe sukess for å være helt ærlig.
Vil heller anbefale deg å smelte opp hasjen i smør, for så å administrere det i melka.

Skal du koke opp melka, for så å løse opp hasjen? Som igjen er en dårlig ide, med tanke på at du ikke må koke hasjen din:P (bare varme)
Å igjen prøve å lagre det?

Nei, melk blir fort surt, så tror du kaster bort penger på å gjøre noe slik.
Sist endret av Themosthigh; 3. august 2009 kl. 18:43.
Hvordan er det med smør? Kan du lagre det lenge?
Godt poeng, det er faktisk ikke så usansynlig at du kan lagre det i kjøleskapet en stund.
Kansje storgutta her har noe peilig på det

Men da kan du få det problemet med at du varmer hasjen for mye.
Du vil jo helst holde på mesteparten av THC'en, å thc har en tendens til å fordampe under en viss varme.
Tror thc'en tåler 100grader. Tenker på alle de gangene jeg har laget vaffel o.l.
Hverken smør eller melk vil få lenger holdbarhet enn vanlig, så du kan vel teoretiskt sett kun oppbevare det så lenge varen holder i utgangspunktet.
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Hverken smør eller melk vil få lenger holdbarhet enn vanlig, så du kan vel teoretiskt sett kun oppbevare det så lenge varen holder i utgangspunktet.
Vis hele sitatet...
Å som med mange matvarer minsker holdbarheten betydelig etter førstegangs oppvarming
Thc koker ved 200 grader, men selv der må det litt tid til for å koke vekk en grammer

Hasj-smør holder like lenge som vanlig smør.

Det som man burde tenke over ved matlaging med cannabis er at det ikke bare er thc som gjør deg fjern, det finnes mange andre cannabioder du vil ha med deg. Jeg ville varme på så svak varme som mulig, bare for sikkerhetsskyld..
Sist endret av fetter; 3. august 2009 kl. 19:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvorfor ikke bare lage noe med smøret viss det holder på å gå ut på dato? For så å fryse ned resultatet. Smør holder seg også i noen uker etter datoen har gått ut.
Sist endret av itZsaiN; 5. august 2009 kl. 14:58.
kok en gryte med vann, ha oppi en metall/glass bolle i gryten.

I denne gryten har du smør og oppsmuldret/revet hasj.

Rør rundt til smørret er smeltet, og det ikke er noen store klumper igjen.

La det stivne. Gjerne først i romtemperatur. Deretter i kjøleskap, for å unnga kondens.

Enj0i er faktisk veldig enkelt. Tror forholdet var 1g pr 25g smør...
Om man bruker smør jevnlig og skraper av ett lag fra toppen hver gang kan det holde seg flere måneder over holdbarhetsdato, om smør er gammelt vil man merke at det er harskt.
http://www.freakforum.nu/forum/showt...ht=Cannabutter

Følger den, men bruker vannbad som EpicSnusBox foreslo.

Sitat av itZsaiN Vis innlegg
Hvorfor ikke bare lage noe med smøret viss det holder på å gå ut på dato? For så å fryse ned resultatet. Smør holder seg også i noen uker etter datoen har gått ut.
Vis hele sitatet...
Det burde jeg egentlig tenkt på :P Da gjør jeg det.
Sikkert et teit spørsmål, men hvor mange har hasjen liggende i flere uker/måneder i det hele tatt?

Helt greit å blande ut, helt greit å fryse ned, kjempeide faktisk, men hva er målet med å lagre det så lenge? Du må jo uansett blande ting sammen den dagen du skal bruke det

Chef Ramsey liker KUN ferske varer
Den originale planen var å lage sammen ganske mye på en gang. Jeg bruker ikke så mye, men liker å kose meg litt etter en sliten dag. Elsker å ete det.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Den originale planen var å lage sammen ganske mye på en gang. Jeg bruker ikke så mye, men liker å kose meg litt etter en sliten dag. Elsker å ete det.
Vis hele sitatet...
Hehe, joda, jeg ser den...
Smelt smør på svak varme, og ha oppi hasj, og rør til det smelter. Hvis du skal lage noe som f.eks holder en uke el, så er det jo bare å hive seg i bakinga å lage hasjmuffins. holder ei bra stund di, og det kan jo fryses
Siden tråden opprinnelig handler om hasjmelk så tenkte jeg at det kunne være interessant med en oppskrift på en nydelig cannabiste, noe inspirert av indernes Bangh.

Denne oppskriften er for èn kopp Bhang.

Man tager ca 0,15g hyggelig hasjisj (eventuelt marihuana), ca 1dl vann, ca 2dl helmelk, en spiseskje godt smør (kvitseid- eller meierismør er snadder) eller ghee, og en spiseskje yogite (ikke posete).

Hell vann, melk og smør i en liten kjele. La dette koke opp. Smuldre deretter hasj/marihuana i. La dette stå å putre i en time (eller lenger, har selv latt putre i opptil 2 timer). Etter en halvtime tilsetter du yogiteen. Hell så over i glass/kopp, og dander gjerne med en kanelstang som rørepinne. Regn med å være svært munter de neste åtte til ti timene, og kanskje lenger. Dette har med individuelle faktorer som kroppsvekt å gjøre. Er du en romslig herre/frøken kan du øke doseringen noe, men jeg ville ikke oversteget mengden anbefalt med mer enn 0,05-0,10. Dette er potente saker.

Dette er en oppskrift basert på egen erfaring, i forhold til tilberedelse av cannabis som te. Samme teknikk kan også brukes til skakkao.

Mange reagerer kanskje på den lange koketiden, men etter egen erfaring resulterer den i en betraktelig raskere virkning. Jeg kjenner gjerne virkning allerede etter et kvarter. Dette er også bekreftet av gamle hippier som var meget skeptiske til fremgangsmåten, den lave dosen og den lange koketiden. Men det er åpenbart at varmebehandlingen gjør morsomme ting med cannabisen.

Og jeg må til slutt presisere. Vær svært forsiktig med doseringen av hasj/marihuana på denne oppskriften, ved overdosering kan ting fort bli ubehagelige, spesielt for folk med lite erfaring med spising/drikking av cannabis.
Sist endret av Ivellios; 7. august 2009 kl. 00:28. Grunn: formatering
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ivellios; ville berre legge til at jeg prøvde oppskriften din. Jeg viste at 1time koking var en utfordring siden det var sjangse for at det kokte fast og ble for jævlig.

Jeg silte drikken før jeg drakk den siden det selvsagt brann seg fast selv om jeg rørte hvert 5-10min, og utrulig nok fungerer det. Det smakte helt for jævlig, selv om jeg hadde kakao pulver i, men det gikk ned. Det forsterker cannabisen uten tvil, men 0.15 ble litt lite for meg. Øker dosen litt til neste gang
For en syk pågang det er med ganjatråder fortiden, måtte le når jeg leste emnet i denne tråden, hvorfor vil man blande hasj i melk og lagre det?
Så hvis jeg varmer noe smør med mye hasj i, putter det i panna og steker en burger med det, blir jeg stein?
Sitat av Catchy Vis innlegg
Så hvis jeg varmer noe smør med mye hasj i, putter det i panna og steker en burger med det, blir jeg stein?
Vis hele sitatet...
Når man steker burgere er det hensiktsmessig å ha en ganske varm stekepanne. Jeg tror derfor ikke dette vil fungere noe særlig bra. Lag deg heller ost eller dressing til burgeren med noe godsaker i.
Sitat av itZsaiN Vis innlegg

Jeg silte drikken før jeg drakk den siden det selvsagt brann seg fast selv om jeg rørte hvert 5-10min, og utrulig nok fungerer det. Det smakte helt for jævlig, selv om jeg hadde kakao pulver i, men det gikk ned. Det forsterker cannabisen uten tvil, men 0.15 ble litt lite for meg. Øker dosen litt til neste gang
Vis hele sitatet...
Hmm.. jeg har hatt lite problemer med at det svir seg. Mulig du har hatt for høy temperatur. Du bør ha nok temperatur til at det bobler, men det skal ikke koke for hardt. Sett plata ned på det laveste mulige nivået, hvor det fortsatt bobler.

0,15 kan nok bli litt lite for noen, dette kommer selvfølgelig an på kvalitet, toleranse, kroppsvekt osv.

Og som jeg nevnte i tidligere post. Vær forsiktige med doseringen, ikke øk for mye om gangen. Det er ikke alle som takler å være balleskev i tolv timer, like godt.