Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 922
Jeg har hørt dette av en kompis, men fant ikke noe om det på nettet, så lurte på om noen av dere veit noe om dette:

Hvis svineinfluensa når pandeminivå 6 (noe den kanskje gjør i kveld http://www.vg.no/nyheter/svineinflue...p?artid=569877), vil internasjonal flytraffikk stoppe opp?

Han påsto at for å minske smitte ville flytraffikken stanse opp totalt eller noe.
Noen som veit noe om dette?
Serr? Om de stopper flytrafikken, så får jeg jaggu håpe de åpner den før Sensation...!!!

Virker jo litt rart.. mtp hvor viktig fly er om dagen. Om alle fly settes på bakken vil det jo bli en total krise.

Og er dette for å unngå smitte? Folk kan jo fortsatt krysse landegrenser på andre måter..
Trådstarter
24 0
Veit da faen jeg, det jeg hørte i hvert fall.
Fant ut at EU vurderte en stund å stanse flytraffikken til Mexico, og det var når vi var på nivå 5 tror jeg.
Ser ut til at amerikanere allerede blir holdt tilbake i kina i karantene og ikke får reise hjem ? Det er jo isåfall begynnelsen på restriksjoner.. Oppdatert kart og mer om saken finner du her Fremdeles under 300 bekreftet omkommet, men endel mer smittede tydeligvis..
Hvorfor er folk så jævlig redde for svineinfluensaen ?
Hvert år dør 1000vis av folk av vanlig influensa, ingen lager no' stort oppstyr av dette, og hittil har 300 dødd av svineinfluensaen.. Samme greia, what's the big deal?
Sitat av CrimsonMoon Vis innlegg
Samme greia, what's the big deal?
Vis hele sitatet...
Det er jo big deal for tafsern dersom han ikke kommer seg på sensation da ! Prøv å ikke bare tenk på deg selv
Trådstarter
24 0
Bryr meg ikke om svineinfluensa, men jeg skal til hellas i sommer med gutta, og litt kjipt om flytraffikken stopper
Sitat av pidget Vis innlegg
Det er jo big deal for tafsern dersom han ikke kommer seg på sensation da ! Prøv å ikke bare tenk på deg selv
Vis hele sitatet...
Fantastisk innlegg, den skal du ha:P Kan ikke misse Amsterdam vettu!


Vel, svineinfluensaen, om den blir erklært en pandemi, er jo skummelt og er man riktig uheldig kan snøballen rulle og bli større. Om du ikke forstår det (CrimsonMoon), så nytter det jo ikke å forklare, du har jo allerede lagt opp en sleivete mening uten noen form for gjennomtenkelse. Mennesker dør av alt, men er nettopp det en god grunn til å ikke gjøre noe med det? Eller i det minste ta forhåndsregler og utarbeide planer som kan forhindre at f eks svineinfluensaen sprer seg værre? Det kommer nok en dag da også din tankegang endrer seg fra hormonsprengt oppmerksomhetskåt, til litt mer framovertenkende. Altså, det kommer med alderen
Kjipt om flytrafikken stanser når eg befinner meg i amster...da må eg jo bli værende der.
Sitat av the captain Vis innlegg
Kjipt om flytrafikken stanser når eg befinner meg i amster...da må eg jo bli værende der.
Vis hele sitatet...
Hadde du bare vert så heldig så..
Sitat av tafsern Vis innlegg
Fantastisk innlegg, den skal du ha:P Kan ikke misse Amsterdam vettu!


Vel, svineinfluensaen, om den blir erklært en pandemi, er jo skummelt og er man riktig uheldig kan snøballen rulle og bli større. Om du ikke forstår det (CrimsonMoon), så nytter det jo ikke å forklare, du har jo allerede lagt opp en sleivete mening uten noen form for gjennomtenkelse. Mennesker dør av alt, men er nettopp det en god grunn til å ikke gjøre noe med det? Eller i det minste ta forhåndsregler og utarbeide planer som kan forhindre at f eks svineinfluensaen sprer seg værre? Det kommer nok en dag da også din tankegang endrer seg fra hormonsprengt oppmerksomhetskåt, til litt mer framovertenkende. Altså, det kommer med alderen
Vis hele sitatet...
Såklart forstår jeg det, men jeg ser ikke hvorfor dette er så mye værre enn alt det andre, skal vi stenge landegrensene for å forhindre malaria også ? Vel, siden jeg er så hormonsprengt oppmerksomhetskåt som du skal ha det til, kan ikke du banke litt vett inn i skallen min og forklare litt da? Eller mener du at jeg er for umoden til å ta ting seriøst? C'mon.. Skal man ta hele verdens lidelser på sine egne skuldre kommer man til å bli gal. Skal man stoppe flyene kan man jo like gjerne stenge samtlige grenser, influensaen kan spre seg uansett - Lik som med fjorårets fugleinfluensa, og før det kugalskap.. Alltid er det noe. Man kan ikke gå berserk for alt. (Geitemeslinger neste år! )
Trådstarter
24 0
CrimsonMoon: Husk at ingen har sagt at flytraffikken blir stengt a, jeg bare hørte det fra noen og lurte på om det var sant. Ingen har bekreftet det enda, og ja det høres usannsynlig ut, men så har vi ikke hatt en pandemi på 40 år heller da.
Sitat av Twister06 Vis innlegg
CrimsonMoon: Husk at ingen har sagt at flytraffikken blir stengt a, jeg bare hørte det fra noen og lurte på om det var sant. Ingen har bekreftet det enda, og ja det høres usannsynlig ut, men så har vi ikke hatt en pandemi på 40 år heller da.
Vis hele sitatet...
Neida, det var forsåvidt ikke det jeg ville frem til heller, jeg skjønner bare ikke hvorfor man skal gå av skaftet for en sykdom - Den sprer seg og dreper folk, men det gjør aids og edderkopper også.
Det jeg reagerer på er hvordan tafsern svarte, for så plutselig ikke å ha noe svar i det hele tatt..
Som jeg skrev i en annen post angående The Big Swineflue....

Jeg vil tro... Den fjerde statsmakt (media) samarbeider rundt om i verden, og i politikken i de vestlige land er en skremsel/terror en form for og få makt. De stakkars menneskene spiser alt de får igjennom vg rått, de tror bombesikkert på det, og de frykter sitt egent liv. Det vil få de til og rette sin oppmerksomhet mot frykt, mot problemer, mot redsel, mot sorg, mot elendighet rett og slett. Da vil disse menneskene ikke rette sin oppmerksomhet mot staten, mot vår politikk, og vil dermed ikke se alle våre absurde feil i vårt land, og selvfølgelig alle feil rundt oss her i verden.. Ved og fokusere på sorg og negativitet vil mennesket heller ikke bli bevist, og vil ikke utvikle sitt egent sinn, noe de på "toppen" har forstått at fungerer for og holde oss i "sjakk".