Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1314
Fra Folken i Stavanger.
Kvelertak:
http://farm4.static.flickr.com/3661/3534711204_db6cc4a4e1_o.jpg
Turboneger:
http://farm3.static.flickr.com/2221/3533892509_e06c35a0f2_o.jpg


Sjekk ut [COLOR="Blue"]Flick[/COLOR][COLOR="Magenta"]r[/COLOR] for 20+ flere bilder!
Sist endret av ErikH; 16. mai 2009 kl. 16:46.
fine bilder. det nederste hadde vært perfekto om du hadde fått det i det gylne snitt selv om dette sikkert er litt vanskelig når man er i nuet og skal ta bildet hehe
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
kule bilder, men ble litt for mye fargestøy på buksa i første bildet.
i tillegg tror jeg du er litt for hard med oppskarpingen, får endel halo'er og kromatiske aberrasjoner pga. det.

fin stemning i bildene dog, liker dem godt.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
forresten skal jeg ta bilder av turboneger selv om 3 uker, blir spennende, mye energi i dem
Kule bilder, kan ingenting om fotografering, så kan ikke si noe annet om at bildene er kule og at det blir ny bakgrunn . Var selv på folken og jeg får fine flashbacks av og se på bildene dine, var en kjempe konsert av turboneger!
ErikH's Avatar
Trådstarter
Sitat av somnium Vis innlegg
kule bilder, men ble litt for mye fargestøy på buksa i første bildet.
i tillegg tror jeg du er litt for hard med oppskarpingen, får endel halo'er og kromatiske aberrasjoner pga. det.

fin stemning i bildene dog, liker dem godt.
Vis hele sitatet...
iso 4000 + litt lysning. er vanskelig å ikke få litt støy da, selv på en 5dmkII
har action på resizing og oppskarping, så er ikke så veldig nøye på det med overskarping, men jeg ser det jo aboslutt.
Sitat av 4815162342 Vis innlegg
fine bilder. det nederste hadde vært perfekto om du hadde fått det i det gylne snitt selv om dette sikkert er litt vanskelig når man er i nuet og skal ta bildet hehe
Vis hele sitatet...
Hvorfor i ALLE DAGER hadde det vært perfekt om du hadde hatt det i det gyllne snitt? Jeg er så sinnsykt lei av folk som tror at det er den eneste måten man kan komponere et bilde på, ved bruk av den bedritne "regelen". Bildet er nesten helt sentrert og det og det skaper en ballanse, et komposisjonsprinsipp du kanskje har hørt om når du er sånn en regelrytter som du er?

Men om bildene, og kan jo starte med det av Turbo, når jeg først var inne på det: Jeg liker veldig godt bildet. Egentlig har jeg ingenting spesielt å utsette på det, bortsett fra den lys-spoten som er øverst i venstre hjørne, og trekker til seg litt for mye oppmerksomhet. (litt bruk av spot-healing brush i PS fikser det lett, men det vet du sikkert)

Det av kvelertak: godt bilde med pen etterbehandling. Jeg føler at monitoren kanskje ikke tilføyer så mye i bildet, og kanskje kunne vært croppet bort, men ellers er det finfint. Kvelertak er forresten ræva på vokal live

det var det jeg hadde å komme med
Hehe, enda mer snakk om det gyldne snitt.. Det er vel så og si bare de som vet å bruke det rett, som klarer å ungå det rett. Turbonegerbildet var best synes jeg! Stilig bruk av lys og silhuett!
Enig med Machintorsk, bildet av Euroboy er veldig fint komponert som det er. Man må ikke se seg blind på regler som det gyldne snitt og liknende. Bildet er veldig fint balansert. Kunne kanskje tenke meg ørlite grann mindre trangt på høyrekanten. Da ville det i mine øyne blitt enda mer balansert. Eller kanskje ikke? Er ikke helt enig med meg selv der. Vi ville også sett mer av Happy-Tom nederst til høyre, noe som gir fin dybde.
Spotten øverst til venstre likte jeg ikke, men hvorvidt det er greit å klone bort slikt skal jeg ikke gå inn på. Det er opp til fotografen.

Bildet av kvelertak digger jeg! Kjempefin energi og knall komposisjon. Likte lyset og de naturlige fargene, ikke alltid like lett å få til det på konsertbilder. Skal jeg sette fingeren på noe må det være den hodeløse bassisten midt i bildet. Og kanskje litt overdreven bruk av stor unsharp mask i PS eller clarity i LR. Ble litt halo.
Så tøft.

Jeg kjenner trommisen i Kvelertak
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av galningen Vis innlegg
iso 4000 + litt lysning. er vanskelig å ikke få litt støy da, selv på en 5dmkII
har action på resizing og oppskarping, så er ikke så veldig nøye på det med overskarping, men jeg ser det jo aboslutt.
Vis hele sitatet...
ah, sjekka ikke om det var EXIF på bildet
5dmk2 her og, så vi har like forutsetninger

i grunn første gang jeg får testet kameraet på konsert, så er spent på hva det klarer å prestere
Sitat av Machintorsk Vis innlegg
Hvorfor i ALLE DAGER hadde det vært perfekt om du hadde hatt det i det gyllne snitt? Jeg er så sinnsykt lei av folk som tror at det er den eneste måten man kan komponere et bilde på, ved bruk av den bedritne "regelen". Bildet er nesten helt sentrert og det og det skaper en ballanse, et komposisjonsprinsipp du kanskje har hørt om når du er sånn en regelrytter som du er?

Men om bildene, og kan jo starte med det av Turbo, når jeg først var inne på det: Jeg liker veldig godt bildet. Egentlig har jeg ingenting spesielt å utsette på det, bortsett fra den lys-spoten som er øverst i venstre hjørne, og trekker til seg litt for mye oppmerksomhet. (litt bruk av spot-healing brush i PS fikser det lett, men det vet du sikkert)

Det av kvelertak: godt bilde med pen etterbehandling. Jeg føler at monitoren kanskje ikke tilføyer så mye i bildet, og kanskje kunne vært croppet bort, men ellers er det finfint. Kvelertak er forresten ræva på vokal live

det var det jeg hadde å komme med
Vis hele sitatet...
så har det jo noe med at folk har FORSKJELLIG SMAK OG BEHAG og alle liker ikke det samme. noen liker lutefisk, andre liker babbaris.

Men jeg likte bildet, bortsett fra den lille dotten oppe i venstre hjørne.
ErikH's Avatar
Trådstarter
Sitat av Husemann Vis innlegg
Så tøft.

Jeg kjenner trommisen i Kvelertak
Vis hele sitatet...

så tøft. jeg kjenner alle i kvelertak.
Sitat av 4815162342 Vis innlegg
så har det jo noe med at folk har FORSKJELLIG SMAK OG BEHAG og alle liker ikke det samme. noen liker lutefisk, andre liker babbaris.

Men jeg likte bildet, bortsett fra den lille dotten oppe i venstre hjørne.
Vis hele sitatet...
Der er vi faktisk enig, dotten forstyrrer
DET BLIR TURBONEGER I AFTEN!
THE BEST FUCKING BAND EVER TO CUM FROM NORWAY!