Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1154
Jeg har Ventelio, og jeg har det problemet at jeg detter ut av internett i omtrent 10 sekunder sånn omtrent hvert 5-10 minutt. Det er VELDIG irriterende, i og med at jeg spiller cs og snakker på skype, så jeg blir disconnected fra serveren + skype samtalen avslutter seg. Har ingen andre problemer med nettet utenom dette. Jeg bor i Kristiansand, vet ikke om det har noe å si, hehe

Noen som har noen tips om hvordan jeg kan unngå dette problemet?
Trådløst eller kabel? I så fall hvilket trådløst kort bruker du?
Trådstarter
Trådløst. Jeg vet ikke hvordan jeg finnet ut hvilken nettverkskort jeg har, men jeg gikk på enhetsbenahdling og fant noe som heter PCMIA kort, kan dette stemme?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tja, enkel feilsøking er å koble deg på med kabel dersom det er mulig for å utelukke feil med det trådløse.
Prøv deg på en reboot, det fikset tilsvarende trådløs-problemer for meg for to dager siden.
Støtter forøvrig AtXbYeA forslag om kabel.
Trådstarter
Jeg har prøvd med kabel, detter ut samtidig som en som har trådløst.
Restarte Routeren hjelper ikke Noen andre ideer?
Detter er sykt plagsomt.
Bestill en ny router med internett leverandøren din, tror ikke dette koster noe. Hadde samme problem som deg. Fikk ny router og alt ble bra. Eventuelt så kan du jo ringe inn på Support telefonen og høre om det er noe gale med linjen etc.
Du har Vista eller?
Trådstarter
Scarab: Tror jeg skal ringe min leverandør ja.

Jeg har ikke Vista.
Hvilket utstyr har du hjemme? Hvilket routermodem? Hvilken trådløs router?

Forsøkt å _resette_ router eventuelt, ikke reboote? Det hjelper ofte på problemet, og da slipper du å få tilsendt nytt utstyr. Slikt elektronisk utstyr er svært sårbart for ujevnheter i strømnettet, så dersom du har routeren/modemet koblet via en strømpadde eller forlengningskabel, prøv å koble routeremodemet strømadapter rett i veggen i stedetfor - tro det eller ei, men dette kan hjelpe.
Hadde et lignende problem med en router da jeg bodde i Australia. Da løste det seg med en firmware update på routeren. Prøv det!
Har noen kammerater. De detter ut av nettet rett som det er, men det er pga at ISPen deres suger og alle som har den ISPen mister nettet i 2-3 sekunder.
Sitat av SM411
Har noen kammerater. De detter ut av nettet rett som det er, men det er pga at ISPen deres suger og alle som har den ISPen mister nettet i 2-3 sekunder.
Vis hele sitatet...
Meningsløst tullprat som ikke har noen sammenheng med noe i tråden.

"Jeg har en venn som har masse venner med en spesifikk router hvor alle som har samme routeren mister internett hver oddetallsdato klokken 14:03 på dagen."

Gjerne tilføy tråden noe relevant, hvor du gjerne henviser til kilder eller forklarer dypere hva du mener og grunnlaget for det, ellers kan du holde kjeft.


Når det kommer til firmware - ja dette kan fungere - men jeg er enda litt nysgjerrig på hvilket utstyr det er snakk om. Men her tipper jeg det er kjappere å feilsøke med en reset først, før man ringer evt ISP for reklamasjon av ustyr.

Om boksen rebooter (alle lamper forsvinner fra boksen - for så å starte opp igjen) er det nok ikke firmware-relatert. Da er det hardware-feil. Mister boksen LAN/WAN/WLAN-lamper som ikke har noe med signalkontakt eller strøm å gjøre - kan det være firmware-løsning som vil hjelpe.
Sist endret av Tierra; 24. august 2008 kl. 22:09.