Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 936
Nå som vi er under den såkalte "finanskrisen" har jeg lagt merke til en del spesielle nyheter som bare (etter min mening) har dukket opp midt under denne krisen. Jeg sikter til utallige nyheter om ufoer, aliens, den avskyelige snømann osv

Er det noen andre her som synes timingen er litt rar, i den forstand at de (nyhetene?) prøver å ta vekk fokuset fra det store som foregår (altså finanskrisen)

Noen som deler mitt synspunkt?

Diskuter
Har du noen kilder? Har ikke lagt merke til noe selv, kanskje jeg som er blitt sløv;-p
Tenker på nettavisene nå eller? Isåfall så kan det godt hende at de bruker agurknytt som vomfyll på nettutgaven slik at de får spart de virkelige store og mer seriøse oppslagene til papirutgaven?
Sitat av grudgE
Tenker på nettavisene nå eller? Isåfall så kan det godt hende at de bruker agurknytt som vomfyll på nettutgaven slik at de får spart de virkelige store og mer seriøse oppslagene til papirutgaven?
Vis hele sitatet...
Har nettavisen papirutgave =O
Hmmz, jeg synes bare det har vært en økning av slike nyheter den siste tiden, og følte bare at timingen var litt rar.

Er jeg den eneste som føler det sånn ?
Sitat av julegave
Har nettavisen papirutgave =O
Vis hele sitatet...
Nettavisene (Flertall)
Tenker på VG, Dagbladet, Aftenposten, osv.
Sitat av grudgE
Nettavisene (Flertall)
Tenker på VG, Dagbladet, Aftenposten, osv.
Vis hele sitatet...
Aha, i see *shamefull*
Sitat av julegave
de (nyhetene?) prøver å ta vekk fokuset fra det store som foregår (altså finanskrisen)

Noen som deler mitt synspunkt?
Vis hele sitatet...
Nei. Og du tar feil.

Avisene tjener på å skrive om kriser, og særlig de kriser som foregår i, eller har mye å si for Norge. Dette har med nærhet å gjøre. Alle nyheter som er nære i tid og sted for publikum er gode nyheter. Det spiller ingen rolle om de er negative eller positive.

Om noe skriver mediene mye heller om kriser enn om "gladsaker". Det selger rett og slett bedre. Mediene prøver ikke å ta vekk noe fokus fra finanskrisen, og tyner den for alt det den er verdt.

Nettmediene har alltid skrevet om og være fulle av aliens, UFO-er, rare fenomener og what not. Jeg tror bare du legger mer merke til dem nå, fordi du har kommet med denne teorien din, som altså ikke stemmer.
En annen mulig forklaring er at folk som blir satt under stress er mer mottakelige for å oppleve slike "alien abductions", osv. Når de allerede mener at ting går litt til helvete, ja da er det lettere å tolke lysene på himmelen som ufoer, istedenfor som en helt vanlig satelitt. Folk blir litt mer mottakelige ovenfor overtro osv. Regner med at en del folk er stresset nå under finanskrisen, og derfor kan antall ufo sightings ol. gå opp. Hvorfor avisen gidder skrive om det, no clue...