Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 861
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Nettopp kjøpt meg et nytt nikon d40x kamera, og skulle endelig prøve det i dag etter mye venting på batteri fra ebay. Men når jeg tar bilde, går shutteren igjen, men går ikke opp igjen. Den tar kunn nedre halvdel av bildet. Så dukker det opp på skjermen "error! press shutter release button again.".

Noen som har noe tips på hvorfor dette skjer? Eller er det bare tilbake til butikken igjen og bytte?
Har samme kamera selv, og hadde dette skjedd meg så tidlig som du antyder til så hadde jeg gått å klagd...
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Trådstarter
Ok. Da stikker jeg i morgen og klager. Fordi det er ikke slik det skal være. Heldigvis kjøpte jeg den på elkjøp der jeg jobber.
Mye betalte du for det?
Jeg vil tippe rundt 3 000 kr. Mm.
Det er nok en liten prisforskjell på Nikon D40 og D40x. Blant annet har x-en 10 megapixler. Har D40x selv, og er veldig fornøyd! Det er et lett forståelig kamera og er således perfekt (?) for en nybegynner (som meg).
Har d40x jeg også, bare lurte på hva det går for idag Jeg betalte 3000 kr for det da jeg kjøpte det for en stund siden, med litt ekstrautstyr som minnekort og minnekortleser og trådløs utløser og noe annet stæsj. Har lastet ned en dvd med guide til d40/d40x som var ganske grei. Gikk igjennom basics på kameraet og kom med enkle anbefalinger for vanlig bruk. Greit å kikke gjennom hvis man ikke er ekspert fra før, og det er man gjerne ikke når man kjøper "nybegynnerkameraer"
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Trådstarter
Faktisk opium, jeg betalte 3000kr for det. En b-vare, så ble billigere. Men fikk bytta den i dag. Fikk en annen b-vare som fungerte denne gangen.
jeg har d40, og har hatt samme problemet, så tror neppe det er noe som rammer bare xen.

edit: at halve bildet blir svart, ikke noe problem med shutteren eller noe.
Sist endret av flashback; 7. oktober 2008 kl. 17:33.
Vet dette er unødvendig bumping, men dere var heldig med når dere kjøpte kameraet. Jeg kjøpte en slags pakke med diverse ting for 7200 i august i fjor... BAAAH! =P
Er det et uorinalt batteri eller orginalt batteri du har kjøpt fra ebay...?
Sitat av Wolfenheart
Vet dette er unødvendig bumping, men dere var heldig med når dere kjøpte kameraet. Jeg kjøpte en slags pakke med diverse ting for 7200 i august i fjor... BAAAH! =P
Vis hele sitatet...
D40x til 7200 kr? Da var det vel med ekstra objektiv? Kan ikke forstå hva ellers som skulle forsvare den prisen Jeg kjøpte mitt i år, tidlig på våren en gang tror jeg. Men likevel..