Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 995
Visste ikke akkurat hvor jeg skulle oprette denne tråden så velger her.
Jeg har mangen bilder på mitt digital kamera og noen gode klipp jeg har.
Så det jeg lurer på er om det finnes nettsteder som betaler for bilder og/eller videoklipp?
Eller om det er mulig og selge bilder og/eller videoklipp på sin hjemmeside på en eller annen måte?
Noen forslag på nettsider som betaler for slikt? eller hvordan jeg kan selge dei fra min hjemmeside til privat personer eller noe?
Metacafe.com Betaler deg hvis mange ser på videoene dine, og hvis det er gode klipp så kan det hende du klarer å håve inn noen penger.

Tror ikke det finnes noen som betaler deg med en gang for videoer og bilder. Kommer jo sikkert helt ann på, kan hende du har et bilde en orginisasjon trenger og vil kjøpe det av deg.
Du kan jo legge de ut på deviantart og få laget postere av bildene, hvis de er så gode og få litt av inntektene på det. Hvis de faktisk er så bra da.

EDIT: Youtube betaler også folk som legger ut videoer som blir sett av mange folk, helst flere videoer, ikke en "one hit wonder". Også må de selfølgelig være original.
Sist endret av Elemental; 21. august 2008 kl. 21:26.
Break.com betaler også for filmer og bilder. Om du er så heldig at den kommer på startsiden da
Men når man registrerer seg hos MetaCafe og/eller Youtube så fyller man ikke inn opplysninger som dei kan sende penger til meg via.
Så korleis kan jeg da få betalt for youtube/metacafe klipp?
Sitat av homeandaway
Men når man registrerer seg hos MetaCafe og/eller Youtube så fyller man ikke inn opplysninger som dei kan sende penger til meg via.
Så korleis kan jeg da få betalt for youtube/metacafe klipp?
Vis hele sitatet...
Hvis videoene dine blir såpass populære tar de kontakt.
Dinside.no hadde en artikkel om hvordan selge "feriebildene". Du kan jo prøve deg på noen av de sidene: link: http://www.dinside.no/php/art.php?id=778203
Sitat av Elemental
Hvis videoene dine blir såpass populære tar de kontakt.
Vis hele sitatet...
Tar dei da kontakt på ePost eller Telefon?
Kan ikke så mye engelsk så da hadde det våre best om dei hadde tatt kontakt på ePost.
Sitat av homeandaway
Tar dei da kontakt på ePost eller Telefon?
Kan ikke så mye engelsk så da hadde det våre best om dei hadde tatt kontakt på ePost.
Vis hele sitatet...
Nesten 100% sikker på at det blir kontakt via e-mail, men husk å se ut etter phisere og at det er vanskelig å få noen hundretusen views på flere videoer, burde derfor være noe spektakulært du har i kameraet ditt.
Sist endret av Elemental; 21. august 2008 kl. 21:51.
Ok, men hvor mangen må ha sett et klipp på youtube for at jeg skal få penger for det hos Youtube da?
200,000? eller over 1 mil.
Jeg er veldig nysgjerrig på hva det er du har å selge som er så fantastisk bra! Kan du ikke slenge opp noen "arbeidsprøver" her? Det er garantert noen freakere som kan fortelle deg om du har en sjanse i havet til å tjene penger på bildene/filmene dine, eller ei. Og de gjør det helt sikkert gratis.