Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 6448
Sitat av Crimatix
Sant nok at man kan oppføre seg modent.
Men som nevnt over, ville alle drittsekkene rundt om bare fortsatte med jævlighetene sine, om alle hadde tenkt på samme måte som deg.
De vil tro at de kan gjøre det de vil uten konsekvenser. Og DET er feil.
Media er vel en av tingene som kan bryte de ned mest
Vis hele sitatet...
Media kan nok være en god ide ja. Men jeg tror neppe media går ut med personopplysninger om uærlige utleiere. Selv om det hadde vært greit for leietakere. Men media kan være veien å gå dersom media gjør som den stort sett gjør - skriver opplysningene på en slik måte at alle som har hørt om Google kan finne ut hvem det dreier seg om
Sitat av sum_user
[4]ble sikkert misshandlet som barn
Vis hele sitatet...
Sikkert derfor barna bråkte så mye. haha

Neida
Sist endret av Yani; 11. mai 2008 kl. 11:23.
Sitat av Miss M
Media kan nok være en god ide ja. Men jeg tror neppe media går ut med personopplysninger om uærlige utleiere. Selv om det hadde vært greit for leietakere. Men media kan være veien å gå dersom media gjør som den stort sett gjør - skriver opplysningene på en slik måte at alle som har hørt om Google kan finne ut hvem det dreier seg om
Vis hele sitatet...
tv 2 hjelper deg for the win
Trådstarter
Sitat av Miss M
Okæi jeg var enig med deg tidligere men nå overreagerer du. Ser at du tidligere har nevnt at du har rett til å holde tilbake tre måneders leie. Hva du har rett til og ikke rett til tror jeg neppe det er så greit å finne ut av at du bare kan bestemme deg for det. Her bør du kontakte noen med peiling.

I tillegg - du leier. Det gir at selv om utleierne bruker uteområdet deres, og det er uheldig - så er det ikke totalt uhørt. Antar at dette ikke er noe som skjer hver eneste dag? De eier, du leier. De har barn. Det visste du da du flyttet inn. Barn bråker. Det har de gjort i all tid. At de bråker klokka 11 på en lørdag er totalt normalt. Ser ikke bort fra at også du bråkte da du var på deres alder og lekte med vann. Og i eldre hus er det også helt normalt at det blir trøbbel med vannet når kaldt / varmt vann brukes i andre deler av huset. Dette er ikke et større problem enn at du ikke dusjer når de bruker mye vann. Dette gjelder forresten andre veien også. Dersom du tapper vann når de dusjer så opplever også de kuldesjokk / brennhett vann.

Du er snart ferdig med leieforholdet, bare halve mai igjen. Hev deg over irritasjonsmomenter fra utleierne til da.
Vis hele sitatet...
Du har egentlig helt rett, saken er jo at jeg er fly forbannet på dem, og da blir jo absolutt alt de gjør mye verre. Har jo tenkt på det - jeg ble ikke så irritert over at de brukte vårt uteområde før alt dette skjedde, men saken er jo den at jeg er livredd for dem, og ikke tør å gå ut når de er i nærheten - ikke en gang for å røyke, og det gjør det jo spesielt ikke mye bedre. Og jeg har lest (saumfart) utleie-reglene, og sett at slik vår situasjon er, har vi egentlig rett til å holde tilbake leien.

Er klar over at jeg nok overreagerer litt, men det er ikke så behagelig å våkne tidlig på en lørdag, eller søndag, av at ungene deres løper utenfor soveromsvinduet vårt og skriker. Unger er unger, det er jo helt klart, men det går an å ta hensyn fordi om? Eller: foreldrene deres kunne fortalt ungene sine at de kan vise litt hensyn. Og, nei, de merker det nok ikke når vi tapper vann her nede, for da er jeg ganske sikker på at vi hadde fått beskjed om det. Er bare vannrørene i leiligheten vår, altså kjelleren deres, som er koblet til hageslange-kranen utenfor, slik at når de bruker den forsvinner kaldtvannet vårt.

Sitat av Raymond
Er en vanskelig situasjon, og er kanskje lett for meg å si dette men:
Hvis alle tenker som deg og ikke gjør noe med saken vil slike drittsekker få holde på som de vil med andre leieboere. Unner du virkelig de neste som skal flytte inn dit den samme behandlingen?
Vis hele sitatet...

Har tenkt å gjøre noe med saken, må bare finne ut hva først
Sist endret av Nekran; 11. mai 2008 kl. 11:33.
Trådstarter
Og, kom nettopp på, Miss M: De bruker uteområdet vårt omtrent hver dag. På tross av at de på visningen sa at vi kunne ha utemøbler og slikt der. Det er jo umulig, ettersom det tydeligvis har blitt parkeringsplass og lekeplass for ungene. de har vannkrig der ute hver dag, så dersom vi skulle satt der ute og lest, f.eks. hadde det vært umulig, for bøkene våre hadde stått i alvorlig fare for å bli ødelagt.

Men, du har nok som sagt et poeng i at jeg overreagerer en smule. Har jo forklart hvorfor i et tidligere innlegg.
Glem snakket om barnslige måter å ta hevn på!

Det du beskriver her, er en utleier som åpenbart ikke følger forskriftene. Dette du forteller om at det lytt, det er faktisk ikke lov. Reglene sier at det skal være ordentlig lydisolert, slik at naboer unngår å sjenere hverandre. Jeg ville kontaktet leieboerforbundet (hvis det er riktig navn), og fått dem til å fysisk stille opp for å ta en titt på forholdene. Etter all sannsynlighet vil huseier da bli pålagt å gjøre noe med dette, noe som både svir på pungen og lærer dem en lekse!

Når det gjelder dette med depositumet, er det bare å melde dem til politiet hvis de ikke betaler. Du har loven på din side i denne saken!
Trådstarter
Sitat av Trubadurix
Glem snakket om barnslige måter å ta hevn på!

Det du beskriver her, er en utleier som åpenbart ikke følger forskriftene. Dette du forteller om at det lytt, det er faktisk ikke lov. Reglene sier at det skal være ordentlig lydisolert, slik at naboer unngår å sjenere hverandre. Jeg ville kontaktet leieboerforbundet (hvis det er riktig navn), og fått dem til å fysisk stille opp for å ta en titt på forholdene. Etter all sannsynlighet vil huseier da bli pålagt å gjøre noe med dette, noe som både svir på pungen og lærer dem en lekse!

Når det gjelder dette med depositumet, er det bare å melde dem til politiet hvis de ikke betaler. Du har loven på din side i denne saken!
Vis hele sitatet...

Jeg er klar over dette, altså. Som jeg skrev i en tidligere post har jeg ingen intensjoner om å hevne meg på "Barnslige" måter. Det er bare spøk og moro. Dessuten har forslagene hittil vært veldig morsomme og underholdende, men det er også det. Jeg har sett reglene, lest kravene til utleieleilighet, og, vel, de bryter alle sammen. ALLE SAMMEN! Ganske interessant, eller hva?
Jeg har tenkt å melde fra om at noen må komme og se på leiligheten, og si at den må bli godkjent først. Må bare finne ut hvem jeg skal kontakte... Jeg har tenkt å anmelde forholdet dersom vi ikke får depositumet tilbake, noe de sannsynligvis helst vil unngå, ettersom det ikke bare er det med depositumet som kommer til å bli nevnt da...
De bryter alle forskriftene, og jeg vet ikke helt om de er klar over det selv, eller bare tror vi er "dumme", og ikke gidder å sjekke det opp dersom det er noe vi synes er noe merkelig. Som sagt, den egentlige grunnen til at vi ble kastet ut er nok at vi sendte dem et klagebrev. For det var først etter det at de virkelig begynte å oppføre seg som... jeg vet faktisk ikke helt... som noen jævler. I ordets riktigste betydning.

Igjen, ettersom dette er tredje eller fjerde gang dette blir tatt opp i denne tråden: Jeg har ikke tenk å hevne meg på noen som helst slags "barnslig" måte, men det er ubegripelig morsomt å snakke om, og det får ut en del frustrasjon. Ihvertfall for meg Og det er ikke akkurat noe negativt.
Sist endret av Nekran; 11. mai 2008 kl. 21:51.
Da er vi mer enige Nekran. Og forstår at det er ekstremt frustrerende å oppleve et sånt leieforhold. Men før du gjør noe som helst, så vit at jeg har nå hemmelig nummer, og var aldri hjemme alene en god stund etter at jeg ga en med samme måte å reagere på som utleieren din klar beskjed om at nok var nok....

Til alle dere som mener at noe Må gjøres og at slike mennesker ikke kan få ture fram og tro at alt er greit, se for dere situasjonen: Nekrans samboer alene hjemme, eitrende forbanna stor buse av en utleier hamrende på døra for å "fortelle sin side av saken"....
Trådstarter
Sitat av Miss M
Da er vi mer enige Nekran. Og forstår at det er ekstremt frustrerende å oppleve et sånt leieforhold. Men før du gjør noe som helst, så vit at jeg har nå hemmelig nummer, og var aldri hjemme alene en god stund etter at jeg ga en med samme måte å reagere på som utleieren din klar beskjed om at nok var nok....

Til alle dere som mener at noe Må gjøres og at slike mennesker ikke kan få ture fram og tro at alt er greit, se for dere situasjonen: Nekrans samboer alene hjemme, eitrende forbanna stor buse av en utleier hamrende på døra for å "fortelle sin side av saken"....
Vis hele sitatet...

joda, vi er nok mer enige da. Og, for the record, både jeg og samboeren min er redde for å være hjemme alene nå. Ingen av oss tør å gi beskjed om at nok er nok. Noe bør jo gjøres, egentlig, men på en skikkelig måte. Som for eksempel å oppføre seg skikkelig og høflig ovenfor dem, og se dem bite i gresset over at de ikke klarer å gjøre oss sinte slik at de har grunn til bli enda mer sinte

jeg lever i konstant frykt for tiden. Hver eneste gang jeg hører en lyd fra husvertene, eller utenfra går pulsen min i 120.... svært lite trivelig.

Og: Oi, det må ha vært noe helt ekstremt dersom du faktisk måtte gå til anskaffelse av hemmelig nummer.

My sympathy to you... Sincerely.

Kan jo gi en aldri så liten oppdatering mens jeg holder på. Er nok ikke så veldig skremmende akkurat dette, det er litt mer morsomt... eller tragikomisk om man vil. Vi leverte jo som sagt brev til husvertene om at vi skulle flytte ut, og vi fikk svar på det brevet. Skriftlig. Det som er morsomt er at de ikke spanderte ny kovolutt, eller nytt ark på oss, men faktisk bare streket ut sitt navn på kovolutten vi leverte brevet i, og skrev mitt navn under, og skrev sitt svar på samme brev som vi skrev til dem. Jeg synes jo dette er litt tragisk, men det kommer vel kanskje an på øyet som ser. morsomt er det ihvertfall... jeg håper på at det er en praktisk grunn til at de gjorde dette. og at de ikke gjorde det på trass fordi vi skrev at all kommunikasjon oss imellom heretter skal gå via brev. kommer han ned en gang til tror jeg ikke jeg vil nøle med å tilkalle onkel blå.

Brevet var jo i og for seg greit nok, bortsett fra at jeg tviler på at de har lest det skikkelig... brevet vi skrev starter med: "Vil med dette opplyse om at vi har funnet oss leilighet, og at vi flytter den 1 juni..." I svarbrevet står det: "Vi må vite utflytningsdato." *Kremt* Så, vi streket over navnet mitt på konvolutten, skrev navnet deres under der igjen, tegnet en rød sirkel rundt "1 Juni", etterfulgt av en pil, hvor det sto: "her står utflytningsdatoen. 1 JUNI."

Litt morsomt. Er fremdeles veldig spent på hvordan det kommer til å gå med depositumet. De kommer vel til å komme opp med en eller annen unnskyldning på hvorfor vi ikke skal få det igjen etter at inspeksjon av leiligheten er gjennomført... Sannsynligvis ligger det flass på badegulvet, eller noe slikt
Prøv TV2 hjelper deg. Med mindre ikke de blir drept, eller de stjeler modemet dems.
Trådstarter
Sitat av MagicalTrevor
Prøv TV2 hjelper deg. Med mindre ikke de blir drept, eller de stjeler modemet dems.
Vis hele sitatet...

heh... hva skal TV2 hjelper deg gjøre uten modem? Oh, the horror!
Sist endret av Nekran; 15. mai 2008 kl. 15:35.
Sitat av Nekran
Det som er morsomt er at de ikke spanderte ny kovolutt, eller nytt ark på oss, men faktisk bare streket ut sitt navn på kovolutten vi leverte brevet i, og skrev mitt navn under, og skrev sitt svar på samme brev som vi skrev til dem.
Vis hele sitatet...
hi hi han resirkulerer ser du vel

Sitat av Nekran
Brevet var jo i og for seg greit nok, bortsett fra at jeg tviler på at de har lest det skikkelig... brevet vi skrev starter med: "Vil med dette opplyse om at vi har funnet oss leilighet, og at vi flytter den 1 juni..." I svarbrevet står det: "Vi må vite utflytningsdato." *Kremt* Så, vi streket over navnet mitt på konvolutten, skrev navnet deres under der igjen, tegnet en rød sirkel rundt "1 Juni", etterfulgt av en pil, hvor det sto: "her står utflytningsdatoen. 1 JUNI."
Vis hele sitatet...
Hahahahahahaa. Er det mulig. Ekstremt bra gjort å svare på samme måte med å stryke over navnet igjen. Hi hi. Vær du sikker på at de tok det som en fornærmelse.

Jeg føler virkelig med deg, ikke noe greit å gå rundt med svettetokter for hvert minste knirk. Det går over - heldigvis =).
Trådstarter
Hehe Resirkulere... Så klart. Hvorfor tenkte jeg ikke på det?

Måtte jo naturligvis svare dem på samme måte. Det er jo nærmest en selvfølge. Og jeg håper nesten de ble "litt" fornærmet. Selv om de ikke har noen grunn til det; vi svarte jo på samme måte som dem, så
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Miss M
Seriøst? Hørt om personvern?
Vis hele sitatet...
En nettside med Adresser + terningkast?
Trenger jo ikke ha med navn, og utdype alt mulig.

Er det imot personvernet?
Sitat av Emptyy
En nettside med Adresser + terningkast?
Trenger jo ikke ha med navn, og utdype alt mulig.

Er det imot personvernet?
Vis hele sitatet...
Det er absolutt i mot personvernet. Hvordan gikk det med Nekran forresten?
jeg ville ha gått til politiet før du flytter ut, slik du slipper og dra dette med deg videre til den nye leiligheten din... slik at du har forspranget med politiet på din side.. forklar hyggelig og pent hvordan situasjonen er
Trådstarter
Hei igjen alle sammen... sannsynligvis aller siste oppdatering her, og imponerende nok er den positiv Vi flyttet ut en dag tidligere enn vi skulle, heldigvis, og... overaskelse: Vi fikk tilbake hele depositumet! Jeg kan ikke tro det! Det er ganske ubegripelig, faktisk...

Skjønt, det å skulle snakke med dem var noe ubehagelig... Dessuten måtte vi ta med oss søppelet vi kastet når vi ryddet ut, pakket og vasket ned leiligheten. Selv om det sto ute, ved søppelspannene. Ikke så veldig mye å ergre seg over, men noe besynderlig, egentlig?

Men, uansett, alt gikk faktisk helt fint, og jeg og samboeren min er lettet over å ha kommet oss bort fra galehuset. Endelig. Ganske greit å flytte inn i en leilighet hvor husverten ikke behandler oss som tiåringer... eller som sine unger. Litt godt er det jo å føle seg skikkelig voksen
Takk for alle svarene. Var ganske mange gode tips.
Jeg vil bare si at jeg leste hele posten din og kan ikke si annet enn at jeg føler med deg.
Vet godt hva angst er og hva det vil si å slite med det.
Har hatt mye problemer med husverten jeg og, kan ikke ha ett lite vorspiel her uten at det tar av for de
glad for at alt fiksa seg for dere! lykke til videre
Noen husverter lever i den tro om at deres regler gjelder fullt ut.
Forrige husvert dama mi hadde i fjor mente at hun ikke skulle få ha overnattingsbesøk, heller ikke av meg.

Så usaklig.
Trådstarter
Sitat av kathedralrose
Noen husverter lever i den tro om at deres regler gjelder fullt ut.
Forrige husvert dama mi hadde i fjor mente at hun ikke skulle få ha overnattingsbesøk, heller ikke av meg.

Så usaklig.
Vis hele sitatet...

joda, noen husverter tror at deres regler er de eneste som gjelder. Og det er ikke noen mulighet for å diskutere med dem uten at de flyr i taket, eller truer med utkastelse. Hybler er det verste. Leide en hybel en gang hvor det ikke var lov til å drikke, ha besøk etter klokken elleve, ha overnattingsbesøk, eller gjøre noe som helst gøy. En helg (Dette var et hybelhus) hadde vi fest, og da kom husverten dagen etterpå og sa at de nå vurderte å ikke la oss være der i helgene... hallo? Vi betalte for å bo der... Det med å nekte overnattingsbesøk er jo desverre svært vanlig, men det er ikke akkurat noe de har rett til å blande seg opp i. Slike regler er det bare å drite i. Nå er jo riktignok ikke dette så enkelt, ettersom husverter kan kaste deg ut på 1,2,3, uten å tenke over at det bør være skikkelig begrunnet.
Men, hallo! Voksne mennesker må få oppføre seg som voksne mennesker! Og jeg vil tro at dersom man har flyttet ut fra mors lune rede, er man relativt voksen. Ihvertfall på god vei til å bli!
Jeg kjenner noen som leier en leilighet hvor de ikke har lov til å spille musikk, annet enn mellom 3 og 6 på lørdager... Bare for å nevne et eksempel... Dette er jo helt banalt!
Hoy...
hadde ikke tenkt å skrive så mye, men kjenner jeg blir rimelig provosert av å tenke på slike ting...