Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1676
Hei =)

Jeg og en kompis skal starte med vårt andre film prosjekt veldig snart. Til dette trenger man jo skuespillere !

vi hadde tenkt til å prøve å få med noen proffe norske skuespillere. men finner ingen steder vi kan kontakte dem? noen som vet hvordan sånnt fungerer ?
ikke det at vi trur vi vil få med noen, men det er verdt forsøket =)

Takker på forhånd
du vet at du antagelig vis må ut med litt penger??
FolkogFilm og Cannibal Casting har ca. alle "kjendisene" i Norge, kontakt de.
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
du vet at du antagelig vis må ut med litt penger??
Vis hele sitatet...
ja, jeg er fult klar over at vi må ut med penger.. men man vet aldri ? kan hende skuespilleren har en god dag og sier ja til 2 dagers arbeid.. det kan vel bare see'es som PR for dem ?
Mener at jeg leste noen av skuespillerne i "Rottenetter" hadde 25.000,- per dag. Hvor mye av dette som er subsidier/støtte o.l tør jeg ikke si. Så dersom dere er ute etter 'de store', om de kan kalles det i Norge, så må dere nok søke støtte gjennom diverse organisasjoner. Ikke minst må dere ha en ide som i det hele tatt interesserer skuespillerne.

Men til gjengjeld synes jeg det er bra dere har stå-på viljen til å gjøre det. Ikke glem Peter Stormare som sa ja til å være med i "Switch" - til et latterlig lite honorar i forhold til hva han har i USA (tør jeg påstå).

Om dere ikke treffer blink med noen av guttene og jentene som figurerer forsidene på Se&Hør, kan dere ta kontakt med forskjellige teaterhøyskoler. De er jo ikke stjerner, men det er bedre å jobbe med deig som allerede er litt knadd.
Sitat av duxo Vis innlegg
Mener at jeg leste noen av skuespillerne i "Rottenetter" hadde 25.000,- per dag. Hvor mye av dette som er subsidier/støtte o.l tør jeg ikke si. Så dersom dere er ute etter 'de store', om de kan kalles det i Norge, så må dere nok søke støtte gjennom diverse organisasjoner. Ikke minst må dere ha en ide som i det hele tatt interesserer skuespillerne.

Men til gjengjeld synes jeg det er bra dere har stå-på viljen til å gjøre det. Ikke glem Peter Stormare som sa ja til å være med i "Switch" - til et latterlig lite honorar i forhold til hva han har i USA (tør jeg påstå).

Om dere ikke treffer blink med noen av guttene og jentene som figurerer forsidene på Se&Hør, kan dere ta kontakt med forskjellige teaterhøyskoler. De er jo ikke stjerner, men det er bedre å jobbe med deig som allerede er litt knadd.
Vis hele sitatet...

Takk for veldig fint svar =) jeg trur vi har en ide som kan spilles av de fleste skuespillere, men jeg tenkte jo kanskje litt sånn at hvis dem hadde en ledig dag eller noe så kunne dem kanskje spille inn i filmen, for jeg mener at dette bare blir PR for dem.. men ikke vet jeg= )

filmen blir vel kanskje ferdig i Sept. så filmen legges vel ut her da så fåe dere se hvordan det gikk =) men trur jeg kontakter Casting firmaene i første omgang
Stor forskjell på bra PR og dårlig PR, ikke at jeg skal forhåndsdømme deres regi, men det blir kanskje litt for optimistisk for meg.
Sist endret av MikeHunt; 31. august 2009 kl. 20:41.
Og igjen går det jo mye på størrelsen på prosjektet. Om dette er et lite prosjekt, vil det neppe ha noen innvirkning for dere, mhp. PR.
Fult mulig å få med seg ordentlig skuespillere gratis hvis det går over veldig kort tid og man er hyggelig og viser at man er engasjert og virkelig brenner for det man gjør. Har hørt at på diverse medie skoler får folk innimellom med seg skuespillere på prosjektene sine, er nok litt lettere å få tak i skuespillere og å bli tatt seriøst hvis man går på film skole eller lignende, men fortsatt mulig.
Sitat av Greendudeblue Vis innlegg
Takk for veldig fint svar =) jeg trur vi har en ide som kan spilles av de fleste skuespillere, men jeg tenkte jo kanskje litt sånn at hvis dem hadde en ledig dag eller noe så kunne dem kanskje spille inn i filmen, for jeg mener at dette bare blir PR for dem.. men ikke vet jeg= )

filmen blir vel kanskje ferdig i Sept. så filmen legges vel ut her da så fåe dere se hvordan det gikk =) men trur jeg kontakter Casting firmaene i første omgang
Vis hele sitatet...
Dude Du har tenkt at man skal lese inn manus, og spille inn filmen på 1 mnd? + at dere må finne skuespillere....

Men for all del. Jeg digger den anti-mobbe filmenes deres, så jeg gleder meg
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Dude Du har tenkt at man skal lese inn manus, og spille inn filmen på 1 mnd? + at dere må finne skuespillere....

Men for all del. Jeg digger den anti-mobbe filmenes deres, så jeg gleder meg
Vis hele sitatet...
hmm, har ikke tenkt over det enda, men vi tenker vi er ferdig i september..
vi vi har allerede en skuespiller som skal spille jenta i filmen. henne er hva man kan kalle "amatør" så henne har evig tid..

men vi har regnet ut at vi trenger kun 1-2 innspillingsdager med denne "proffe" skuespilleren.. manuset kan vel han alltids lese litt på fritiden, vi må jo såklart strekke oss etter skuespilleren sitt skjema, siden det har han som er i arbeidslivet...

Takk=) denne filmen kommer ( håper ) til å bli 10ganger bedere... iogmed at vi har fått 4000kr istøtte ( ikke allverden, men det funker ) til filmen vår =)
og vi kan litt mer om film denne gangen en forrie gang =)
men temaet skal være noe trist =) jeg skal si ifra når den er ferdig =)

Sitat av Bean Vis innlegg
Fult mulig å få med seg ordentlig skuespillere gratis hvis det går over veldig kort tid og man er hyggelig og viser at man er engasjert og virkelig brenner for det man gjør. Har hørt at på diverse medie skoler får folk innimellom med seg skuespillere på prosjektene sine, er nok litt lettere å få tak i skuespillere og å bli tatt seriøst hvis man går på film skole eller lignende, men fortsatt mulig.
Vis hele sitatet...
Vi går media, der vi skal låne utstyr og slik fra også =)
Sist endret av Greendudeblue; 31. august 2009 kl. 22:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Greendudeblue Vis innlegg
hmm, har ikke tenkt over det enda, men vi tenker vi er ferdig i september..
vi vi har allerede en skuespiller som skal spille jenta i filmen. henne er hva man kan kalle "amatør" så henne har evig tid..

men vi har regnet ut at vi trenger kun 1-2 innspillingsdager med denne "proffe" skuespilleren.. manuset kan vel han alltids lese litt på fritiden, vi må jo såklart strekke oss etter skuespilleren sitt skjema, siden det har han som er i arbeidslivet...

Takk=) denne filmen kommer ( håper ) til å bli 10ganger bedere... iogmed at vi har fått 4000kr istøtte ( ikke allverden, men det funker ) til filmen vår =)
og vi kan litt mer om film denne gangen en forrie gang =)
men temaet skal være noe trist =) jeg skal si ifra når den er ferdig =)



Vi går media, der vi skal låne utstyr og slik fra også =)
Vis hele sitatet...
Hva med ett hint om tema ?
VG og Se & Hør osv. er sikkert veldig interresert i en sak om at en kjent norsk skuespiller hjelper "lovende norsk filmungdom" (/whatever) gratis med å lage film.

Si det til dem, så tror jeg kanskje du har en sjanse. Det er PR verdt to dager imo.
Sist endret av drittunge; 31. august 2009 kl. 22:36.
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Hva med ett hint om tema ?
Vis hele sitatet...
Hmm , kan jo prøve meg, vil ikke røpe hele storien, da er det ikke noe å glede seg til =)

men filmen handler kort fortalt om en far og en datter som krangler om en fest hun vil på, dagen er søndag. faren blir veldig lei av å krangle, og dattera blir mer og mer vrang.. Faren klapper til datteren sin , og begge blir "lei seg"... resten får du se når den kommer =)

Temaet er da , Ta vare på de du har, man vet aldr når de forsvinner..

Får vi dette like bra som det er i hjernene våres, så blir det good =)
Sist endret av Greendudeblue; 31. august 2009 kl. 22:41.