Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 818
Hei.

Min kjære har fått seg ny data, og i den forbindelse vil henne gjerne også ha musikk inn på pcen. Hun har en iPod, men hvordan tar henne musikken på pcen fra iPoden sin? Vi vet ikke helt hva vi skal trykke på i iTunes for å få det til...
Du kobler den i pcen, da skal det komme opp autoplay-vindu med valg om hva hun vil gjøre.

Hvis ikke: Se i kolonnen til høyre, der skal den vises som f.eks. "iPod (F:)"..
Sist endret av drittunge; 24. januar 2009 kl. 16:54.
Afaik ligger musikken kryptert på iPod'en, så det vil ikke være mulig å 'bare kopiere den' over til PC'en..
Mulig det finnes programmer som kan gjøre det for deg, men gi litt mer info om modell etc..
Vet det er mulig å kopiere via WinAmp, men dette tar like lang tid som det tar å spille av sangene..
Filene ligger på ipoden. Problemet er bare at de har mongo filnavn... Tagsene er dog ok, så man kan bare kopiere dem over.
Sitat av DrMight Vis innlegg
Afaik ligger musikken kryptert på iPod'en, så det vil ikke være mulig å 'bare kopiere den' over til PC'en..
Mulig det finnes programmer som kan gjøre det for deg, men gi litt mer info om modell etc..
Vet det er mulig å kopiere via WinAmp, men dette tar like lang tid som det tar å spille av sangene..
Vis hele sitatet...
Hun har en iPod nano, nyeste modell. Trenger dere mer info, bare spør

Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Filene ligger på ipoden. Problemet er bare at de har mongo filnavn... Tagsene er dog ok, så man kan bare kopiere dem over.
Vis hele sitatet...
Man kunne nok ikke bare kopiere sangene, nei...
Sist endret av stian3108; 24. januar 2009 kl. 17:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jo hvis du tar vis skjulte filer så vil det automatisk komme opp mapper med navn F01, F02, F03 hvis jeg ikke husker feil. Ctrl + A -> Ctrl + V somewhere random på hardisken din. Så når det er gjort kan du evt dra en og en mappe i iTunes eller "åpne mappe" via iTunes. Valgene er mange.
1. Innstaller Mediamonkey
2. Koble til Ipoden
3. Du slipper mongo-navn
4. Du er fornøyd!
5. KP
Sist endret av entotre; 24. januar 2009 kl. 18:17.
Takk folkens. Vi skal prøve noe av dette
Når du finner de skjulte mappene på iPod'en din som ligger på "ipod_control" elns, ligger de i mappene F01, F02 osv.. Filene ligger da med navn som XDFV, EADF, ODKF osv.. altså fire bokstaver. Når du legger disse filene inn i itunes vil de automatisk bli lagt inn med det navn, albumet, artisten osv, som de ligger med på iPod'en.
Nyeste versjon av iTunes og winamp støtter jo kopiering fra iPod til maskin.
Sist endret av Butchern; 24. januar 2009 kl. 18:44.
OBS OBS OBS til dere som vil bruke Winamp eller andre programmet til å ta backup av iPod musikk.

Jeg har gjort det en gang, og aldri mer. Mine albumer som jeg hadde brukt mange timer på å sortere og legge inn albumbilder på for coverflow bare forsvant fra mange sanger. Noen album mistet alle sangene bilde, andre album beholdt et par sanger bildet. Vet ikke om det er en bug som er fikset, men jeg skal ALDRI gjøre noe slikt igjen. Skapte meg mangfoldige timers arbeid.