Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 6128
Imma Papa Jo!
PapaJo's Avatar
Så har ei kodelås, det står ingenting på den, det er fire sifferhjul, den er gul i fargen, denne har da dama glemt koden til, og jeg lurer på om noen her på freak vet hva en kan gjøre for slikt.

Om det trengs kan jeg sikkert laste opp ett bilde eller 2.

-Papa
ettersom den er gul i fargen høres det ut som en hengelås og ikke en sykkellås?

Dytt en av sifferskivene endten helt opp eller helt ned, så langt du klarer. du skal du klare å se "tannhjulet" som ligger der. når du snurrer ett og ett hakk på sifferskiven så vil du endelig se et hakk/hull.
gjør dette på alle de fire sifferskivene, slik at hakket er på samme sted - da har du riktig forhold. så må du bare snu alle skivene samme vei, ett og ett hakk til de kommer på riktig sted, ofte helt frem eller helt bak på låsen.

ikke alltid like lett å se "tannhjulet" bak der, og har tilogmed sett på nye hengelåser at de har "lurehull"
Sist endret av Meteor Freak; 23. september 2013 kl. 23:30.
En stor avbitertang?
Imma Papa Jo!
PapaJo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinken Vis innlegg
En stor avbitertang?
Vis hele sitatet...
Helst uten skade, jeg trenger en lås og det er litt synd og kaste bort en relativt ny en.

Meteor: jeg prøver nå meg overlys og lupe, ser ikke noe særlig til det. (Meget trangt mellom sifferskivene
Er det en slik spiral-sykkellås så er det bare og bruke baufil, det går fort.

Lås:

http://www.ellefsensikkerhet.no/images/Spiral%20Combinasion000500.jpg

Baufil:




Edit: uten skade ja du...det blir værre.
Sist endret av ZELDUR; 23. september 2013 kl. 23:38.
Ok, først noter signaturen min (avbiter vs. boltesaks).

Vil anbefale å se denne. Du kan til og med bruke låsen etter at du har åpnet den
Imma Papa Jo!
PapaJo's Avatar
Trådstarter
Og glemte og nevne det, det er en helt standard hengelås.

Sitat av zlagther Vis innlegg
Ok, først noter signaturen min (avbiter vs. boltesaks).

Vil anbefale å se denne. Du kan til og med bruke låsen etter at du har åpnet den
Vis hele sitatet...
Ett spes punkt i videoen eller hele? (42 min er litt drøyt )
snur sakte på ett hjul om gangen.. du vil høre ett svaky klikk hver gang den treffer riktig tall.
Imma Papa Jo!
PapaJo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
snur sakte på ett hjul om gangen.. du vil høre ett svaky klikk hver gang den treffer riktig tall.
Vis hele sitatet...
Den klikker så det holder

Men har prøvd dette, selv med stetoskopet mitt hørte jeg ikke noe.
Sitat av PapaJo Vis innlegg
Og glemte og nevne det, det er en helt standard hengelås.



Ett spes punkt i videoen eller hele? (42 min er litt drøyt )
Vis hele sitatet...
Linka til tiden, men funka kanskje ikke... starter 22:00.

Ville anbefale se resten en annen gang, er bare genialt mye der :P
Sist endret av Ekvivokk; 23. september 2013 kl. 23:45.
Sitat av PapaJo Vis innlegg
Den klikker så det holder

Men har prøvd dette, selv med stetoskopet mitt hørte jeg ikke noe.
Vis hele sitatet...
ingen klikk som er "sterkere " enn dem andre ? hvem lås er det ? har åpnet maaange kunn ved å lytte og føle pp den
Imma Papa Jo!
PapaJo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
ingen klikk som er "sterkere " enn dem andre ? hvem lås er det ? har åpnet maaange kunn ved å lytte og føle pp den
Vis hele sitatet...
Aner ikke, som jeg skrev i førstepost

Kan laste opp bilde imorra, om det er ønskelig.
vel det er jo bare 10.000 kombinasjoner^^ Du kan jo bare begynne på 9999 å jobbe deg neover? :P
Er ikke noe stress dette. En koffert på familietur slo seg vrang med firesifret kodelås, og jeg brukte rundt 20 minutter på å komme meg gjennom kombinasjonene. Begynte på 0000, og traff på syv tusen og ett eller annet.

Er bare å gå gjennom den, det er den enkleste måten.
Sitat av PapaJo Vis innlegg
Den klikker så det holder

Men har prøvd dette, selv med stetoskopet mitt hørte jeg ikke noe.
Vis hele sitatet...
hvordan går/gikk det når du prøver å bare kjenne etter da?
Imma Papa Jo!
PapaJo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
hvordan går/gikk det når du prøver å bare kjenne etter da?
Vis hele sitatet...
Nope, det er ingen spesielle steder jeg kan kjenne iallefall, her er ett bilde:



Dette er alt jeg har, det står ingenting på den, det er ingen skrift, ingenting annerledes. Fargen på den er kun på overflaten, under er det standard blankt metall.

Sitat av fisk23 Vis innlegg
Er ikke noe stress dette. En koffert på familietur slo seg vrang med firesifret kodelås, og jeg brukte rundt 20 minutter på å komme meg gjennom kombinasjonene. Begynte på 0000, og traff på syv tusen og ett eller annet.

Er bare å gå gjennom den, det er den enkleste måten.
Vis hele sitatet...
Prøvde det, men gikk lei på 2k
Vanlige kodelåser har slark og unøyaktigheter nok til at det er rimelig enkelt å få dem opp:

Kjenn på alle hjulene i det du drar i hengelåsen. Etter all sannsynlighet er et av hjulene hakket vanskeligere å flytte på når du drar enn ikke. Det betyr at det er press på dette hjulet; sjekk all tallene på dette hjulet (fortsatt med press) inntil du merker at den glipper en millimeter eller tre. Da er denne plassert i åpen-posisjonen.

Gjenta dette for alle hjulene, og låsen er åpen på et par minutter
Sist endret av DumDiDum; 24. september 2013 kl. 23:52.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Vanlige kodelåser har slark og unøyaktigheter nok til at det er rimelig enkelt å få dem opp:

Kjenn på alle hjulene i det du drar i hengelåsen. Etter all sannsynlighet er et av hjulene hakket vanskeligere å flytte på når du drar enn ikke. Det betyr at det er press på dette hjulet; sjekk all tallene på dette hjulet (fortsatt med press) inntil du merker at den glipper en millimeter eller tre. Da er denne plassert i åpen-posisjonen.

Gjenta dette for alle hjulene, og låsen er åpen på et par minutter
Vis hele sitatet...
Kan bekrefte at dette fungerer som bare det. Tror du ikke jeg hadde det gøy på ungdomsskolen med å stjele låser? Må vel nevnes at noen låser er lettere å åpne enn andre.
Sist endret av Marr; 25. september 2013 kl. 01:05.