Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1752
Det er mye snakk om at denne er under innspilling, eller det har det egentlig vert lenge.. Faktisk i boka "the salmon of doubt" så nevner Douglas Adams kort at han var der og der i sammenheng med innspilingen av Hitchhikers Guide to the galaxy -the movie.

Men altså.. Noen som vet når og i det hele tatt, om, denne filmen kommer ...? Dette var jo tv serie før, det er ikke den eg snakker om..
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Jeg har også hørt at det skal komme en film, men jeg finner ikke noe info på imdb iallefall
DA nemnte i salmon of doubt at prossesen var som å heilsteike ei okse ved ein og ein person kom og blåste på oksa.

så det tar vel litt tid til før filmen kjem, trur den har blitt planlagt i over 20 år
fxxked: trodde det var 42 jeg
Digital: Men hva er spørsmålet? :P

Bøkene om The Hitchiker er jo geniale. Skal det altså komme film om det? Jeg har hørt serien på radio, men jeg har ikke hørt om noen film. Håper de ikke bruker 20 år til.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Jeg har også hørt rykter om at det kommer en film av The hitchhiker's guide to the galaxy.. noen som har sett TV-serien? Har alle episodene (6 tror jeg), men gadd ikke se mer enn 2.. er latterlig dårlig laget, hehe.. Lurer på hvordan de lager det jeg.. the hitchhiker's guide to the galaxy er ikke en lett bok å lage film av. Men de greide det jo med ringenes herre Gleder meg...
ringenes herre er en bok det faktisk er mulig å lage film av.
Verre med en bok som denne der det er så mye som ikke gir noen sammen heng med resten av boka :P
Jeg har alle epsiodene på mp3 og divx samt vhs
den er fet, garantert verdt penga som det heter
Det skulle vist lages film av den. Tar jeg ikke helt feil så skulle Jim Carry spille Arthur Dent går hvertfall rykter om det ... men noe utoverdet vet jeg ikke. ( btw. det er allerede laget en film )
I like turtles
Skyfex's Avatar
Jim Carry? Han ligner ikke på Arthur Dent! Ihvertfall ikke i midt hode Men egentlig så gjør ingen skuespiller jeg vet om det, hehe.. Dessuten er ikke Jim Carry humor helt annerledes enn HHGTG humor! Skumle greier..
Douglas mente at Hugh Grant passet bra. Tenk på alle små tinga som blir veldig vanskelig å få til i en film. Feks "i seam to have problems with my personal life" og Hvalen.

Forøvrig anbefaler jeg Good Omens av Terry Prathet og Neil Gaiman. Den er like morsom, nesten bedre.
Terry Pratchett er jo helt genial da
Sist endret av voktern; 31. mars 2003 kl. 18:13.
Hugh Grant passer sjefolainen som Arthur Dent. Jeg tenkte masse på det når jeg leste bøkene, hvordan filmatiserer man en bok hvor halve boken bare er tanker Arthur gjør seg og ellers generell engelsk svada? Måtte i så fall vært med en helt fantastisk narrator stemme, forteller liksom. Cleese eller no', men han er så brukt.
Sist endret av Kamuflash; 31. mars 2003 kl. 21:35.
haha, husker jeg så en eldgammel versjon av the Hitchhikers Guide to the galaxy på vhs(ja en film), var så utrolig dårlig at jeg utsatte å lese boka et helt år. Faens film.
hugh grant hadde vært genial til arthur dent. Jim carrey burde i k k e spille arthur dent, ihvertfall...

menneh.. er det noen som husker hitchhiker-spillet som var til amiga? hadde det når jeg var liten men var for dum til å skjønne hvordan å spille det, langt mindre å skjønne hva det var for noe.

ganske morsomt, igrunnen, det begynte slik som boka begynner, og fungerte sånn som de tidlige Larry-spilla, hvor man skrev inn kommandoer for å få hovedpersonen til å gjøre noe.

menneh det var ikke noe grafikk, kun tekst, i et sånt CLI-vindu (amiga-Windows), og handlingen og hendelser ble overlevert iform av tekst. Jeg kom aldri lenger enn ut av huset og ut på gata før de reiv huset og jeg døde av å få en stein i huet.

men det var jo kult da.

(zalderach: den end quote'n din er vel ikke fra wheel of time?)
Sist endret av XyleneAddict; 1. april 2003 kl. 10:33.
Ministry of Love
sptz's Avatar
XyleneAddict er det dette spillet du tenkte på?
http://www.douglasadams.com/creations/infocomjava.html
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Forord: Ser det er ei stund siden siste post ble skrevet, men ser det slik at det er bare "plagsomt" å lage en ny post om samme emnet.

Så til saken. Jeg har endelig tatt til mot, og begynt å lese boka igjen. For et år siden begynte jeg på den, men la den fra meg ei stund, uvisst av hvilken grunn. Når jeg skulle fortsette, hadde jeg glemt mesteparten av det jeg hadde lest, og la den fra meg (nesten) for godt. For ei uke siden tok jeg den fram igjen, ettersom jeg kom på tanken at en film skal lages av den, og jeg vil lese den før en eventuell film kommer. Jeg storkoser meg nå med boka, og det er den første boka som får meg til å småflire for meg selv (utenom Pondus-blader). Jeg har også hørt at det skal lages et dataspill av den, men jeg husker selvfølgelig ikke hvor jeg har lest det Noen andre som har hørt det, og som kan bekrefte det?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ah, clever. Jeg og har en tendens til å av og til legge fra meg bøker som jeg leser på for en liiiten stund, jeg legger meg som oftes for sent til at jeg klarer få med meg noe når jeg prøver å lese på senga, og om dagen så glemmer jeg det. Så går det et par 3 måndter før jeg oppdager bunken med bøker som ligger med sengen eller står i bokhyllen med bokmerker og plukker ut den jeg har hatt det meste morro med eller den jeg føler at jeg må lese ferdig og begynner påan igjen. :s

Uansett, et spill er noe jeg ønsker å få fatt i. Jeg har ikke hørt noe om det før du nevner det nå, men kommer et slikt et så kjøper jeg det. En film er seff og noe man må få med seg, uansett hvor dårlig eller bra den er.
Ministry of Love
sptz's Avatar
er ikke det er vel ikke akkurat noen konkrete planer om og lage en film? såvitt jeg kjenner til så begynte folk og snakke om en film siden duglas adams jobbet med et filmmanus da han døde..

Men selvsagt kommer noen til og lage en film til om emnet. Unasett hvor dårlig den kommer til og bli vil folk se den, siden boka var så bra.. Men det foreligger ingen konkrete planer. (i værtfall ikke som man kan finne på nettet)
Det spørs jo da hvor vellykket et slikt type prosjekt kan bli. Som nevnt i tidligere poster, kan det bli vanskelig å realisere alle tankene til Arthur Dent. Rent visuelt sett, tror jeg det ikke blir noe problem med den teknologien man har i dag.