Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Likestilling?
Ja! 23 35,94%
Nei! 29 45,31%
hmm? 12 18,75%
Stemmegivere: 64. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  43 2014
Nå har det roet seg litt med maset fra damene rundt om i Norge, heldigvis, men likestilling står fortsatt og banker på døra. Ikke det at jeg har noe imot det, jeg er for like rettigher, for all del! men når våre bedre halvdeler surner når de ser en mann misshandle en kvinne på film, er dette en del de vil ha med i likestillingen? Jeg fikk meg en kavring selv av min kjære og nå har jeg et gedigent blått øye Skal dette være likestilling, så fuck it!

Hadde jeg gjort noe slikt hadde jeg vel befunnet meg i en kiste under ca. 1 meter jord nå. Men snill som jeg er, lot jeg det passere. Når jeg tenker på det, kan jeg jo få mye trøst nå da "dakkal liten nuskelusken min" eller noe... det er kvinner gode på! men faen heller om jeg skal få blått øye hver gang hun skal kose med meg!
Mitt syn på likestilling er liberalt... Man burde selv velge jobber, og ingenting burde hindre deg (Kvotering, mannesivin osv). Men når likestillingsombudet synes at et forslag som rammer treningsstudioer er kvinnediskrimeinerende (fordi 60% av alle som trener er kvinner ), så er det gått over streken...
|sic|'s Avatar
Trådstarter
men jeg tror at tiden for å klage på menn som misshandler er omme.. kvinner kan så jaggu slå tilbake, ofte mye hardere! det er skummelt...

eller skal vi menn/gutter danne en forening for misshandlede menn? mm...
Jeg kjenner forsåvidt en jente som er kanskje den voldligste jeg kjenner... Hun slår og skader hvem hun vil, kun p.g.a at hun er jente. Hun skadet meg (les: slag mot testiklene) såpass at jeg ble sur, men jeg kan jo ikke slå til en som er "svakere" enn meg (og lavere). Jaja, la oss danne NMMUÆ (norske mishandlete menn uten ære )
trenger man å lage poll for alt..

det som er sjukt er der de krever at f.eks minst 40 % skal være kvinner. det er liksom ikke likestilling. likestilling er bare at folk skal ha like rettigheter og ikke bli gjort forskjell på bare fordi du er kvinne. - i den grad arbeidet egner seg for en kvinne..
Det finnes faktisk krisesenter for menn, så du får kontakte dem hvis det blir for gale!

ellers synes jeg du burde dumpe hun dama di, hun hørtes ikke god ut! dessuten fortjener man alt man finner seg i...
sier bare en ting.. den kjønnskvoteringa kan dem stappe et hvis sted, det er hvertfall kjønnsdiskriminering!
det var dama i øverste posten jeg siktet til:

Jeg fikk meg en kavring selv av min kjære og nå har jeg et gedigent blått øye
...
men faen heller om jeg skal få blått øye hver gang hun skal kose med meg!
Vis hele sitatet...
angående dama du kjente, så går det an å velge venner også ikke dame! og det er ingen som sier at man skal finne seg i slikt. da kan man bare ha det så godt!
siden jeg er jente burde jeg kanskje ikke være drittlei likestillings-diskusjonen.
men det er jeg. drittlei.
kvinner er vel oversensitive om sånne ting fordi de har blitt underkuet i flere tusen år. de har jo bare nettopp fått likestilling, så de er n00bs på området. tipper at de skulle klare å komme til enighet med oss om, tja... en 3000 år..?
men ja, likestillingen sånn som den er idag kan ofte være patetisk. se bare på nyfeminister. det er den verste gruppe mennesker jeg noensinne har sett.
jeg syns en grei regel er at den som er best skikket til en jobb får denne, uansett kjønn.
Man kan jo ikke kvotere kvinner inn i tunge fysiske yrker for eksempel... det blir jo bare teit.
|sic|'s Avatar
Trådstarter
det er vel dette som blir gjort, bare det at kvinner ikke fatter at de er de dårligst kvalifiserte. dessuten jobber menn bedre under stress enn kvinner. det er jo ikke vi (altså menn) som legger oss ned å griner bare fordi noe går i gal retning... og kvinner er liksom my sterkere psykisk? det, mine venner, det er tøv det!
At dere har slike merkelige kvinnevenner som sparker, slår og sutrer og griner hele tiden, har ikke noe med likestillingsdiskusjonen å gjøre. Skal dere komme med eksempler, så kom med eksempler fra normale folk, ikke slike ustabile-psykiske-vrak-eksempler.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Likestilling har kommet så langt nå at det er tullete å si at det ikke er likestilling nå. Du trenger ikke gå mer enn 100 år tilbake før kvinner ikke hadde en dritt å si.
Jeg synes at det ikke er vits i å styre mer med likestilling. Samfunnet (ivhertfall i den vestlige verden) er så likestilt at man kan finne like mye kjønnsdiskriminering av menn som av kvinner. Det at enkelte yrker er mannsdominerte og noen kvinnedominerte har jo sine naturlige årsaker. Kvinner er gode til noen ting, menn til andre. Og hvis kvinner vil inn i en mannsdominert stilling så er ikke det noe problem i dagens samfunn. Samme med menn i kvinnedominerene stillinger.

Slutt og mas! sier jeg
Jeg mener at Forsvaret er et ømt punkt i denne debatten. Kun menn har verneplikt. Jeg synes begge kjønn skal ha verneplikt eller så skal ingen ha det! (Jeg er imot verneplikt all together uansett...)

Kjønnskvotering synes jeg av og til er på grensen på idioti.

Og ironisk nok heter feministorganisasjonen OTTAR
|sic|'s Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Nichotin
trenger man å lage poll for alt..
Vis hele sitatet...
nei! det trenger man ikke! er det ikke fint

Opprinnelig postet av kermit-
Og ironisk nok heter feministorganisasjonen OTTAR
Vis hele sitatet...
er ikke det likestilling?!
Likestilling eksisterer ikke i dette landet.

Likestilling betyr at alle skal ha samme utgangspunkt, eller hur?

Vel, kvinnfolk har det FORBANNA lett her til lands, alt for lett. Er det noen som blir "diskriminert" så er det menn. Ihvertfall av gjeldende lover og piss.

Er du kvinne slipper du å få menneskerettighetene dine spyttet på av staten (verneplikt)
Du slipper mye lettere inn på skole (kjønnskvotering, 2 ekstra poeng til høyskole/universitet osv)
Det er stor sjangs for at du ender opp i ett styre på jobben (kraftig kjønnskvotering, må gjennomføres)
osv

Faen.

Nuvel, er ikke for likestilling uansett, så jeg skjønner ikke hva jeg bærer meg sånn for...
Alle burdte ha likt utgangspunkt. Men Kvinner burde forstå at de generellt er fysisk svakere enn menn feks, og at det er områder de er bedre kvalifisert til en type arbeid en gjennomsnittsmannen... De klager over at det skal være likt, men det har uansett alltid vært slik at mannen gjør drittjobbene, og så vasker kona gølvet... veldig greit da. syns jeg ser muttern ute for å skifte dekk på bilen. Arbeidsfordeling etter ferdigheter uavhengig av kjønn sier nå jeg.

Kvinnesaksforkjempere er vanlighvis noen jævla terrorisernde sjåvinister, langt værre enn noen menn i dagens samfunn. hvis jeg har vært på kanten til å banke et kvinnemenneske, så har det vært i nærkontakt med sånne f*ttekjærringer som utnytter sin posisjon som "et svakere kjønn" til å liksom sno deg rundt fingeren og atpåtil kalle deg for en sjåvinist. jeg vet ikke om noe som gjør meg mer forbannet.

fotformsko går de i og! hennes og mauritz plakater skal figurere feite damer, og! modeller er for tynne, og! hvis de stakkars sjøgene ikke ser ut som idealkvinnen (yeah, thats right!! *idealkvinnen!* for det er nettop slik hun ser ut, enten du liker det eller ikke!) så er det de som har et problem, ikke idealkvinnen. Hun kan man nemlig ikke gjøre stort med.

sklei kanskje litt ut her nå, men jeg som sagt traff jeg en sår nerve.
Likestilling er at hvis dama kliner til deg...
.. så klin til henne tilbake! Eller gjør deg for stolt til det, og gjør det slutt. Hun høres ikke god ut.
Jeg slår ikke damer og damer slår ikke meg.. sånn skal det være.

Bortsett fra det syntes jeg det har gått litt langt med likestillingen, og det at jenter på tilleggspoeng i alt mulig.. hva er det for noe? Mener de at jenter er dårligere og derfor trenger tillegspoeng? Det er ihvertfall ikke noe likestilt syn på saken.
siden likestilling betyr at menn og kvinner skal ha samme utgangspunkt, så betyr det at likestilling ikke finnes, fordi menn og kvinner er ulike. noe organisasjoner som OTTAR ol. burde konsentrere seg om er sexfiksering og det at samfunnet vi lever i stort sett fremstiller kvinner som sex-objekter. selv syntes jeg at H&M plakater er gøy, men det er fordi jeg er sytten og relativt ufornuftig.
Opprinnelig postet av DrixXx
Likestilling er at hvis dama kliner til deg...
.. så klin til henne tilbake! Eller gjør deg for stolt til det, og gjør det slutt. Hun høres ikke god ut.
Jeg slår ikke damer og damer slår ikke meg.. sånn skal det være.

Bortsett fra det syntes jeg det har gått litt langt med likestillingen, og det at jenter på tilleggspoeng i alt mulig.. hva er det for noe? Mener de at jenter er dårligere og derfor trenger tillegspoeng? Det er ihvertfall ikke noe likestilt syn på saken.
Vis hele sitatet...
riktig! Ei hurpe av ei kjerring klapsa til meg på fest for ingenting. Eg (som på det tidtspunktet var full) sa at eg like godt kunne klapse til ho fordi eg bryr meg ikkje om ho er jente eller gutt, så lenge personen slår til meg så slår eg igjen. Og da sa ho: "Ja, slå meg da! Kom an! Slå meg!". Eg slo. "Kom an! Slå meg!" Eg slo ein gan til. "Slå meg!" Eg slo igjen. Så hoppa eg på ho og tok kvelartak på ho, og slapp selvfølgelig etter at ho nesten pissa på seg.

Men fy faen til bråk det vart etterpå! Da var eg alt frå kvinnemisshandler til Å. Og det var mange som såg stykt på meg og sa "Fy faen, du slår ikkje ei jente. Det gjer du berre ikkje."

Koffor skulle ikkje eg gjere det?!?
For det første: Ho slo meg for ingenting!
For det andre: Ho gjorde meg forbanna
For det tredje: Ho bokstavelig talt ba meg om å slå ho!

Hello!? Likestilling my ass!
hehehe, hugsa da ja, men ho gjekk no rundt ittapå og sa at ho hadde fått juling av bestevennen sin
Ja veit, angra ikkje på at eg slo ho.
Men eg angra på at eg ikkje drepte ho der og da
skulle heve ho på vatnet og sagt at ho skulle kjøle seg ned, alle hadde blitt fornøgde då
Opprinnelig postet av daerid
skulle heve ho på vatnet og sagt at ho skulle kjøle seg ned, alle hadde blitt fornøgde då
Vis hele sitatet...
*ler* Det hadde vært nåke. Synd at eg ikkje tenkte heilt klart på det tidspunktet...
- Untill next time bitch, be aware!
Likestilling er helt forferdelig ting å forholde seg til. Du går jo faen ikke ann å slå en jente! Eller det går selfølgelig ann, men det skal jækla mye til før jeg hadde gjort det! Hvorfor tenker vi gutter sånn egentlig? Vist de ber om bråk bør de jo få det. Vist en jente terger en jente, slår jenta. Vist en gutt terger en gutt, slår gutten. Vist en gutt terger en jente, slår jenta. Men vist en jente terger en gutt og gutten slår blir det helvet på jord! Har hatt jævli lyst til å slå en jente mange ganger. Men det er liksom noe i genene som hindrer meg. Skikkelig irriterans!

Derfor vil jeg bare si at det står respekt av det du gjord Atmoz, vist fler hadde begynt å slå de irriternes kvinnfolka hadde de kanskje lært seg å holde kjeft til slutt!
For det finns virkelig ingenting som kan være så irritende som kvinnfolk! (kjekt å ha også da)
King of Spooning
Acidous's Avatar
Likestilling er noe bullshit...
Hadde en liten diskusjon om det i klassen.
"Skal det vær obligatorisk for både jenter og gutter å ta militærtjeneste?" lød spørsmålet.

Jentene(som maser om likestilling) mener at de burde slippe, for det er jo jenter! Men det er jo ikke likestilling.
Bullshit my brethren... Bullshit I say!
Atmoz: Å ta kvelertak på henne var uansett ikke noe sjakktrekk.
Syntes kanskje denne diskusjoner er litt på vei ut i det drøye, men jeg ser problemet da... og er vel enig.
Men kan vi ikke alle bare være glad i hverandre da?
Opprinnelig postet av kermit-
Atmoz: Å ta kvelertak på henne var uansett ikke noe sjakktrekk.
Vis hele sitatet...
Nei det veit eg, men eg var som sagt dritings. Det berre vart sånn, huska ikkje korleis. Men eg trur det var for å holde ho nede. Kan liksom ikkje ta på brysta heller.

Men vist du snur litt på det, så høres det jo ikkje like gale vist det hadde vært ein gutt eg hadde tatt kvelertak på...
du var ikkje så veldig dritings visst eg hugsa rett.
som feminist bør jeg vel svare:
det er seff ikke likestilling at kvinner skal få være voldelig og, selvom mange jenter jeg vet om kunne trengt det, ettersom de blir seksuelt trakkasert daglig.
damer eier 1% av al eindom i verden, og hvis vi ikke da trenger likestilling... ja, da vet ikke jeg.
seff er det helt idiotisk med alle de påstandene om at hvis jenter kunne besteme, hadde det ikke vært krig osv.
bare se på Maggy Thatcher!

ps. jeg er gutt
▼ ... over en måned senere ... ▼
hvor f. har du fra at damer eier 1% av all eiendom i verden?
Opprinnelig postet av m337|04f
de har jo bare nettopp fått likestilling, så de er n00bs på området.


. se bare på nyfeminister. det er den verste gruppe mennesker jeg noensinne har sett.
Vis hele sitatet...
Har vi likestilling nå plutselig?
Hva faen er galt med nyfeminister? du skjenner VELDIG mange?
Opprinnelig postet av tore-
hvor f. har du fra at damer eier 1% av all eiendom i verden?
Vis hele sitatet...
-FN
Opprinnelig postet av jegmegogmegselv
-FN
Vis hele sitatet...
Enten så er han tidig og "glemmer" å nevne at 95% eller noe sånt av verden er eid av stater, og resten av menn, eller så er det helt sant. Uansett, linky takk.

Fant det, de eier en prosent av jordens landbruksland..i 1995. Personlig så kjenner jeg ikke så mange kvinner som vil bli bønder..
Sist endret av Argus; 12. mars 2003 kl. 23:06.
Opprinnelig postet av IvIoyner
Jeg kjenner forsåvidt en jente som er kanskje den voldligste jeg kjenner... Hun slår og skader hvem hun vil, kun p.g.a at hun er jente. Hun skadet meg (les: slag mot testiklene) såpass at jeg ble sur, men jeg kan jo ikke slå til en som er "svakere" enn meg (og lavere). Jaja, la oss danne NMMUÆ (norske mishandlete menn uten ære )
Vis hele sitatet...
Slå for all del tilbake! Ingen får slå en gutt/mann i testiklene uten å straffes for det!
har også hørt at kvinner eier 1% av all eiendom, da regner jeg med at det er snakk om 1% av privat eiendom. Kvinner tjener også 10% av all lønn som blir utbetalt.
Må vi skille litt her da.. kan ikke ta hele jorda under ett. I den vestlige verden er naturligvis likestillingen kommet så langt som vi vil ha den, i andre deler av verden er den ikke kommet like langt... Størsteparten av Asia, Sør-Amerika og Afrika bidrar nok sterkt til de enorme statistiske forskjellene i kvinne- og manneinntekt/eiendom. Hadde kvinnene bare eid 1% av eiendommene i Norge eller tjent 10% av inntekten hadde vi nok merket det...
sist gang en jente hadde seriøse planer om å slå meg, så bare så jeg på henne, sa jaha, snudde og gikk. ho har vel prøvd å ringe meg en 2 - 3 ganger etter det og prøvd å hilse på meg på gaten etter det, men /ignore funker fint

mm
Likestilling når det gjelder feminisme er likestilling i form av rettigheter... Finnes også en annen type feminisme som baserer seg på følelser og shait, som je gikke husker navnet på
kvinnediskriminering nå itl dags er ikke mer enn en dårlgi grunn til å karre seg til noen toppstilliger fro de stakkers damene som blir utokonkurert av bedre menn.
Jeg synes likestilling skal gå så langt som å gi menn og kvinner de samme mulighetene, i den grad f.eks den mannlige kropp, evt. den kvinnelige kropp er fysisk mer egnet til en jobb. Kvinnekvotering er ett helvete. Såklart skal skikkelig kvalifiserte kvinner ha muligheten, men det skal ikke være tvang.