Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 1905
lurte bare på om det bare er jeg som synes det har kommet mange nye medlemmer i nff?
i juni(tror jeg) var det ca 1400 og nå er det nesten 2000 medlemmer.
har nff blitt for kommersielt eller er dette naturligt?
om det er det, er det ikke på tide å begynne med invite only greiene?
har tenkt på dette lenge, og lurte på om noen andre har sett det


får sikkert noe refs pga dette, men pm meg heller en å poste det her.
Er vel det at nFF toppa en eller annen Linktrade site, eller kanskje den fortsatt gjør det? Masse nye folk som kommer til. Det har vært diskutert opp og ned om dette med kommersielt osv, bare søk på undergrunn du
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Ryktet går vel via word of mouth.
Og det er vel egentlig en naturlig prosess,
jo flere medlemmer det er jo raskere går det..

morten: nje.. lenge siden det, gadd ikke ha den lenger
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet i FAQen

Q: Hva er Norsk FreakForum?
A: I begynnelsen var Norsk FreakForum (nFF) et forum som oppstod i tomrommet etter forumet på norsk-undergrunn.as da det ble lagt ned. Hovedaktiviteten var på den tiden ting som kan bli karakterisert som "undergrunn" (og det var nettopp det vi kalte oss, Norsk FreakForum - en del av norsk undergrunn), men tidene forandrer seg og det gjør også forumet vårt, og nå kan vi kalle nFF et samlested for IT-interessert ungdom i norge.
Vis hele sitatet...
Så lenge rus, warez og porr fortsatt ligger her å slenger er det samma for meg hvor kommersielt forumet er. Merkelige saker egentlig. Plutselig ser jeg poster av folk jeg aldri har sett før med 3000 posts og slikt =) Mange nye medlemmer er det og, "verva" en progger seinest i går =)
Hvis det hadde blitt invite only, hadde vi som allerede er her, fått bli her, eller hva?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
zpiff: i forgårs hadde vi 500 poster på en dag
dweep: we'll never know.. hadde jeg fått lov? jeg tviler
Sier litt om trafikken rundt her. Hvis det blir invite only, så ha meg i bakhuet. Liker det forumet her. Er blitt helt attached. Folk kan ikke slå gjennom nettet
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Tror nok ikke det er aktuelt med invite i første runde.
Er det bare meg eller har gjennomsnittsalderen også blitt lavere? Hadde inntrykk av at Radikal var fyllt opp av eldre folk. Ikke no negativt i det, altså! Bare lurer.

På mange måter er jo nff blitt bedre enn radikal, særlig med tanke på politiske diskusjoner osv.

Men blir det for kommers, så kan det bli litt medieomtale etter hvert...?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Vel,
på slutten hadde vel radikal omtrent samma brukergruppe som vi har, tildels, lissom
Vel, problemene med invite hadde vært store da..

1) Masse krangel og diskusjoner om hvem som skulle være med eller ikke (hvis det var crewet som skulle bestemme)

2) Sette grenser for hva som må til for å komme inn

3) Hvordan skulle man få nye folk inn?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
har vært tatt opp før,
nff er public forum, kommer ikke til å bli invite.
iblis holdt derimot på enstund med å mekke ett board som skulle bli det, tror dog det er lagt på is foreløpig
phew

Hadde ikke klart meg lenge uten nff


Hvor er iblis for tiden da? sluttet helt å henge her eller?
Vi hadde invite only en periode hadde vi ikke ?
Better than thou.
Nei, men man måtte logge på for å lese forumet. Må fortsatt det for enkelte sub-forum.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
jepp, må være pålogget for å se godsakene.. norp/ftp og noen andre, men jeg er senil og husker dem ikke
hehe.. Det er jo litt smart da
bøtt åff kårs
Offtopic

Til crewet +++:

Konklusjonen må vel være at dere (i tillegg til flere andre av brukerene) har gjort en forbannet god jobb med forumet. Jeg skulle tro at dette forumet nærmest er unikt med tanke på antallet virkelig engasjerte medlemmer.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
weee, skryt

/me strikes a pose
Kan ikke se så mye annet skryt her, og dere fortjener vel littebittegrann Det forumet her har jo blitt poppis som få andre på temmelig kort tid.
IRC er ut og Forums er in. nFF er bare best lissom. *ri på bølgen*
Opprinnelig postet av Geddi
Vel, problemene med invite hadde vært store da..

1) Masse krangel og diskusjoner om hvem som skulle være med eller ikke (hvis det var crewet som skulle bestemme)

2) Sette grenser for hva som må til for å komme inn

3) Hvordan skulle man få nye folk inn?
Vis hele sitatet...
derfor kan politikk suge ganske ræva.. syns det er helt ok nå, men det finns såklart ting som kunne forbedres.

morten: jeg har alltid likt forum bedre
nFF ruler gata bra gjennomført.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
geddi: personal issues
men han kommer vel tilbake etterhvert,
akkurat nå er det jeg som driver mølla
dan: jeg også, folk bruker (vel, nesten alle) litt tid på å tenke over det de sier sin mening, mens på irc er det bare "asl????", "wanna fuck?" og alle immature gutter som skifter navn til gutt14 og/eller jente12 for å sjekke opp pedofile menn. (Dere veit hvem dere er )

nå skal det sies at #nFF er verdt å henge på for å få med seg Scha og C2k sine gullkorn da
Og PhunQ er ikke så værst til tider han heller

geddi: personal issues
men han kommer vel tilbake etterhvert,
akkurat nå er det jeg som driver mølla
Vis hele sitatet...
For dere som ikke kan nso-språket, la meg ta en liten oversettelse:
nso har drept iblis og planlegger å reinkarnere han på et senere tidspunkt, når alle har akseptert nso som den nye lederen. (Kan hende jeg bommet på noen punkter, så jeg frasier meg ethvert ansvar for oversettelsen)
Sist endret av morten; 5. desember 2002 kl. 23:58.
Jeg blir her til stedet blir nedlagt. Jeg trives. Skål for forumet ! !
må si jeg reagerer på at dette er et forum for It-interessert ungdom. jeg vet det er, iallfall noen, blant andre da meg, som ikke bryr seg om data og IT. jeg har.. nei faktisk aldri postet en post i datamaskiner eller warez forumet. og alt dette snakket om undergrunn; er privatkopiering det store? man er ikke skikkelig undergrunn før man har brent sin første cd, hacka sin første hjemmeside eller twinna sin første coil?

vel, jeg tror aldri jeg engang har brent en cd selv. det tar bror (zalder) seg av.

men ja, absolutt! skål for forumet!
Vel, det som er genialt med NFF er at de har så mange underforum.. De har forum for envher smak

f.eks liker du flammer og ting så eksplodere så har du pyroteknikk forumet. Liker du warez, så har du warez forumet. Er du en pr0n freak, så har du pr0n forumet

osv...
nFF er best, nothing more, nothing less....
klart.
NFF er et av de beste forumene jeg har sett. Det spenner seg over mange temaer, men det finnes også folk som har peiling på disse temaene. Det hadde ikke vært noe poeng med et black hat forum om ingen her kunne svare på spørsmål om temaet? Men det er det altså, og det er det som gjør forumet så bra!
Men ikke kom hit med spørsmål om skoleoppgaver og mopedtrimmere !
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Damn straight! I pity the foo'!
Better than thou.
http://www.dotcarlo.net/stuff/stfu3.jpg
uh.. walla my brotha!
Better than thou.
Uff, hvis du ikke vet hvem Mister T er kan du ihvertfall bare stfu.
Carlo: Nice

Men over til saken. Jeg har i oppgave på skolen å trimme en moped, noen som kan hjelpe?