Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 4072
Skolen vår har åpent i gymsalen og på treningsrommet på tirsdager og torsdager. Der pleier vi å samles en gjeng hver tirsdag og torsdag for å trene fotball, boksing og trene vekter. Det hele starta med at jeg og en kompiss begynte å bryte innpå et lite rom med mange matter o.l. Vi fant to mopper som vi begynte å fekte med, noe som noen tydeligvis hadde gjort før oss, så den ene stokken var litt knekkt. Vi fekta og det ble knukket mer og mer og geniale meg fant ut at jeg skulle knekke den helt av. Jeg slo og slo og det knakk av til slutt. Og gjemte de knekkte delene. Så i dag fikk jeg høre at idrettsklassen hadde vært å trent i gymsalen og alle hadde fått en intens kløe etter de hadde trent på mattene og det som det stammet fra, var noen mopper som var knekkt som var av glassfiber, glassfiberen hadde spredt seg utover mattene etter vi hadde fekta og slått på moppen. En måtte til og med på sjukehus pga at han klødde så jævlig. En i klassen visste tydeligvis at det var meg som hadde gjort dette og det var ikke lenge før han sa til klassekameratene hvem det var. Og derfor regner jeg med at noen i den idrettsklassen sladrer til en lærer eller rektor. Og det er jo ganske alvorlig siden rektor og ble innblandet i dette. Jeg regner med dette kan føre til nedsatt hvis dem får fatt i meg, noe jeg inderlig ikke håper og nedsatt karakter i oppførsel er det værste som kan skje.

Noen som har noen tips til hva jeg kan si i unskyldning hvis jeg blir tatt? Har tenkt litt gjennom det, men ikke kommet fram til noen gode ideer.
Hehe, drit i nedsatt da! Nedsatt betyr omtrent ingentingen lenger...kan jo evt bare blånekte, nekt nekt og nekt, såfremt han som var med deg ikke fisler så får dem aldri bevist noe....
Flere alternativer:

1) Blackmail folka som vet det

2) Saksøk mopp-firmaet for å ha glassfiber i moppene

3) Nekt for at du har gjort det, og skyld på fyren som sa det vidre.

4) Ta straffen, og bank opp fyren som sa det vidre...

Kommer kanskje på noe mer senere
Better than thou.
Hvis en i klassen vet det er dere, og dere i tillegg var mange som dreiv å boksa og shit og de også veit det er vel egentlig like greit å bare innrømme det. Alltid noen som knekker liksom. Spesielt når det er såpass alvorlig at en måte på sykehus og shit. Jeg sier gå til rektor på mandag og si du gjorde det.
Vel, tror det beste er å blånekte.. Det hadde jeg gjort
Legg til at den ene moppen var halv-knekt fra før av, og du visste ikke at den ville brekke...
På yrkesfag har nedsatt i oppførsel en del å si da. Ofte det og fravær bedriftene ser først på når dem skal ha inn lærlinger. Det å nekte kan jo kanskje være det beste, men uansett vi visste ikke at det var glassfiber i den mopp-staven.
Er kanskje like greit å gå til rektor på mandag og innrømme det var meg som carlo sier, i håp om at jeg ikke blir nedsatt hvis jeg går å innrømmer det til rektor.
Nekt helt 100%. Fungerer like fint hver gang. Man er jo uskyldig til det motsatte er bevist. Og når de ikke kan bevise noe og du ikke innrømmer noe kan de heller ikke straffe deg for noe.
Si at de var sånn fra før av og at dere bare la dem på plass.
Det blir ikke så lett å si det, når folk har sett hva som har skjedd, og hvis dem sier det så er det ikke bare å si at vi bare la dem på plass.
Støtter Carlo sitt forslag!
Støtter Carlo sitt forslag!
Vis hele sitatet...
bad idea! Bare nekt. det beste...så lenge de ikke har noe bevis så...
Hvis du ikke finner på en knall unskyldning så er Carlo ide sin best ja. Kan gi nedsatt men kan også gi deg benåding
De har ikke noe bevis, eneste beviset de kan få på meg er et rykte. Regner ikke med at noen av kammeratene mine som har sett det gidder å sladre på meg.
Hvis det var meg ville jeg ha fått med alle som var med på det og innrømmet det på mandag.


Eller du kan da bare blånekte som fytti bøtta!!!!
Nå er det 3 stk som har kommet på sjukehus pga det fikk jeg vite. Svie og kløe, men det var ikke alvorlig.
velg: enten innrøm alt eller blånekt! det verste er om rektoren finner ut av det uten at du har sagt i fra! men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du skulle bli utvist pga det. det er jo ikke så ille!
Utvist blir jeg ikke. Men faren for å bli nedsatt er der. Rykter sprer seg fort her i odda. Mamma kom nettopp hjem og fortalte meg om det som hadde skjedd.
hahaha, på sykehus fordi det klødde av glassfiber?

no way,sier jeg bare..

hvis han var så dum at han dro dit, gjorde de neppe noe annet enn han fint kunne gjort selv hjemme, dusje seg i varmt vann for og åpne porene, dusje seg i kaldt vann etterpå for og lukke dem....


høres ut som noen har overdrevet det for deg ellernoe....
Har ringt til han ene som kom på sykehus og han overdriver ikke. Uansett så er det jo samma om dem overdriver eller ikke, det er det at dem kommer på sjukehus skolen bryr seg om.
Blånekt. Eller innrøm og stå i fare for utvisning og nedsettelse av karakter. Så lenge du nekter kan de ikke straffe deg noe særlig hardt. Særlig når det bare er basert på rykter og ord. Ord vs ord er alltid til tiltaltes side.
si at glassfiberet datt ut fordi den var halvknekt. du bare tok i den og tenkte ikke vidre over det.
uansett, så jobber jeg med glassfiber/ plast kompositter og det er ikke nødvendig og dra til sykehus for noe sånt. et argument du kan bruke hvis skolen legger vekt på det at de ble sendt til sykehus.
Tenk deg litt om før du spring til rektor og innrømm det. Sidan dette har blitt så "stort" har rektor press på seg frå samfunnet rundt seg og er nødt til å foreta seg noko. Det betyr at "your ass is on the line."

Men, viss faren er overhengande for at alt peikar mot deg så vil det vere skadereduserande å gå til rektor med ein "forklaring" på det inntruffne.

Viss du er ein yrkesfagjævel med rullings og ei fortid med dårlege haldningar ovenfor lærarar og andre autoritetar så ligg du tynt an. Leser du til prøvar og har handa i været når læraren spør om innspel til diktanalysen har du større sjanse til å kome unna med ei fornuftig forklaring.

Lukke til iallefall. Er synd å få problemer av ein i utgongspunktet liten sak som dette.
hva med å si at du bare drev å vaska litt, da noen store gutter kom? nei, si at det var du som gjorde det. det er jo ikke som om dette var overlagt. uhell skjer. se litt betutta ut, da får du sympati også.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nekt for faen. Gå til rektor på mandag, si ifra om at det går rykter om deg og shit, men utrykk klart og tydelig at du ikke vet noe om hvem eller hva som har skylden for denne tragiske ulykken.
Jeg tror du kan vente deg en stor skyllebøtte uansett om du blir tatt eller inrømmer det.
Jeg tror jeg ville holdt kjeft, og satset på at kameratene også gjorde det.

Er det en utrolig stor grunn for at dere er sansynlige gjerningsmenn (dere som trente?), isåfall har du egentlig et problem, eller kanskje ikke. Når dere var der merket dere jo ikke noe, døra til dette rommet eller hva det var var jo låst, dere spillte bare fotball..

Dersom dere derimot lot alt (mopper) ligge å slenge, døra til rommet var åpen ect, er det verre. Spesielt om dere var der på kvelden, og de som nå er på sykehus var der i den første timen dagen etter. Da sliter dere egentlig litt. Selv om dere ikke brukte mattene


Nei, blånekt. Du vil få problemer etterpå uansett, selv om du innrømmer det.
Jeg kommer til å blånekte, hvis rektor spør meg så sier jeg at ryktene er falske, og at det var sånn når jeg kom og at jeg også fikk det på meg uten å forstå hva det var.

Onkel sjokolade: er vel heller den typen som leser til prøven rekker opp hånda og aldri har gjort skolen en drit fortred.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Orker ikke lese alt som er posta nå, men jeg ville nok ha sagt at du knakk stokken, det var et uhell, men du visste jo ikke at det var glassfiber, du "rydda jo opp" etter deg, og du kunne jo ikke vite at glassfiberet hadde kommet ut og lagt seg på mattene, ergo du kan ikke klandres for noe annet enn å være uheldig
Opprinnelig postet av Digital Hybrid
Flere alternativer:

1) Blackmail folka som vet det

2) Saksøk mopp-firmaet for å ha glassfiber i moppene

3) Nekt for at du har gjort det, og skyld på fyren som sa det vidre.

4) Ta straffen, og bank opp fyren som sa det vidre...

Kommer kanskje på noe mer senere
Vis hele sitatet...

4!!!

;D

bank den tulling
Vanskelig sitjuasjon.... men det å nekte pleier å hjelpe... er litt vanskelig å vurdere hva du bør si og ikke si når vi ikke kjenner saken på kloss hold
Vel, etter som jeg har forstått det så var de et sted de ikke burde ha vært

Som sagt tidligere; jeg ville ha blånekta
Jeg ville gått til rektor. Har på følelsen av at han ville sett på deg som "En ærlig, og snill skole elev som gjorde noe dumt?" Jeg vil tro det er kjipere å bli sladra på liksom. Da er det ikke sikkert at rektor ser så lyst på det heller akkurat, og han kan ha vanskligheter med å tro på deg hvis du sier at det var et uhell...
Også ville jeg absolutt ikke prøvd å unnskylle meg, bare ta den straffen jeg hadde fått.
Alt i alt så er det jo et uhell, jeg kunne jo ikke vite at den staven var laget av glassfiber.
Better than thou.
Nei, men du må regne med å få høre at dere hadde overhodet ingenting der inne og gjøre..
Like greit å innrømme det, for sannheten kommer fram til slutt uansett.. og det er vel jævla irriterende å gå å ha det som ei byrde hele tia? Var å gikk agurk på en fest, og folk så meg og di andre, og alt kom fram til slutt, og det er faenmeg 1 mnd sia festen..
Hvis du blånekter, og du blir tatt.. så angrip rektor. Si at du blånekta fordi det var en tullete sak at de kom på sykehus pga. det og at du visste at hun kom til å overdrive straffen uansett. + finn på litt mer.
Jeg tror neppe dette går så langt som til utvisning, men du bør holde kjeft helt ttil du blir tatt

sladrer han som var med, denger du han og rapper mobilen hans.
så sier du at han skal ta hele skylda selv

det andre altet er jo og gå inn til rektor og late som du griner, og #vis stor skyldfølelse# da går de rett på og du slipper lett.

lærere er så dumme at man kan le(jeg bor sammen med en og hele resten av familyen er lærere omtrent)
Inrøm det så slipper du gjerne nedsatt (har jeg greid et par ganger)
Alternativet er at du begynner å kjøre luftmoped i gangene på skolen og derfor må reise hjem fordi du ikke er psykisk stabil, men ulempen er at du ikke får jobb i ettertid.
Opprinnelig postet av Digital Hybrid
Legg til at den ene moppen var halv-knekt fra før av, og du visste ikke at den ville brekke...
Vis hele sitatet...
Err... Er det bare meg eller hele den setningen en stor motsetning...?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Har han ikke sagt at han skal blånekte på alt? Da er vel egentlig hele diskusjonen over?
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Var dere der etter skoletid?
Kan man få nedsatt karakter da?
Innrømm det bare!!!

Jeg har i alle år siden Jeg var liten nektet på allt det gale jeg har gjort på skolen og alikevell blitt tatt for det, så med løgn kommer du ikke langt her i verden svonna!!



Face it!
r33l: Det er bare fordi lærerene hater deg. Ikke sikkert alle andre er i den situasjonen.
nie jeg tror ikke det..

Det eneste du trenger er å si sannheten..er det så vanskelig dah...du skulle aldri ha brukket den kosten i det første...tenk over hva du gjør før du gjør det...
hvordan gikk det da?
Hør på gatas parlament - nekt alt (og lykke til, har gjort min del av pøbelstreker på skolen...)
Trådstarter
Har gått 3 dager på skolen nå og ikke hørt en dritt fra rektor. Folk snakker ikke så mye om saken heller lenger nå, så regner med det går bra. Og har bedt alle holde kjeft om det til voksne, men er vel alltid en liten lur elev som er ute med kjeften.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
To be continued..