Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 2711
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
^^
Hva går det hele ut på?
Vell... den krigen har vart leeenge.... Det startet med at Abraham (jødefyren) ble lovet det landet av Jehova (Gud) for leeeeeenge siden (ikke at jeg tror på det)... altså Israel, som skulle ligge der Palestina ligger.... Etter krigen vedslo FN at Jødene (som har vært uten land ALT for lenge) skulle få litt av Palestina.... Palestinerne som synes dette er piss + at de er muslimer, religionen som hater alle andre religioner. Derfor er det krig....

Slap me if I'm wrong
Ikke det at det her luktet en skoleoppgave da.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
digital: jødene har teknisk sett aldri hatt noe land, før dem bøffa Israel.
forstår godt palestinerne jeg, som vil ha tilbake landet som Isralittene har stjålet, og du må samtidig forstå at det ikke er muslimene som er skyld i dette.. det er jødene.
Hadde FN bestemt at samene skulle få nord-norge så kan du banne på at det hadde blitt ett helvete her og
Personlig ville jeg meldt meg frivillig som selvmordsbomber, ingenting som å sprenge seg selv halvt ihjel midt i en reinsdyrflokk
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Trådstarter
morten: nei, ikkeno skoleoppgave. Vi hadde om det på skolen, men jeg husker ikke en dritt
(som har vært uten land ALT for lenge)
Vis hele sitatet...
Beklager...

Jeg mener ikke at muslimene er de "slemme" i denne krigen, men det er et faktum at de ønsker verdens-dominasjon mer enn alle andre, og gjør det meste for å få det... derfor hater de alle andre religioner...
Sist endret av Digital Hybrid; 5. desember 2002 kl. 20:25.
Konflikten begynte vel i etter 1945 da Vestmaktene hadde mye dårlig samvittighet pga behandlingen jødene fikk under krigen. I 1948 bestemte FN at Israel og Palestina skulle dele det området som den gang var Palestina.

Saken var dessverre den at alle de muslimske landene i Midt-Østen følte dette som truende pga de kulturelle forskjellene mellom Israel og landene rundt, og palestinerene oppfattet det som en ren provokasjon at de ble fratatt det landet de tross alt hadde bodd i i flere hundre år. Det ble også forstått som et forsøk på vestlig imperialisme, ettersom det for eksempel var oljeforekomster i områdene. Vesten fikk også sin egen representant i dette området gjennom å skape staten Israel.

Den dagen man erklærte at Israel var en egen stat, gikk de arabiske landene som omkranset dette området til krig. Disse tapte og Israel beholdt suvereniteten sin.

I 67 kom 6-dagerskrigen etter mye krangling mellom palestinerne og israelerne. På bare 6 dager klarte Israel å ta over hele det palestinske området.

Problemet i dag er at palestinerne fremdeles ønsker disse tilbake.
Better than thou.
Noe jeg skrev på 5 minutter til en nynorsk stil en gang..

<elendig nynorsk>
Konflikten i Midtausten har fåregått siden Israel blei ei stat etter andre verdskrig i 1947. Folkeforbundet (ein forløpar til FN) tildelte jødane land som tidligere hadde tilhøyrt Palestina. Palestina som tidligare hadde vært en Britisk koloni ble nå overtatt av FN. FNs generalforsamling vedtok ein plan for å dele landet i to stater. (Resulosjon 181.) Så i 1967 under den såkalde ”sekdagersåkrigen” tok Israel nye landområder. Vestbredden frå Jordan, Golanhøydene frå Syria, og Gazastripen og Sinaihalvøye frå Egypt. Etter mange år med forhandligar tok det seg opp i 2000 da den Israelske statsministaren Ehud Barak og Bill Clinton forsøkte å få Palestinerne til å godta ein avtale på Camp David i USA. Da planen manglet sentrale punkter for Palestinerne ble det forsøkt å få til ein siste avtale i Egypt i 2001, men det var like før valg i både USA og Israel og forhandlingane mislyktes. Valget av den gamle generalen Ariel Sharon til ny statsminister i Israel blei av mange sett på som uttrykk for israelernes raseri over at Palestina ikke godtok fredsplanen og krigen var igang igjen. Problemet nå er at Isrealerne vil ha landområder som idag ligger under Palestina. For å få disse landområdene kjøyre dei store bulldosere inn i palestinske landsbyar og jevnar husanene deira med jorda. Israel har måte tåle mykje kritikk for denne måten å føre krig på. Nå er det konstant uro i midtausten, og ukentlig høyre vi om nye Palestinske selvmordsbombere i Israel, og Israelske tanks og militærhelikoptere som angriper Palestina.
</elendig nynorsk>
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner palestinerne godt også.... Israel er jo faktisk større enn Palestina....
Her er en skole oppgave jeg lagde for en stund siden akkurat om dette greiene her.. Håper det hjelper dere..






Israels utvikling

Ifølge jødisk tradisjon må landet deres være Israel. Alle andre forslag ble takket nei til, bl.a. en jødisk stat i USA.

1800-tallet:
Gryende bevissthet blant jøder om et ønske om en egen stat – i Palestina.
Sions fedre – organisasjon for en egne jødisk stat. Sionisme.

Jøder i USA:
Svært viktig i forhold til antallet. Mange jøder utvandret til USA fordi det ikke fantes fordommer der.

1882 > første innvandring av jøder til Palestina. Områder ble kjøpt, men nomadene var vant til å bruke alt land, uansett eier. På denne tiden lå Midt-Østen under det tyrkiske riket, et muslimsk land.

1914-18 > Tyrkia ”taper” første verdenskrig. Arabisk nasjonalisme, støttet av Storbritannia. Arabere i krig mot tyrkerne for et eget land.

1917 > Palestina under britisk styre. Palestinsk eller jødisk stat?

1920-årene > Nye jødiske innvandringer.
• Britene hadde lovet både jøder og arabere en egen stat.
• Kibbutzbevegelsen organiseres. Den bygget kibbutzer for de innvandrende.
o Kibbutz – et slags minisamfunn; primæroppgave: å dyrke jord. Kommunistisk, men frivillig.

Israel: Britisk mandatområde, ble styrt av britene, for Folkeforbundet. Transjordania.

1920/30-tallet: Jødisk innvandring fortsetter ~ britene sterkt imot.



Andre verdenskrig: Man ”glemte” Midt-Østen. Jødene ble forfulgt, og de som var igjen etter krigen ville til Israel.
FN dannet – jødesaken oppe i FN. 1947 - forslag: Deling av området; en jødisk og en palestinsk stat.

14.mai 1948 – Israel erklærer seg som egen stat. FN hadde til nå styrt området. Krig mot palestinere, jødene vinner mye land.

• Libanon og Syria var i ”mandattiden” fransk.
• 1947 ~ Transjordania > eget kongedømme; ”Jordan”.
• Dagens Vestbredde: Friområdet øst for Jerusalem.
• Gazastripen: sammenhengende flyktningeleir.

1956 – Suez-krisen. Suez kanalen eid av britene. Egypterne tok denne, den egyptiske president Nasser. Krig. Nasser gir uttrykk for en egyptisk/arabisk nasjonalisme, uten plass til Israel. Et rike fra Irak, gjennom Syria og Midt-Østen. FN griper inn ~ fredsbevarende styrker; buffersone, kontrollerte trafikk. Dette ble respektert, ingen skjøt på FN. Israel ned til rødehavet; et par kilometer kyststripe. Eilat (by; handelsby) dannet. Dette fordi jødene ikke fikk bruke Suez-kanalen, de måtte rundt hele FORBANNA Afrika.

1967 - Seksdagers krigen var en konsekvens av at Israel hadde erklert seg til egen stat i 48. Nabolandene i MØ likte ikke at dette hadde skjedd og det var en del ”spenning” rundt hele landet. Araberne mislikte virkelig sterkt Israel, og i 66-67 når egypts president Nassar begynte å snakke om sin ideologi, et stort muslimsk rike fra Libya til Tyrkia kunne man ikke ungå krig. Araberne ville ha Israel, men da måtte jødene vekk.
Israel så hva som kom til å skje, og når Nassar sendte ut FN troppene fra landet forsto Israel at de måtte gjøre noe. Så istedenfor å vente på en masse invasjon fra alle landene angrep de før de araberne. Israel hadde i løpet av 6 dager tatt over golan høydene, vestbredden, gaza, hele jerusalem, og Sinai frem til suez.
Dette var da en veldig effektiv lyn krig. Kansje mer effektiv en hitlers lyn krig under andre verdens krig.


1973 – Yom Kippur (jødisk høytid)- Yom Kippur var en krig som ble utløst av araberstatene. Den ble et vendepunkt i Midt-Østen konflikten på grunn av at Israel taper noe. Og det viser at Israel ikke er uovervinnelig.
Det kommer nye krigsforebyggende FN styrker inn i Midt-Østen.

1978 – Camp David-avtalen: Camp David var et møte som hvor den Egyptiske presidenten tok iniativet. Israels leder, Nassar og USA’s president møtes på Camp David for å diskutere fred mellom Egypt og Israel.
Dette ble også et militært vendepunkt i krigen.

Camp David – Den amerikanske presidenten sitt ferie sted

1979 – Fredsavtale, et arabisk land godtar Israel som stat. Mange arabere anerkjenner IKKE Israel som stat. Krav: Sinai tilbake til Egypt > 82. Gaza ble også tatt i -67, men ble ikke gitt tilbake. Politisk vendepunkt.

1982 - Libanon, religiøst blandingsområde, blanding mellom kristne og muslimer. Golanhøydene annektert – innlemmet i Israel. FN igjen inn med styrker.

1987 – Intifada`en. Internt opprør, utløst av små detaljer. Opprør blant Palestinere, mest i Gaza. Første oppstand innenfor Israel. Ingen blander seg inn. Slår ut over alt, bortsett fra Golanhøydene.

1989, 90, 91 – Den kalde krigens slutt. Sovjet hadde mange jøder, slusene åpnes. Mange jøder fra Øst-Europa/Russland til Midt-Østen. Nye bosetninger på Vestbredden/Golanhøydene.

1993/94 – Oslo-avtalen. Hemmelige forhandlinger mellom jøder og palestinere, i Oslo. Underskrevet i Washington.

• Israel godtar i prinsippet palestinsk selvstyre ~ en egen stat.
• PLO (ledet av Yasser Arafat) anerkjenner/godtar staten Israel. PLO – palestinernes organisasjon for en egen palestinsk stat.

 En rekke steder overført til palestinere.
o Betlehem
o Jeriko
o Ramallah
 Ingen sammenhengende land, men palestinsk selvstyre.
 IKKE forhandlinger om Jerusalem, en by kan ikke være hovedstad i to riker. Israel vil heller ikke gi fra seg Vestbredden, fordi de da vil miste kontrollen over elven.

1999 – Prinsippet om en palestinsk stat legges.

Sommer 2000 – Israel et stykke ut av Libanon.

Høst 2000 ~ Ny konflikt > i dag.

Palestina-konflikten har vart i mer enn 100 år, helt siden de første jødiske innvandringer i 1882. I det lange løp fører dette til > frustrasjon >>> fanatisme/ensporethet (selvmordsbombere som blir ”lovet” himmelen).
11. september 2001 er toppen av denne utviklingen. Man aner forbindelser mellom dette og Midt-Østen.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
er egentlig enkel ligning

pga antall jøder i høy posisjon i USA så
USA = jødedommen

pga USA er dem som har mest å si i FN og alle andre bare er dumme nikkedukker så
USA = FN

ergo
FN = Jødedommen


er å sette ting litt på spissen, men hvis man tenker over det så er det egentlig ikke noe særlig virkelighetsflukt å begi seg inn på slike tanker..
kan godt skjønne at palestinerne har ett horn i siden på dem..
dere må jo og huske at USA er omtrent det eneste landet i verden som støtter Israel i denne konflikten (vel.. USA og Norge, sa noen nikkedukke?)
Jeg hadde egentlig gitt faen i om samene skulle få nord-norge. Er det andre enn samer som bor der da? Jeg er ikke interresert i et så kalt og jævelig sted. Bare se hva du finner på samme breddegrad over resten av kloden: Grønland, Alaska, Sibir(eller er det mer sør?)...
nso: Kanskje ikke så mye poeng i å smelle opp et par rein? Jeg mener, de har for mange som det er. De har, etter det jeg hører, for mange til at det har nok mat til dem alle. Så du hadde kanskje bare gjort dem en tjeneste. For min del kan de bare få nord norge. Drit kaldt. Jeg hater kulde. Brrr. Men hvis du trenger sprengstoff, så bare spør....hehehe...
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
mkey da.. dårlig eksempel..
men om dem fikk sørnorge hadde dere vle blitt irritert, ihvertfall hvis dem insisterte på at dere/oss/vi skulle flytte ut først (nord-norge er kaldt)
israel har jo tatt all godplassen, palestinerne har jo bare fått dritten igjen
Opprinnelig postet av nso
er egentlig enkel ligning

pga antall jøder i høy posisjon i USA så
USA = jødedommen

pga USA er dem som har mest å si i FN og alle andre bare er dumme nikkedukker så
USA = FN

ergo
FN = Jødedommen
Vis hele sitatet...
Hehe, dette er vel argumentering i god, gammel Vigrid stil?
Opprinnelig postet av nso
digital: jødene har teknisk sett aldri hatt noe land, før dem bøffa Israel.
forstår godt palestinerne jeg, som vil ha tilbake landet som Isralittene har stjålet, og du må samtidig forstå at det ikke er muslimene som er skyld i dette.. det er jødene.
Hadde FN bestemt at samene skulle få nord-norge så kan du banne på at det hadde blitt ett helvete her og
Personlig ville jeg meldt meg frivillig som selvmordsbomber, ingenting som å sprenge seg selv halvt ihjel midt i en reinsdyrflokk
Vis hele sitatet...
Drit nå faen i nord-norge, det er jo bare samer som vil bo der uansett.

Man kan enkelt peke på jødene pga at de har stjålet landeområder fra palestinerne, men å peke fingeren på de og si: "Det er de sin feil. Det var de som begynte. De skjøt først."
Det er samme unnskyldning som den jeg brukte når jeg gjorde noe ulovlig på barneskolen.
Men dere tenker egentlig ikke på hvordan den gjennomsnittlige jøde i israel har det hver dag. Nærmest ukentlig løper en eller annen fanatiker rundt med c4 teipet rundt magen og sprenger seg selv og masse uskyldige jøder i samme slengen. De kan nesten slå til når som helst, og jødene kan ikke gjøre så veldig mye for å stoppe de. Og dessuten, så har Yassir Arafat fått et par tusen sjanser til å stoppe muslimske grupper som Hamas (var det ikke det den het) i å sende 20-åringer inn i israel med bomber rundt magen. Noen vil jo si at han ikke har noen innflytelse på de, men hva med alle de palestinerne som løper rundt i gatene når det kommer et kamera-team fra cnn og vifter med plakater af Yassir og sier de elsker han. Mange av de er gutter, som blir påvirket av Hamas. Han er jo forbilde for mange palestinere, og burde da prøve å i det minste være et skikkelig forbilde. Kanskje det kunne ha fått noen til å tenke seg om to ganger før de takker ja til 70 koner i himmelen og evig kjærlighet fra allah.

Poenget er at det er ikke noen som er offeret, i denne konflikten er begge parter ofre. Jødene må se på at barnehager blir sprengt i luften, mens palestinerne må se på at landeområder som de har bodd på i generasjoner blir tatt over av Israelske tanks og bulldozere. Personlig, så tviler jeg på at det er noen særlig løsning i det hele.
vel, man kan si "de begynte" så mye man bare vil, for akuratt det er det ingen som kan svare på. men om man tenker fra 1967, da FN grep inn og tegna med kulepennen hvor de to landene var, er det aggresjon fra israel som har utløst konflikter. aggresjon vil si okkupasjon. det er jo også klart palestinerne er mongo som sprenger seg selv og mange andre i lufta, for det virker jo kun mot sin hensikt. samma. trøtt.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
dekilaz: trenger ikke være jødehater bare fordi man ser at jødene holder makten og trekker tråder i USA.
Jøder er sikkert allreite dem Bare ikke når dem er teit lissom
I muslimens hellige bok,koranen står det noe om at muslimene snart skal oppnå verdens domenans...ingen vet når...
.. Koranen i seg selv er ikke noe "ond" på noen måter. Det folkene som tolker den "ondt". Jeg tror ikke at det står svart på hvitt i koranen at de skal oppnå verdens dominans, heller at en fyr har tolket det slik.
Det var vel så absolutt fordommer mot jøder også i usa, men i motsetning til de fleste europeiske land på den tiden (18-hundre), så var det full religionsfrihet, mens det var ganske strenge regler om bl.a. jøder i det meste av europa.

Burde yassir ha stoppa hamas-gjengen? Ja, klart han burde ha gjort det, men når israel jobber virkelig aktivt med å sørge for at han ikke skal ha noen som helst form for autoritet, så er det ikke så rart at det funker dårlig. Hadde israel istedet faktisk backa han opp, og samarbeida, så tror jeg mye hadde vært gjort. De du ser på tv med bilder av yassir i gatene er nok høyst sannsynlig ikke tilhengere av hamas, siden hamas & PLO i alle år har vært bitre fiender... så yassir har nok liten mulighet til å stoppe dem bare ved "påvirkning", der må det nok hardere midler til.
En løsning hadde vært å splitte Israel og de palestinske områden. Men da måtte Jerusalem deles i to og da får vi Berlinmur tilstander
Si til jødene at det finnes et enda helligere land et annet sted. Så kanskje de flytter seg selv? Ikke? Neivel. Men til saken: NOE må gjøres. Samme hvor mye de ble plaget under andre verdenskrig, så kan de ikke få lov til å holde på sånn som de gjør nå. De av alle burde ha lært noe om menneskeverd.
kermit: Det har nok blitt foreslått, men ingen av partene er no særlig keen på en sånn løsning
Kermit: tror Israel er i startfasen av en slik mur, syntes jeg så noen bilder av den i Bergens Tidende for en stund tilbake(jævla svær mur), men jeg oppfattet det ikke slik at de skulle dele Jerusalem.

Sist endret av Xarion; 7. desember 2002 kl. 16:18.
Xarion: Håper ikke det er klagemuren du snakker om?
Jeg står på Palestina sin side.
Jævla FN som kommer og leker verdenspoliti. Kunne dem fått noe av USA ? Neh, kom ikke på tale.
Syns det er litt tragikomisk... det har bodd jøder, muslimer og kristne der nede i alle år uten noe problem, men så får en gjeng med ekstreme tullinger (dvs sionister) det for seg at de skal ta over landet, og vips er hælvete løs.
Opprinnelig postet av Xarion
Kermit: tror Israel er i startfasen av en slik mur, syntes jeg så noen bilder av den i Bergens Tidende for en stund tilbake(jævla svær mur), men jeg oppfattet det ikke slik at de skulle dele Jerusalem.
Vis hele sitatet...

er det klagemuren du tenker på ? eller er det en mur som de holder på å bygge som jeg ikke helt har fått med meg?

I så fall, hvis det er klagemuren du tenker på.. tror jeg aknsje du bør lese den artikkelen eller noe sånt en gang til, og finne ut hva den er i det hele tatt..
Området var britisk mandat helt frem til FN skulle ta over mandatet 15 mai 1948, FN hadde til hensikt å dele området i to etter anbefaling fra Britene. Det er da det hele går til h******...sionistlederen David Ben-Gurion erklærer at Israel er en egen stat med rett på hele området - dagen før! - nemlig 14 mai... Samme uken jages 300 000 palestinere på flukt..

Det er altså ikke FN som har gitt Israel Palestina, det var Israel som tok det - før FN fikk tid til å dele det 50-50. Siden har de drevet en av verdens mest aggressive utenrikspolitikker, 1967 er f.eks. godt beskrevet tidligere i threaden, og i dag er de verdens 5. største militærmakt med sugerøret godt plantet i Bush-regjerningens pengesekk.
Det er nok ikke Klagemuren han mente
The Israeli Government began construction of a controversial wall between Israel and the West Bank in June to present a physical barrier to the suicide bombers. However, work has proceeded slowly.
Vis hele sitatet...
BBC
...og i dag ser vi jo israels linje igjen... ille nok når terrorister dreper uskyldige, men når en stat gjør det??

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=5295973
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=6980315
Egentlig tror jeg ikke alt har med landet å gjøre.. tror det ligger mange andre grunner bak også... ellers hadde de mest sannsynlig bodd side om side i rosa harmoni. Kanskje viss dem kunne sprengt alt det josset de har i landet som f.eks klagemuren, spreng det vekk! Hva faen skal de med en 2000år gammel svær murvegg når det kunne bodd en landsby på 5000inbyggere der. viss dem hadde fjerna alt det andre tullet hadde de kanskje hatt plass til alle i landet og det hadde blitt fred mellom ekstreministene, det er ekstreministene som leder krigen.
Sist endret av Jonna; 8. desember 2002 kl. 02:52.
Opprinnelig postet av kermit-
Det er nok ikke Klagemuren han mente

BBC
Vis hele sitatet...
Nei, men den der er ikke I jerusalem..

Området var britisk mandat helt frem til FN skulle ta over mandatet 15 mai 1948, FN hadde til hensikt å dele området i to etter anbefaling fra Britene. Det er da det hele går til h******...sionistlederen David Ben-Gurion erklærer at Israel er en egen stat med rett på hele området - dagen før! - nemlig 14 mai... Samme uken jages 300 000 palestinere på flukt..
Vis hele sitatet...

Delvis rett, de fikk delt landet 50-50 men ingen av partene var egentlig enig i delingen. De ble spredd rundt i landet sånn at man måtte krysse det andre landet for å komme voer til andre dele, hvis dere skjønner hva jeg mener.
Dette var ingen av partene fornøyd med, og jødene tok aksjon først. Og dermed eide de plutselig hele israel..
Ja, utålmodige løker som ikke ville vente og komme frem til en felles løsning. Den krigen førte til at mellom 726000 palestinere ble drevet på flukt. Ingen Israelere fikk samme skjebne.

For øvrig kan det sies at Irgun, den offentlige Israelske terroristorganisasjonen under ledelse av Menachem Begin, begynte å bombardere arabiske byer som Jaffa, Tiber og Haifa allerede 29 november 1947. Jaffa overga seg faktisk til Israelerne 13 mai, dagen før Israel opprettet staten sin. Da hadde Jaffa 4500 innbyggere, den hadde 70000 før Irgun begynte offensiven sin. Tidligere hadde vi tragedien i Deir Yassin, og vi husker vel hva som skjedde der? Irgun og søsterorganisasjonen Lehi slaktet 254 uskyldige kvinner og barn.

Ja, partene var ikke helt enige i en 50-50 deling. Mest fordi noe av delingen skjedde byvis, dermed ble Jaffa i følge resolusjonen arabisk, selv om det bodde noen Israelere der. Og vice versa. Forskjellen ligger i at Israel begynner å bombe når de ikke får det som de vil... Det tok en stund før Palestinere og andre arabere begynte å reagere på angrepene. Faktisk ikke før 15 mai, da hadde Israelske overgrep allerede pågått i nesten et halvt år....
For meg finnes det er en god grunn og en dårlig til å støtte/hate den ene parten:

Israel:
+: Jødene har ikke hatt et hjemland på mange mange år før 1948.
-: Begår statsterrorisme.

Palestina:
+: Ble skøvet ut i kulda av Israel, undertrykt folk.
-: Selvmordsbombere og andre ekstremist aktiviteter.
Jødene er det jo SÅ synd på etter det de nå holder på med.
Når det gjelder selvmordsbomberene, så hva ellers kan de gjøre? De har omtrent ingen hær lenger, lederen deres er som regel arresert og landet deres har blitt rappet. Det er ikke som om det var de som jaget dem under andre verdenskrig, men allikevel er det dem som får svi for det.
Selvmordsbombere er jo grusomt, men jeg vet ikke om det er så mye annet de kan gjøre.
Det er noe som heter diplomati.
vel, det har faktisk vært endel forsøk på diplomati opp gjennom åra. problemet er at endel ekstreme tullinger (bl.a. sharon & hamas-gutta) har ødelagt gang på gang, ved å gjøre ting den andre siden mer eller mindre var NØDT til å reagere på. Den eneste måten å få en slutt på det hadde vært (tror ihvertfall jeg), å iskaldt ignorere alle provokasjoner, enten bombene kommer med fly eller selvmordsgærninger, og fortsette med forhandlinger samme faan hva som skjedde.

En ting bare som er ganske viktig å få med seg; hamas og PLO/Arafat er IKKE kompiser, og har aldri vært det. Mener ganske bestemt å huske at det har vært attentatforsøk fra begge to mot hverandres ledere, så å tro at Arafat kan kontrollere hamas' selvmordsbomere er latterlig, ihvertfall så lenge han sitter i husarrest.
Sist endret av atomet; 9. desember 2002 kl. 22:06.
Opprinnelig postet av Digital Hybrid
Beklager...

Jeg mener ikke at muslimene er de "slemme" i denne krigen, men det er et faktum at de ønsker verdens-dominasjon mer enn alle andre, og gjør det meste for å få det... derfor hater de alle andre religioner...
Vis hele sitatet...
åh. kor teit du e. Det med at muslima hate alle andre e noka som blei funne opp av et par professora i USA som etter kommunismens fall, og da det ikke lenger va noka ideologikonflikt lenger så etter et nytt fiendebilde, og skapte en sivilisasjonskonflikt ved å påstå at muslima å vesten aldri ville kunne forenes å alltid ville være i krig å sånn.
Nettopp lest ei heil bok om det emnet der.
L0rdMeL: well cry me a river

Opprinnelig postet av duxo
Jeg står på Palestina sin side.
Jævla FN som kommer og leker verdenspoliti. Kunne dem fått noe av USA ? Neh, kom ikke på tale.
Vis hele sitatet...
Vell.... Jødene mente at Abraham ble lovet landet der det ligger nå, og jødene vil ha _DET_ landet, ikke USA... så det var egentlig et dårlig eksempel.... men jeg er enig i at USA ville aldri gått med på det hvis Abraham hadde blitt lovet deler av USA
Opprinnelig postet av Digital Hybrid
L0rdMeL: well cry me a river



Vell.... Jødene mente at Abraham ble lovet landet der det ligger nå, og jødene vil ha _DET_ landet, ikke USA... så det var egentlig et dårlig eksempel.... men jeg er enig i at USA ville aldri gått med på det hvis Abraham hadde blitt lovet deler av USA
Vis hele sitatet...

jeg mener vi lærte det at jødene ble tilbudt å ha en del av USA, av FN, og når de ikke godtok det så ga de nåværende Israel.