Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1679
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Etter en del grubling er dette mitt utkast til logotyp/navnetrekk til WSOC opptaksprøver 2007.
En del skisser ble forkastet (kudos til Stormen for konstruktiv koseprat) for å være intetsigende lek med initialer og bokstaver.

Forfasen til det endelige utkastet ble en spørreundersøkelse blant folk som kjenner meg for å få et par stikkord jeg kunne henge meg på. Aktiv, allsidig, barnslig og leken var de mest brukte ordene, dette har jeg forsøkt å gjenskape gjennom dette navnetrekket.

Innspill på utførelsen tas gjerne imot.

http://kristianslekeplass.net/wsoc/05_09.png
Du er min venn
niigu's Avatar
Med det første er en del bokstaver temmelig vanskelig å temme. Det blir "litt for mye" for øynene, på en måte. Jeg tror faktisk det hadde hjulpet å bruke en litt mer nøytral farge på t-skjorten til bokstavmannen. Nonetheless skal du vite at jeg likte faktisk dette dødsgodt Skikkelig lekent og artig, ble litt forelsket i S´en, spesielt.

Dette blir dødsbra!
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av niigu
Med det første er en del bokstaver temmelig vanskelig å temme. Det blir "litt for mye" for øynene, på en måte. Jeg tror faktisk det hadde hjulpet å bruke en litt mer nøytral farge på t-skjorten til bokstavmannen.
Vis hele sitatet...
Takk for skryt. Målet var å ha en spotfarge som var litt barnslig og leken, jeg prøvde mange forskjellige kombinasjoner av bukse- og tshirtfarger, men jeg tar det til betraktning som du sier kan det bli litt overveldende. Jeg tror kanskje jeg skal arbeide litt med kerning av bokstavene for å ikke gjøre det for trykkende.

Sitat av niigu
ble litt forelsket i S´en
Vis hele sitatet...
Pga. bulen på buksen, right?
Pent, men "budskapet" forsvinner noe. Tok meg noe tid å finne ut at det var en tekst for så å dechifrere "bokstavene". Keep in mind at jeg er langt fra eksemplarisk bservant.
Blir kanskje litt kjedelig, men ville byttet slik at begge i'ene ble like. ville gått for den siste i'en, men hatt en speilvendt hvis du vil ha litt variasjon. Første i likner litt mye på a etter min mening, men alt i alt godt arbeid (Y)
Trenger noen finjusteringer, men knallbra og original idé!
En ting jeg tenker litt på, er... se litt på oppgaven. Er det ikke navnetrekk/logo for deg selv det skal være? Da kan du godt forenkle litt, for å få fram ideen bedre. Et navnetrekk vil si en signatur, og det er ikke det du har her. Dermed er det altså en logo... og da blir det plutselig også litt mye. Hva med å korte ned til bare initialer? I tillegg ville jeg ha kutta litt ned på antall farger/detaljer. F.ex. trenger du egentlig ikke noe mellom sokkene og buksa, der titter det fram litt hud innimellom, men det er så lite at det egentlig ikke er noe vits i. Hodet... hm, ok, test hvordan det blir hvis du lager hodet som bare en farge, dvs "skinna", uten hår, eller at det bare er ensfarga svart. En logo bør også kunne kjøres i svarthvitt/gråtoner, hva med å prøve bare outline rundt hodet, svart caps, svart bukse og trøye, og bare bruk en hvit linje der grensa mellom bukse og skjorte går nå, evt en av dem i en gråtone.
Bob Sacamano
John B's Avatar
Tok meg ti sekunder før jeg så hva som var ment. Liker idèen bak godt for ikke å snakke om tegningen selv. Kritikk ville vært at høyrearmen på den siste bokstaven, "n", er malplassert. Samtidig synes jeg gulfargen på skjorten ikke står så bra til hudfargen, men det er langt fra å være et irritasjonsmoment.
Har du vurdert å skrive bokstavene som versaler? Vil kanskje forenkle forståelsen av hva som står der.

En av de tingene jeg kanskje stusset litt på var at jeg trodde det hele var skrevet som versaler pga. lik høyde på alle bokstavene. Oppfattet ikke med en gang at "ristian" var kapiteler. Dessuten har versaler kanskje en enklere og mer tydlig form?

Og uten om at dette er så alt for gjennomtenkt kan kanskje budskapet bli skadet av mine forslag.
Sist endret av dagan; 10. mars 2007 kl. 13:02.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av atomet
En ting jeg tenker litt på, er... se litt på oppgaven. Er det ikke navnetrekk/logo for deg selv det skal være? Da kan du godt forenkle litt, for å få fram ideen bedre. Et navnetrekk vil si en signatur, og det er ikke det du har her. Dermed er det altså en logo... og da blir det plutselig også litt mye. Hva med å korte ned til bare initialer? I tillegg ville jeg ha kutta litt ned på antall farger/detaljer. F.ex. trenger du egentlig ikke noe mellom sokkene og buksa, der titter det fram litt hud innimellom, men det er så lite at det egentlig ikke er noe vits i. Hodet... hm, ok, test hvordan det blir hvis du lager hodet som bare en farge, dvs "skinna", uten hår, eller at det bare er ensfarga svart. En logo bør også kunne kjøres i svarthvitt/gråtoner, hva med å prøve bare outline rundt hodet, svart caps, svart bukse og trøye, og bare bruk en hvit linje der grensa mellom bukse og skjorte går nå, evt en av dem i en gråtone.
Vis hele sitatet...
Hva et navnetrekk er vil jeg påstå er mer opp for tolkning. Uansett vil jeg bastant gjennomføre hele navnet. Litt av tanken bak er å vise meg, mer enn bare å skrive navnet mitt. For å få fram litt av grunntanken bak er det viktig å skille alle elementene, samt at fargebruken skal gi litt sjel og energi til det hele. Når det skal sies så legger jeg faktisk ved en gråtoneversjon og en nedskalert utgave i presentasjonen, men kun for å vise at det fungerer.
http://kristianslekeplass.net/wsoc/05_09_graa.png

Sitat av John B
Tok meg ti sekunder før jeg så hva som var ment. Liker idèen bak godt for ikke å snakke om tegningen selv. Kritikk ville vært at høyrearmen på den siste bokstaven, "n", er malplassert. Samtidig synes jeg gulfargen på skjorten ikke står så bra til hudfargen, men det er langt fra å være et irritasjonsmoment.
Vis hele sitatet...
Jeg kunne alltids endre på fargene, men jeg vil ha en tshirtfarge som er energisk og skriker litt. Hudfargen er samplet fra et fotografi av megselv, jeg vil ikke endre hudtone ihvertfall Når det gjelder siste n-en så blir det nok litt småflikking for å få ting på plass =)



Sitat av dagan
Har du vurdert å skrive bokstavene som versaler? Vil kanskje forenkle forståelsen av hva som står der.

En av de tingene jeg kanskje stusset litt på var at jeg trodde det hele var skrevet som versaler pga. lik høyde på alle bokstavene. Oppfattet ikke med en gang at "ristian" var kapiteler. Dessuten har versaler kanskje en enklere og mer tydlig form?

Og uten om at dette er så alt for gjennomtenkt kan kanskje budskapet bli skadet av mine forslag.
Vis hele sitatet...
Høyden på bokstavene er egentlig mer relatert til stillingen jeg står i framfor at det skal være reell x- eller versalhøyder. Alle figurene av meg skal være i 1:1-skala til hverandre, slik at ikke personen ser fysisk større ut på en annen bokstav enn den foregående (capsen skal være like stor, tshirten like lang osv.). Jeg har selv grublet mye på at det kan se litt ujevnt ut, men årsaken til at jeg har gjort det som jeg har er svært gjennomtenkt, tro det eller ei. Enkelte kunstneriske friheter vil jeg ta meg, du som ser ut til å ha litt peiling på typografi må vel ha hørt uttrykket «breaking the grid».

Sorry båyz, men det blir ingen nevneverdige endringer i denne nå. Er bare to dager til innlevering og jeg vil tørre å påstå at denne oppgaven er ferdigere enn et par av de andre jeg jobber med.
Sist endret av Cadex; 10. mars 2007 kl. 13:38. Grunn: Legger til illustrasjon
Skjøner godt hva du mener, men når du først skal break det grid, hva med å kjøre alt som kapiteler? Så k'en nesten blir som en matrix-landing, hvis du skjønner :P

Sånn av ren nysgjerrighet, er det mulig å se resten av forslagene?
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av dagan
Skjøner godt hva du mener, men når du først skal break det grid, hva med å kjøre alt som kapiteler? Så k'en nesten blir som en matrix-landing, hvis du skjønner :P

Sånn av ren nysgjerrighet, er det mulig å se resten av forslagene?
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt om du skjønte hva jeg mente ...
Jeg har bevisst ikke bundet meg hvorvidt det er kapiteler eller versaler FORDI høyden vil variere. En person som sitter og en person som står er ikke like høy, jeg kan ikke skalere han som sitter til å passe høyden til han som står, da vil det hele framstå som David vs. Goliath.

Med resten av forslagene, snakker du om tidligere forslag til logo, eller andre oppgaver?
Et spørsmål, er det Kristian det står:O?
Sitat av Devine
Vet ikke helt om du skjønte hva jeg mente ...
Jeg har bevisst ikke bundet meg hvorvidt det er kapiteler eller versaler FORDI høyden vil variere. En person som sitter og en person som står er ikke like høy, jeg kan ikke skalere han som sitter til å passe høyden til han som står, da vil det hele framstå som David vs. Goliath.

Med resten av forslagene, snakker du om tidligere forslag til logo, eller andre oppgaver?
Vis hele sitatet...
Ahh, skjønner. Jeg som er litt trøg.

Tenkte på de tidligere forslagene til logoer innen "navnetrekk".

Forresten så ble den grå versjonen mye tydeligere når det gjelder tydingen av navnet.
Sist endret av dagan; 10. mars 2007 kl. 15:53.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Den ensfargete "logoen" var lettere å lese Kristian fra enn den med farger. Du bør nok jobbe med fargene. Personlig syns jeg måten du skriver navnet ditt på får frem godt nok at du er leken osv., fargene gjør det bare vanskeligere å lese. Angående kapitaliserte bokstaver skjønner jeg hvorfor du har valgt å ikke bruke det, det er mer lekent og lettere med forskjellige typer.

Syns forresten "n"en var stillig!
Jeg hadde problemer med å lese hva som sto helt til jeg så den ensfargede, og da trodde jeg det sto "Kristin." Trodde også at K'en var en Y ganske lenge.
Tja, jeg tror fremdeles den hadde tjent på litt forenkling, og jeg har en mistanke om at det er "signatur" de mener med navnetrekk... menmen, lykke til, skal bli moro å se alle de spente trynene som fyller opp resepsjonen med konvolutter (er det ikke i overimorra?)