Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1450
Om dere, som meg, har sett på nyhetene de siste timene har dere garantert fått med dere at de to Munch-bildene som ble stjålet for over to år siden.

Når jeg hørte dette tenkte jeg umiddelbart på Toska som tidligere har uttalt at han kunne bringe disse to bildende tilbake dersom han fikk innfridd enkelte goder slik som Peppes på lørdager og kjærestebesøk så ofte han vil. Om det faktisk er Toska som har stått bak at bildende nå er tilbake, hvor plausibelt tror dere at dette faktisk var en bit av Toskas plan dersom han skulle bli tatt for NOKAS-ranet?

Jeg må si jeg er overbevist, ettersom Munch og Madonna bildende må være utrolig vanskelige å få omsatt. Og samtidig tviler jeg sterkt på at de andre medskyldige i NOKAS-saken var klar over at det var Toska som stod bak Munch-ranet.
Vedder balla mine på at Toska har noe med dette funne å gjøre! Men det vil aldri komme ut i media, politie vil bare "nekte" på at Toska har noe med det å gjøre, så vi ser vel han i gata om ikke alt for lenge..
Jeg tror ikke at Toska stjal bildene på forhånd får å muligens få noen ekstra goder i tilfelle han ble tatt. Tror ikke han ville risikert å gjøre noe så vågalt før Nokas-ranet. Dette ville jo satt selve planleggingen av nokas i fare om han hadde blitt tatt som en bakmann for tyveriet av maleriene.

Men kan hende han så muligheten etter han ble tatt og huket fingrene i maleriene, sånn som forsikring. Men tviler igrunn.
Vedder ennå litt mer på at Toska kommer til å slite fremover.
Tror nok han fikk huket tak i maleriene før han ble tatt ja, har fått inntrykk av at den mannen har mange kontakter og mye under topplokket. Han hadde vel også en finger med i spillet på ett større hasjparti som skulle smugles inn i landet mens han enda var på flukt?
Skriik , Skrik har blitt funnet!
Hehe, eneste måten å finne ut om teorien din stemmer er å komme seg så nært vinduet til Toskas celle som mulig,(kanskje søke jobb som fangevokter?)og rundt middagstid lukte hva han spiser.
Evt. sjekke om fyren har besøk ofte.
Sitat av John B
Om dere, som meg, har sett på nyhetene de siste timene har dere garantert fått med dere at de to Munch-bildene som ble stjålet for over to år siden.
Vis hele sitatet...
Her har du gått litt i surr?
Bob Sacamano
John B's Avatar
Trådstarter
Sitat av Henriken
Her har du gått litt i surr?
Vis hele sitatet...
Det ville ikke vært første gang. Jeg er rimelig sikker på at den delen som på magisk vis forsvant fra setningen ville hatt en revolusjonerende innflytelse på hvordan vi forholder oss til duer. Men for å være ærlig husker jeg ikke engang hva du hintet til i din kommentar og jeg akter ikke trykke tilbake for å lese heller så da får det bare være :'(

Edit: Eeek, jeg kan ikke redigere tråden uansett ;[
Sist endret av John B; 31. august 2006 kl. 20:35.
hipphura for toska! <3<3
Sitat av dagan
Jeg tror ikke at Toska stjal bildene på forhånd får å muligens få noen ekstra goder i tilfelle han ble tatt. Tror ikke han ville risikert å gjøre noe så vågalt før Nokas-ranet. Dette ville jo satt selve planleggingen av nokas i fare om han hadde blitt tatt som en bakmann for tyveriet av maleriene.
Vis hele sitatet...
Nå ble vel riktignok Munch-maleriene stjålet etter NOKAS-ranet.
Hver gang noen sier "Ingen kommentar", betyr det som regel at det er sant. Hvis toska ikke var innblandet, hadde polititet ikke sagt "ingen kommentar"?
så på nyhetene at det er et hull på størrelse med en 20kroning i madonna. Skrekkelig at folk ikke har respekt for slike kultuskatter!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Mech
så på nyhetene at det er et hull på størrelse med en 20kroning i madonna. Skrekkelig at folk ikke har respekt for slike kultuskatter!
Vis hele sitatet...
Eg vil jo påstå at eg ikkje ser poeng i å ha respekt for noko som er produsert for såpass lenge sidan, som eg ikkje har personleg forhold til, og eg ser ikkje, reint prinsipielt, den ekstreme forskjellen mellom original og kopi.

Alt i alt har eg vel brydd meg ekstremt lite om heile greia, og bare undra meg kvifor i alle dager nokon meiner to bilete er verdt 700 mill. Det er ein høgst imaginær verdi...
Tja, den eneste måten å finne ut om verdien er reell, er jo faktisk å se hva noen er villige til å betale for dem, ingenting er verdt mer enn noen er villige til å betale for det, men så lenge noen er villige til å punge ut, så må man nesten kalle verdien reell.

Ikke respekt fordi det er for gammelt? At du ikke har noe personlig forhold til det, er en ting, men har du noensinne vært og sett på disse bildene? De har noe helt spesielt i seg, andre malere kan også imponere, men munch har virkelig noe ekstra som ikke så mange andre har.
Sitat av Mech
så på nyhetene at det er et hull på størrelse med en 20kroning i madonna. Skrekkelig at folk ikke har respekt for slike kultuskatter!
Vis hele sitatet...
Var ikke det en RIFT på størrelse med en 20kroning, eller har jeg hørt feil?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Kan godt hende Toska var involvert i tyveriet av Skrik og Madonna, hvordan kunne han ellers fått dem tilbake? Er pengene fra NOKAS-ranet blitt funnet btw? Det som er mest utrolig her er jo at han ikke fikk forhandlet til seg mer enn et peppes-besøk i uka og litt tid sammen med dama. Herre.. jeg skulle iallfall ikke hatt mer enn 1 år i fengsel dersom jeg kunne skaffe en av nasjonalskattene våre til rette. Tosken Toska
Det var noen spekulasjoner om tyveriene av skrik og madonna var en slags avledningsmanøver for å gi politiet ressursproblemer med både nokas og dette tyveriet. Kan nok ligge noe der.