Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2311
Hår fått meg ei ny pumphagle. Skal få meg syntetiske stokker på den.
Haglen er en remington 870 express super magnum. Hvordan demontere denne ?
Løpet et greit, er jo en skruve i fremkant av magasin. Men hvordan får man av det fremste treet og stokken ?
Prøvde å registere meg som bruker på sluttstykket.com - men får jo aldri confirmed brukerkontoen min.
Veit dette er offtopic, og mulig posten blir slettet, men jeg vil anbefale deg å i allefall lese deg svært godt opp til dette. Våpen tukler man bare ikke med, særlig ikke en hagle. Dette er virkelig farlige saker, og hvis du skal demontere den, så vær ytterst forsiktig! Vil fraråde deg å drive med det i det hele tatt.
Har vært artillerist i nato i to år, demontert alt fra kanoner til missilsystem. Jeg er ikke skjelveredd når jeg driver å tukler med hagla. Er bare at det er vanskeligere å demontere denne i forhold til militære våpen..
Fulgte ikke med bruksanvisning da?
Nah. ikke kjøpt i butikk for å si det sånn...
Forsvaret bruker remington pumpehagler... Sjekk om du har noen kontakter fra din tid i forsvaret, evt. ta med hagla til en sportsforretning som selger hagler , der rgner jeg med du kan få den demontert.
Millitære våpen er vel mye enklere å ta fra hverandre, slik at det er lettere å transportere, raske til å bygge opp osv.
uansett om du søker etter bruksanvisning på nettet kan du sikkert finne noe.
Sist endret av Spelly; 24. januar 2008 kl. 17:28.
Sitat av svaagan
Forsvaret bruker remington pumpehagler... Sjekk om du har noen kontakter fra din tid i forsvaret, evt. ta med hagla til en sportsforretning som selger hagler , der rgner jeg med du kan få den demontert.
Vis hele sitatet...
Ikke dumt. Trenger litt backup nå. PLUTSELIG ville den demonteres, uten at jeg skjønner hvorfor
Men btw, vi brukte remington halvautohagle, er forskjell der.

Okei, Da begynner jeg å forstå litt. Har demontert løp, ladegrepet, sluttstykket - fått det ihop igjen å prøveskutt ut vinduet her. Er diverse stoppebrytere for mekanismene inni låsekassen man må manipulere for å få skrudd den sund !

http://www.youtube.com/watch?v=9ORAzzeyz90 Her kan dere se for alle dere andre 400-500 stykker som akkurat nå sitter med ei remington halge å prøver dere på demonteringen
Sist endret av UngarEffect; 24. januar 2008 kl. 17:52.
Sitat av max-mekka
Veit dette er offtopic, og mulig posten blir slettet, men jeg vil anbefale deg å i allefall lese deg svært godt opp til dette. Våpen tukler man bare ikke med, særlig ikke en hagle. Dette er virkelig farlige saker, og hvis du skal demontere den, så vær ytterst forsiktig! Vil fraråde deg å drive med det i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det er så farlig å demontere den, så sant den er tom for skudd, noe som enhver sjel forstår. Det værste som kan skje er at man får en fjør eller to som spretter på deg.
Derimot er det farligere når monterer den sammen. Det er viktig at alt skjer i riktig rekkefølge og skikkelig, slik at skytingen går rett for seg, og f.eks slik at løpet ikke sprenger når du trykker inn avtrekkeren...
Sitat av UngarEffect
Nah. ikke kjøpt i butikk for å si det sånn...
Vis hele sitatet...

Tenkte meg nok det ja...

Men du som sier at det ikke er farlig og demotere et våpen men monteringen er da det kan gå gæærnt er riktig. Men våpenet er jo designet for at det ikke skal være mulig og få en skrue feil plassert så det går inn i løpet fks. Så sant du ikke ønsker det selvsagt.
Sitat av UngarEffect
Prøvde å registere meg som bruker på sluttstykket.com - men får jo aldri confirmed brukerkontoen min.
Vis hele sitatet...


Har akkurat bestilt sammenlegbar kolbe og forskjefte i synt.plast. Sykelig billig på ebay..

Sitat av KrissHad
Jeg tror ikke det er så farlig å demontere den, så sant den er tom for skudd, noe som enhver sjel forstår. Det værste som kan skje er at man får en fjør eller to som spretter på deg.
Derimot er det farligere når monterer den sammen. Det er viktig at alt skjer i riktig rekkefølge og skikkelig, slik at skytingen går rett for seg, og f.eks slik at løpet ikke sprenger når du trykker inn avtrekkeren...
Vis hele sitatet...
Takk! Men det kan være farlig å demontere også, spesielt på halv auto. fjærer etc i spenn, fingrer kan få det hardt.
Sist endret av UngarEffect; 24. januar 2008 kl. 22:10.
Er nok noe skrueopplegg i bakkant av bakstokken, under skulderputen.
Men dette er ikke noe å anbefale. Går veldig utover presisjonen. (Sikkerheten)
Våpen er ikke noe å drive med selv....
Sitat av UngarEffect
Prøvde å registere meg som bruker på sluttstykket.com - men får jo aldri confirmed brukerkontoen min.
Vis hele sitatet...
Har du sjekket junk mappen din da? Jeg vil tippe den havner der, særlig om du bruker hotmail.
Det er bare å prøve og feile det, eller så stikker du til forhandleren. Får hvert fall ikke gjort veldig mye galt, og det går absolutt ikke ut over noe presisjon om du skrur litt på hagla, spesielt når man ikke snakker om at ei hagle har presisjon(!) Det er tvert imot bra at du skrur på hagla. Det er bra å bli kjent med våpnet ditt, litt mer enn bare skytinga. Det får du brukt for, dessuten kan du oppdage eventuelle feil på våpnet som kunne ha ført til uhell.

Men det sitter mest sannsynlig en lengre skrue innenfor kolbekappa som går mot avtrekker, kammer osv. Også er det kanskje et par skruer som sitter ved avtrekkerbøyla? Har aldri hatt pumpe selv, men allmennelige våpen er sjelden veldig vanskelig konstruert.

Og btw, Remington=Amerikansk=100(Sikkerhets)manualer.
Sist endret av dagan; 26. januar 2008 kl. 00:44.