Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1207
jaG
Produktutvikler
Hallo freaks!

Kunne trengt litt konstruktiv kritikk av disse to bildene.
Har ikke noe spessielt med erfaring, har bare prøvd å ta noen bilder og se hva jeg kunne få til. Beklager for eventuell dårlig bildekvalitet.

Bilde 1 er rett og slett tatt på sofan hjemme og er av fruen
Bilde 2 er fra Øland, Sverige der vi er på ferie!

Bilde 1
http://bildr.no/view/65340
Bilde 2
http://bildr.no/view/65319

Takker for alle tilbakemeldinger på forhånd!
Synes ikke det var noe stort med dem, hvertfall ikke det første. Det andre var litt bedre men et bilde alle kunne tatt.
jaG
Produktutvikler
Trådstarter
Joda, men var ikke akkuratt meningen at det skulle være noe stort me dem
Takk uansett !
Sist endret av jaG; 13. mai 2007 kl. 22:38.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Dette synest jeg var bra!

Bilde 1.
Er tilhenger av det med kontrast og bruk av farger blandet inn i S/H bilder, så likte dette!

Bilde 2.
Dette bildet kunne godt vert på framsiden av et postkort, likte balansegangen mellom fargene i bildet!

Velldig bra, keep up!
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Jeg likte ikke det første, men det andre var meget pent =)
jaG
Produktutvikler
Trådstarter
Sitat av PolkagrisLaila
Dette synest jeg var bra!

Bilde 1.
Er tilhenger av det med kontrast og bruk av farger blandet inn i S/H bilder, så likte dette!

Bilde 2.
Dette bildet kunne godt vert på framsiden av et postkort, likte balansegangen mellom fargene i bildet!

Velldig bra, keep up!
Vis hele sitatet...

Takker
Liker det med farger og S/H også, gir et fint blikkfang og kan gi bilder noe ekstra =)
Det andre bildet var veldig bra, begynnte og mimre fra i fjor sommer når jeg så det
Bilde 1 kunne vært bra om det hadde hatt et budskap eller mening. Det er en fin fargekombinasjon med "telenor-blå" og grå/svart. Prøv med en litt gunstigere plassering av motivet, sett henne lenger mot høyre. Ellers greit nok.

Bilde 2 var fint, rett og slett. Fin komposisjon og fine farger!
Sist endret av dagan; 13. mai 2007 kl. 22:47.
jaG
Produktutvikler
Trådstarter
Sitat av PureOwnage
Jeg likte ikke det første, men det andre var meget pent =)
Vis hele sitatet...

Vis du ikke likte Bilde 1 så hadde det vært flott om du kunne si hva du ikke likte

Takker uansett

Sitat av Kukhaar
Det andre bildet var veldig bra, begynnte og mimre fra i fjor sommer når jeg så det
Vis hele sitatet...
Du er ikke den eneste skal jeg si deg
bilder trenger ikke være fine for at det skal være bra. Jeg syns bilde nr en var helt greit, men syns at de lysestakene ikke passet helt perfekt inn. Det ser ut som de er limt rett inn, rett og slett. Syns du kunne tatt buksen på dama di og gjort om til svart-hvitt, fordi den har så lite farge uansett. Tøffeste ville vært at genseren var i farger, no more!

bilde nr 2 var jo fint da. Det kan man ikke si noe i mot. Jeg syns det ser ut som et postkortbilde, og det er ikke alle bilder som gjør det. Du var svært heldig med lyset og himmelen. I det hele tatt, så var settingen bra. Men du kunne fjernet den rammen damann! Det må ikke bli for mye klisjeer. Med sånn løkkeskrift tok bare kaka. Ta vekk ramme og navn. Men hvis du først skal ha det klisjefullt, så legg til noen delfiner som kysser i samma slengen.
jaG
Produktutvikler
Trådstarter
Sitat av max-mekka
bilder trenger ikke være fine for at det skal være bra. Jeg syns bilde nr en var helt greit, men syns at de lysestakene ikke passet helt perfekt inn. Det ser ut som de er limt rett inn, rett og slett. Syns du kunne tatt buksen på dama di og gjort om til svart-hvitt, fordi den har så lite farge uansett. Tøffeste ville vært at genseren var i farger, no more!

bilde nr 2 var jo fint da. Det kan man ikke si noe i mot. Jeg syns det ser ut som et postkortbilde, og det er ikke alle bilder som gjør det. Du var svært heldig med lyset og himmelen. I det hele tatt, så var settingen bra. Men du kunne fjernet den rammen damann! Det må ikke bli for mye klisjeer. Med sånn løkkeskrift tok bare kaka. Ta vekk ramme og navn. Men hvis du først skal ha det klisjefullt, så legg til noen delfiner som kysser i samma slengen.
Vis hele sitatet...
Haha;P Jotakk for det
Du har vel rett i det med klisje`ne
Sitat av Steeny
Joda, men var ikke akkuratt meningen at det skulle være noe stort me dem
Takk uansett !
Vis hele sitatet...
hvis det ikke var noe, hvorfor ber du da om kritikk på dem?
Sitat av galningen
hvis det ikke var noe, hvorfor ber du da om kritikk på dem?
Vis hele sitatet...
Det trenger da ikke være noe stort ved dem for at man skal kunne legge det ut på nFF?

dessuten syns jeg de var langt over gjennomsnitt.
Sitat av Kukhaar
Det andre bildet var veldig bra, begynnte og mimre fra i fjor sommer når jeg så det
Vis hele sitatet...
Samme her, nesten helt likt i Danmark hvor jeg var i fjor.

Likte bilde nr 2 godt.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Sitat av Steeny
Vis du ikke likte Bilde 1 så hadde det vært flott om du kunne si hva du ikke likte
Vis hele sitatet...
HVA er det å like med bilde nummer en? Det er bilde av en random person bakfra med en stygg genser på seg som gjør Peace/Victory (alt etter hvordan du ser det) tegnet på et helt tilfeldig sted. Dessuten skinner det noe helt forferdelig i i bildet og lysekrona.

Men bilde nummer to derimot var derimot helt nydelig.
det første var rimelig talentløst, men likte det andre, selv om det ikke er noe sinnsykt spennende.
Bilde nr. 2 var utrolig fint, det gav meg assosiasjoner til sene sommerkvelder og slikt.
Bilde nr. 1 sa meg egentlig lite, men jeg ble imponert over det siste
Veldig gode bilder, men du burde jobbe litt mere med komposisjonen...

Prøv og fange de "viktigste" delene av bildet i det gyldene snitt.
Lek litt med formatet, helst klippe det i ettertid i photoshop.

-Finsken
bilde 2 var mye bedre enn det første, men det første var ikke værst det heller.
2 ga litt postkort-feeling...
1 ga litt kjedelig feel...

hvilket kamera/ linse brukte du?
(litt of-topic)
jaG
Produktutvikler
Trådstarter
Sitat av effen_92
bilde 2 var mye bedre enn det første, men det første var ikke værst det heller.
2 ga litt postkort-feeling...
1 ga litt kjedelig feel...

hvilket kamera/ linse brukte du?
(litt of-topic)
Vis hele sitatet...
Takker =)

Jeg brukte bare Canon Digital Ixus 750... Ikke noe store greier ennå
Litt bedre lyssetting så blir det bra !
http://bildr.no/view/66128 Her er bilde nr 2 uten ramme, jeg synes det straks ble mye bedre.
nr 1 var ikke noe. nr 2 var veldig fint =) behagelig å se på, fine farger og kult motiv, selv om man har sett mange slike bilder før.
jaG
Produktutvikler
Trådstarter
Sitat av diablo
http://bildr.no/view/66128 Her er bilde nr 2 uten ramme, jeg synes det straks ble mye bedre.
Vis hele sitatet...
Takker!
Enig med deg der!