Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 787
Halloen, er det noen her som vet hvordan man kan compile en d3d8dv.cpp til en dll og en .Exe fil ved hjelp av Visual Studio + d3d Starterkit?

Er det noen som kan hjelpe meg med dette? (compile den) eller Noen som kan forklare hvordan?

CheerZ
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Dersom du gir litt mer informasjon så bør det være enklere å løse dette.

Du har to "templates" i visual studio 6.0 som jeg kan huske av, begge disse gjør at du kan kompilere som enten dll eller exe. Det er dog et par krav til dll du må oppfylle for at du skal kunne gjøre denne kompileringen, jeg vil tro at den fila du har ikke er kompatibel til å bli kompilert for begge.

Dersom filen du har ikke har en main-entry, så vil ikke denne alene kunne kompileres som en exe.

Sjekk i prosjekt-opplegget om du finner Dll- eller (console) executable-project
Er ikke sikker på om jeg forstår spørsmålet. Du kan ikke lage både en .exe fil og en .dll fil ut en og samme .cpp fil. Dvs, du kan, men det gir ikke egentlig mening, da exe og dll er to helt forskjellige ting.
Trådstarter
55 1
jeg så dette bilde på nettet, http://bildr.no/view/198653 (uploaded det)

Slik skal det se ut til slutt, bare ikke No-Fog eller hva det er
Som gutta her sier, så vil ikke en kompilering spytte en DLL _OG_ en EXE fil av samme prosjektet.

En DLL, Dynamic Link Library, inneholder kall og/eller metoder til andre prosedyrer, som du kan nytte i dine egne prosjekter. For eksempel:

dll'en milliganrox.dll har en metode som heter GetMilligansAge .. Du kan da, via en DLL import i ditt prosjekt, bruke den metoden for å få tak i den verdien som måtte returneres. Det er da viktig at du inkluderer DLL'en som inneholder den metoden, sammen med exe filen din.

Navnet på en dll er revnende likegyldig ..
Trådstarter
55 1
så du sier, det ikke er mulig?:S
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av djaage
så du sier, det ikke er mulig?:S
Vis hele sitatet...
Det han seier er vel at det er ein rimelig stor fordel om du veit kva du vil, og kvifor du vil det...
Trådstarter
55 1
ka jeg vil med det, kan jeg desverre ikke si noen på dette forumet kjenner meg nokså godt^^

Men, jeg vil bare ha slik som på det bilde bare med en annen code^^

men, siden jeg ikke har plass på PC'en igjen til det programme + sent internet, lurte jeg på om jeg kunne kanskje sendt filen til en/noen som kunne VÆRE så snille å ha compilet det for meg, det hadde vært STRÅLENEDE:.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Total, and utterly failure of biblical proportions.