Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3726
Hey!
er det noen som har no tips om hvordan jeg skal få mekka en logo til et bedriftsnavn? finnes det noen andre program enn photoshop eller illustrator som det er greit å bruke?
Jeg har mac, men ikke veldig mye skills i grafisk design, (dvs next to nada)
Trenger ikke være kjempe fancy.
Illustrator er veldig greit, men det har lite å si.
Det kommer an på kunnskaper og skills, ikke hvilket program du bruker.
se på det hedningen sa du.... også ser du på det et par ganger til, og husker på at de ikke hadde hverken illustrator eller photoshop for 20 år siden, men jammen lagde de bra logoer da også. Har du ikke skills så blir ikke resultatet bra samme hvilket program du bruker.
Sist endret av atomet; 18. januar 2008 kl. 12:15.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Hvis det er snakk om en logo som skal brukes av en kommersiell aktør: Slå opp i gule sider under grafisk design. Virkelig. De tusenlappene du «sparer» på å lage dette selv kommer du til å tape fordi logoen din ikke fungerer.
Både enig og uenig med Dev. Profesjonelle er god idé, men jeg ville sett litt utenfor Norge.

Jeg har hatt stor suksess med eLance.com, masse freelancere (og firma) som tilbyr bl.a. logodesign. Se nøye på portfolioene (og websidene til hver enkelt tilbyder), se hvem som engasjerer seg i forumene, og vær forsiktige med inderne som tilbyr seg å gjøre det for $75.
I flash er det faktiskt ganske enkelt å lage diverse logoer e.l. enkelt å lage akkuratt de formene du vil ha. Selv om det ikke er så mange filtere osv. I flash, så er det et enkelt program å lage logoer e.l. med.
Marfo: Som du sier så er det mulig å eksportere pathene fra flash til et fornuftig filformat for logoer. Men du har jo mye bedre kontroll i Illustrator uansett hvordan du vrir og vender på det. Det er bare snakk om å kunne det.

Du bruker ikke filters på logoer. Enkelt og greit.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Logoer skal aldri lages i Photoshop. Bruk Illustrator.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
vaskemask: det er da et fett om du lager logoen i photoshop eller med penn og papir. Skal du lage en logo vil du sannsynligvis ha ettusenogførti utkast. I utviklingen frem til et produkt du er fornøyd med har verktøyet lite å si. Det er først når du skal ferdigstille at du gjerne vil ha det i vektorformat.

Det er ikke verktøyet som brukes for å lage logoen, men mannne som styrer verktøyet som produserer en god logo.
Med lage mener jeg å ferdigstille en logo til bruk (slik jeg tolket trådstarters intensjoner). Utkastene kan jo selvsagt være på alt fra dasspapir til programmet du endelig skal lage logoen i, men det vil være en omvei å begynne i Photoshop etter min mening, da du uansett bør ha logoen i vektor før eller seinere.
Jeg kan lage logo til deg. Du vil kunne velge kostnad og jeg kan henvise til tidligere arbeid. Så slipper du å bruke veldig masse tid på noe som kan bli veldig dårlig.