Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1078
Heisann!

Jeg har søkt rundt på forumet og vår alltid nærværende Google, men foreløpig ikke funnet svar på mitt spørsmål (som jeg har forstått). Årsaken kan godt være mine manuelle søke-algoritmer som feiler

Saken er:
Jeg sitter iblant på nettverket (ikke wlan) til en bedrift. Kan jeg på noen måte "skjule/kamuflere" innholdet i trafikken fra min pc/ip og ut på internett, samt "skjule/kamuflere" hva som går inn til min pc/ip? Slik at eventuell nettverksadmin. ikke ser hva jeg gjør? Jeg har ikke noe direkte problem med at trafikken som sådan er synlig, men innholdet i den skulle jeg gjerne "kamuflert" om slikt lar seg gjøre?

Håpe noen har noen kloke ord
Tror du kan gå igjennom en proxy.
http://www.kortaz.com/

Ikke ta mine ord for god fisk her.
Tunnellering av trafikk til en destinasjon på et sikkert nettverk. Du kan f.eks. bruke ssh tunnellering eller IP-over-DNS.
Enkleste løsning: Remote desktop til en maskin utenfor nettverket. MÅ du gjemme noe du kjører lokalt, bruk ssh-tunneling.
vpn er tingen for deg :-) google : winxp vpn server
hvordan sette opp vpn server på din xp pc som server(ikke noe tilegsprogram og det er gratis)
Mange takk for alle tips og forslag! Alle som ett skal undersøkes videre!
Mange sikkerhetssystemer roper ganske høyt hvis de ser SSH over noe annet enn port 22, siden dette også er en type aktivitet noen som har kompromittert et nettverk benytter for å kommunisere inn/ut.

Samtidig er det mange kjente måter for en bedrift med et visst nivå av sikkerhet å detektere om noen brukere forsøker å koble seg til CGI eller PHP proxyer. De fleste IDS og IPS systemer kan i dag detektere dette.

Skal du skjule deg, ville jeg heller sett om det var noen åpne trådløse nettverk i området utenfor bedriften - og koblet meg til disse. Så kan du benytte SSH eller eksterne proxyer på dette.
SSH med putty kjører vel på port 22, ikke over, så det skulle vel gå bare godt?
Er systemet skikkelig satt opp med DPI (Deep Package Inspection) så sliter man uansett, Carrier Return. De fleste nettverk tillater ikke annen trafikk enn port 80 ut og det er vanskelig å kamuflere SSH-trafikk som HTTP-trafikk.
Hm.
Det du kan gjøre er å sette opp en SSH-server på port 441 (?) som er https og kjøre SSL på den.
På den måten vil ikke SSL-trafikken på den porten virke mistenksom, right?

(?) = Er usikker på om det var rett port
Sist endret av RandomiZed; 19. februar 2008 kl. 15:34.
Sitat av RandomiZed
Hm.
Det du kan gjøre er å sette opp en SSH-server på port 441 (?) som er https og kjøre SSL på den.
På den måten vil ikke SSL-trafikken på den porten virke mistenksom, right?

(?) = Er usikker på om det var rett port
Vis hele sitatet...
Nei - den vil oppsøke siden du prøver å nå og se inkonsistens. Porten er forøvrig 443.