Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2485
I morgen skal jeg til Oslo og på søndag reiser jeg hjem igjen. Jeg lurte på om jeg trygt kan fyre i Oslo uten å bli stoppet av narkobikkjer på flyplassen på vei hjem. Jeg har ikke tenkt å ta med meg noe, men partikler, lukt osv. sitter jo igjen i jakke og klær.

Hva tror dere?
Om de har bikkjer så vil de nok reagere ja, om du ikke tar en dusj og bytter\vasker klær.
Sitat av ZeReX Vis innlegg
no worries!(?)
Vis hele sitatet...
Utifra det jeg har lest meg til her på forumet er det alltid en sjangse for at bikkjene skal lukte noe .

Bare ta det rolig og fortell sannheten om du blir stoppet .
Du er nok ganske trygg saa lenge du ikkje har noko paa deg. Om du blir stoppa paa grunn av lukt, kan sei du var paa ein stor fest kor folk royka inne. Kva dei royka veit du ikkje. Er ikkje ulovleg aa ha vore paa ein fest kor nokon roykte. Tviler paa dei gidd gjere noko meir utav det om du ikkje har noko paa deg. You get the drift
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg har blitt stoppet av en søt og loggrende narkobikkje på en Mandag fordi jeg satt på et nachschpiel, hvor noen fyrte opp joints, natt til Lørdag.

Så ja, du risikerer definitivt å bli stoppet.
Sist endret av nso; 17. april 2009 kl. 12:13.
Vil bare bemerke at cannabis can bli fanget opp av bikkjer i klæra selv etter flere vask. Men om du blir stoppa, så sier du bare at du var med noen som røyke eller på en fest... Verstefall blir du ransaket og kanskje i aller aller aller uhelighetens fall "undersøkt". Men så lenge du ikke har noe på deg får du nok tussle videre...
Meeeen; foretar tollvesenet stikkprøver, både med og uten hund, på innenriks flygninger? Eks: Stavanger-Oslo.
Sitat av nso Vis innlegg
Jeg har blitt stoppet av en søt og loggrende narkobikkje på en Mandag fordi jeg satt på et nachschpiel, hvor noen fyrte opp joints, natt til Lørdag.

Så ja, du risikerer definitivt å bli stoppet.
Vis hele sitatet...
Hah, ikke kom å si at du ikke fyrte opp en selv
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av LoRd Vis innlegg
Hah, ikke kom å si at du ikke fyrte opp en selv
Vis hele sitatet...
Det er fullstendig off topic, men det kan jeg garantere deg at jeg ikke gjorde.
Er det noe særlig med bikkjer på innenlandsturer da?

edit: Så det allerede var spurt om det...
Sist endret av Gamgee; 17. april 2009 kl. 13:46.
Sitat av nso Vis innlegg
Jeg har blitt stoppet av en søt og loggrende narkobikkje på en Mandag fordi jeg satt på et nachschpiel, hvor noen fyrte opp joints, natt til Lørdag.

Så ja, du risikerer definitivt å bli stoppet.
Vis hele sitatet...
Når du hadde forkart dem hva som skjedde, hvordan tok de det? Ble det full stripping og body cavity search? Eller fikk du gå etter de hadde sett i håndbagasjen din?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av InTrance Vis innlegg
Når du hadde forkart dem hva som skjedde, hvordan tok de det? Ble det full stripping og body cavity search? Eller fikk du gå etter de hadde sett i håndbagasjen din?
Vis hele sitatet...
Det var bare en dude, og han sa "jeg vet du har noe, så du kan bare innrømme det med en gang". Slik taktikk funker sikkert greit på nervøse kids som faktisk har noe, men det hadde ikke jeg så jeg forklarte ham bare hvorfor bikkjen reagerte på meg og så slapp han meg.
Kan politet kreve en pisseprøve visst man blir stoppa pga. en hund markerer på deg? Selv om man ikke skulle ha noe på seg, så er det vel stor sannsynlighet for at prøven blir positiv visst man røyker en gang i blandt eller jevnlig... Da får man vel automatisk en bot på noen tusenlapper?

Eller gidder normalt sett ikke politiet å gjennomføre pisseprøve selv om hunden markerer? Tenker her på om man blir stoppet på en flyplass el.
Sist endret av Eclipse; 17. april 2009 kl. 16:04.
Tviler på at de kan. Du har jo ikke gjort noe ulovlig ved å være på fest der noen fyrer..
Litt off topic, men tenker bikkja som står i gaten hvor flya fra amsterdam kommer, har det bra travelt

Og btw, de kan vel ikke straffe deg om du har vært i amster og røyka, for så og komme tilbake og være positiv?
Sist endret av luulz; 17. april 2009 kl. 19:03.
Har aldri sett narkotikahunder på flyplassen noensinne. Men så lenge du ikke har noe på deg, så tror jeg neppe du har så mye å frykte hvis du blir stoppet.
Nei, nettopp. Av alle de dødsmange gangene jeg har kommet hjem til Gardermoen, har jeg sett bikkje en eneste gang. Så du kan nok nesten bare glemme å tenke på det, bekymre deg over det.
Skal du fly utenlands? Veldig sjeldent med bikkjer paa innenlands.. Har ikke opplevd det selv, men har hoert om folk som kjenner noen som kjenner noen osv.

Ellers saa har jeg sikkert royka foert hver eneste gang jeg har flydd hjemover fra Oslo, og har aldri hatt noen problemer. En gang hadde jeg en boks hempproteiner i sekken, og idioten som sjekka sekken min trodde det var hasj og tilalte politiet. Jeg fikk gaa til slutt da. haha.
Som det allerede har blitt sagt, opptil flere ganger, så lenge du ikke har cannabis eller ne annet ulovlig med deg, så har du ingen ting å frykte. Hvis du blir stoppet, forklar at du ikke har med deg noe ulovlig og at du ikke skjønner hvorfor hunden markerte på deg. De går gjennom bagasjen din, finner ingen ting, og lar deg gå.

Å begynne med en stotrende historie om at du ar på en fest der noen røyket cannabis, er egentlig ikke noe poeng, men kan være siste utvei om de virkelig ikke gir seg.

For å bli tatt for å ha brukt cannabis må du enten bli tatt på fersk gjerning, eller inrømme å ha brukt det. Passiv cannabisrøyking kan slå ut på prøver, men er jo selvsagt ikke forbudt, og dermed kan du ikke dømmes for å ha inntatt cannabis, med mindre man som sagt blir tatt i ghjerningsøyeblikket eller selv tilstår ugjerningen.
har smoka joint på gardemoen en gang jeg var å reiste innenlands å det vakke nå stress ass.
Mulig det ikke var noe stress. Men tror neimen ikke det er å anbefale. Med mindre man har et ønske om å bli busta da...

Stort sett så går det jo som regel bra. Men å utfordre skjebnen ved å røyke på flyplassen er ikke videre lurt,- synes nå jeg da...
Ta deg en space-cookie!

Reiste engang selv med fly etter inntak av cookie. Det fine med dette er at du kan spise den før du går gjennom tollen osv. Og den vil tidligst starte å virke etter ca en halv time. Altså når du er kommet inn på flyet og satt deg i setet. Så slipper du noia og å drive å gjemme deg på flyplassen.
smugla med 5gram god pollen fra egypt :P i fjor.
Bikkjene var på gardemoen, men shitten lå i kjeften!

Ble heller ikke tatt, så souverni'en ble røyket med glede.

var bare ganske nervøs i det jeg passerte tollerne, men et par sobril fikser opp det
Viss det er en uerfaren bikkje funker det å forvirre den. Slik som å gå mot den, smile og virke hyggelig, og viss du kommer nærme nok klapp den (tollerene liker ikke at du gjør dette pga det forvirrer den). Gjor dette selv når jeg skulle ta danmarks båten. Bikkja loggret og skjønte ikke helt hva den skulle gjøre. Når tollerene sier noe, er det berre å gjøre som de sier.
Sist endret av itZsaiN; 23. april 2009 kl. 17:28.