Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 486
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
God ettermiddag alle medfreaks.

Jeg trenger noen forslag ang. kjøp av ny PC. Jeg vil ha en veldig god gaming pc, uten å bruke mer enn 11-12000,-

Så jeg plukka ut dette på komplett.no

Specs:

Chieftec Aegis Midi Tower Black,
Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS,
USB2 multikortleser 3.5" sort for
MSI P45 NEO-F, P45, Socket-775, DDR2,
Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket
NorthQ 3580 Water Cooling Kit,
Corsair Value S. PC5300 DDR2 4096MB
XFX GeForce 9800GTX+ 765M OC 512MB GDDR3
Western Digital Caviar GP 500GB SATA2,
Western Digital Caviar GP 1TB SATA2
Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S,
Creative SB0886 X-Fi Titanium

Noen meninger? Noe jeg burde bytte ut? Anything? Anyone?
jeg ville såfall gått ned et hak på cpu, og grafikk kort om du har tatt av den dyre storten... det lønner seg _ALDRI_ å kjøpe det nyeste.. det er penger ut vinduet.

Og om du skal ha gaming pc ville jeg invistert i en bedre sysdisk enn det du har der.
Hadde jeg hvert deg; ville jeg kjøp et ATI Radeon 4870 grafikkort, og PC2 6400-RAM.
Resten er forsåvidt greit nok, bortsett fra at du i utgangspunktet ikke trenger vannkjøling, og at 750W PSU er litt i overkant av hva du trenger.
Du får en PC som yter omtrent likt til 8-9000.

Ikke noe poeng å betale mer fordi du har bestemt deg for det.
Ser bra ut den der, men som allerede nevnt ville jeg heller kjørt ATI kort, og kanskje godt ned et hakk i CPU og brukt pengene spart på en Raptor disk eller evt. raskere RAM. Ville ikke satset på mindre enn 750W PSU til tross for hva Restyle sier.
Sist endret av rune420; 20. september 2008 kl. 16:32.