Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 650
Hei,

Jeg lurer på om jeg får bedre ytelse ved å velge en quad. core fremfor en dual prosessor ved bilderedigering / grafisk arb. osv, da disse programmene krever en del ytelse.?
Jeg tror det er mer opp til programmene, om de er programmert for å ta i bruk alle 2 kjærnene i dual core eller begge 4 kjærnene i quad core.

Slik jeg har forstått det, men nå kan det hende jeg har missforstått helt.
Trådstarter
2 0
Så hva vil jeg komme best ut med om programmet støtter quad-core?
3.0 GHz Dual - eller 2.4 GHz Quad?
Sett at du gjør oppgaver som er begrenset av prosessorkraften så vil du få godt utbytte av Quad core.
Mange bilderelaterte oppgaver som f.eks. fourier transformasjoner skalerer bra med flere kjerner, men det kommer i bunn og grunn an på hva du skal gjøre og hvilke verktøy du benytter.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nå har deg seg slik at neste versjon av Adobe-suiten iallefall skal få støtte for 64bit + bedre flertrådmanagment.

Mao 4kjerne er null problem.

Men 6kjernen driver jo å lusker rundt hjørnet, så kan hende quad'en synker enda mer i pris snarest.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Spørsmålet er hvilket program du skal bruke, så er det mulig å svare deg direkte.