Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 533
Først av alt - beklager den litt dårlige overskriften! Var litt vanskelig å finne en overskrift som dekket problemstillingen min.

Uansett, til situasjonen min.

Netcom har en forsikringsavdeling som de fleste vet, og de bruker et firma som heter Internett Telehandel som "forhandler"(altså at det er Internett Telehandel som sender ut eventuelle erstatningstelefoner for Netcom)

Tidlig i Oktober ble mobilen min ødelagt. Jeg har Netcom totalforsikring og benyttet meg selvfølgelig av den. Jeg valgte å bestille en bedre telefon enn den jeg hadde fra før(Hadde N80, så bestilte en N95).

Ventet og ventet på telefonen jeg hadde bestilt, og etter 14 dagers tid ringte jeg til Netcom for å høre hvor mobilen lå ann i løypa. Svaret jeg fikk var at den skulle komme tilbake på lager i slutten av uka. I all forhåpning ringte jeg ned på fredagen den uka, uten spesielt god tilbakemelding, de ga meg da en ny beskjed om at den skulle være på lager i løpet av en uke igjen. Greit nok.

Ventet en uke til, og ringte igjen. Beskjeden var den samme som forrige uke, bare at denne gangen trodde de at det ville ta opptil 10 dager før den var på lager. Men de sa OGSÅ at jeg var en av 10 topp prioriteringer. Så tenkte jeg kunne gi dem en sjanse til. Da 11 dager hadde gått ringte jeg for å høre om jeg kunne få et sporingsnummer.
Noe de ikke kunne gi meg, fordi mobilen ikke hadde blitt sendt og at det hadde skjedd en missforståelse på kontorene dems angående telefonen generelt.

Beskjeden jeg fikk da var at jeg kunne kjøpe en telefon hos en lokal forhandler, og faxe regningen til Netcom. Gjorde da dette dagen etter, og betalte en N95 hos Elkjøp og faxet kvitteringen fra butikken.

Et par dager etter kjøp av telefonen hos Elkjøp, streiker hele greia, og jeg benytter meg av policien til Elkjøp, som går på at man kan levere tilbake produktet mot pengene sine og ba dem bestille nye telefoner, så skulle jeg komme opp å kjøpe en ny om jeg ikke fant en et annet sted.

Alt dette er vel snaue 10 dager siden nå.

Fikk pengene Netcom "skyldte" meg på Mandag.

Og når jeg våknet til morgenen i dag, har jeg fått en SMS hvor det står "Mobilen din har blitt sendt! Følg den på posten.no med Sporingsnummer: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Mvh. Internett Telehandel"


Så til mitt endelige spørsmål!

Hva skal jeg gjøre nå?
Jeg sitter på 3500,- fra Netcom som jeg vil bruke på en telefon.
Og har en N95 til 1700,- (det var mellomlegget og egenandel) kommende i posten om et par dager.

Det skal også sies at pga tiden jeg har ventet på ny telefon, har den nye versjonen av N95 begynt å komme på diverse markeder. Så tror egentlig jeg kjøper meg en sådan.

Men vet fortsatt ikke hva jeg skal gjøre med den telefonen som kommer i Posten.

Har sett for meg et par "utveier" selv.
1. Betale summen jeg må ut med for N95 fra Internett Telehandel og selge den videre.
2. Ringe Netcom/Internett Telehandel å si at de har gjort en feil.
3. Bare blåse i hele greia, og la telefonen som kommer i posten ende der den måtte ende.

Hva synes dere jeg burde gjøre?
Virker jo som en ganske gunstig situasjon jeg er i nå. Men er litt hypp på å fortsatt ha forsikring fra Netcom. Med mindre jeg finner ut at jeg ikke gidder Netcom lenger =P


Tusen takk for svar! Og igjen beklager jeg for langt innlegg. Beklager også hvis dere finner innlegget rotetet og vanskelig å forstå.

<33
kan ikkje sei ka du skal gjera. Kjenner du nokon som har lyst å kjøpa mobilen? viss ikkje er det kan det kanske vera nokon bedre muligheitar. kan egentlig ikkje gi noen andre råd enn å gjera da som er best for deg:P
Sist endret av kverulanten; 1. desember 2007 kl. 15:51. Grunn: typo's