Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 865
Heisann alle med freaks. Nå er tiden inne for å bytte ut min gamle mobil. De tre siste telefonene jeg har hatt har vært av merket Sony Ericsson. ER greit fornøyd med disse telefonene, bortsett fra at høyttaleren på den ene ble ganske lav etterhvert.

Er åpen for alle mulige merker. Ville vært fint om du begrunna hvorfor den er så bra, og gjerne kom med negative sider med mobilen.

mvh. sprc
Herregud mann. Gå til nærmeste elektronikksjappe og se på de forskjellige modellene. De fleste her vil kun komme med synsing og egne preferanser.

Kjøp deg en Sony Ericsson P1i.
Unngå Nokia 6300, det er en nesten perfekt telefon IMO men batterikapasiteten er ett helvette om man prater i den
Fint om vi fikk vite følgene:

- Viktige ting du ønsker i telefonen
- Ca Pris du ønsker å gi for telefonen
- Med eller uten abo.
- Hvor viktig er Disign
- Hvor lenge ønsker du å ha den før du skal bytte nestegang.

www.Amobil.no er en side hvor folk har testet forskjellige mobiltelefoner, der kan du lese om positive og neggative sider med de mobilene du finner eller hører om.
+ at du kan søke deg frem etter den mobilen som passer best for deg.

Jeg syntes Nokia levere mest teknologi for pengene, disign varierer helt fra modell til modell men alt i alt så lager de pene mobiler. Batteri levetiden varierer helt fra telefon til telefon. Vanskelig å si om LG eller Sony Ericsson har bedre batteri en Feks. Nokia og Samsung. Les spesi til telefonen så står det som regel bat. levetiden.

Lykke til, håper du finner den rette.
Sist endret av isars; 10. oktober 2007 kl. 15:27.
Hvis du vil ha forslag til ny telefon kan jeg fortelle deg at du bør kjøpe sony ericsson K850i. Mange SE-telefoner er verdt å se på, men de er relativt like, alle sammen. Det er utrolig vanskelig å fortelle folk hva de skal kjøpe siden de uansett ender opp med å kjøpe den de synes ser penest ut i 90% av tilfellene uansett.

Personlig har jeg lite til overs for andre merker enn sony ericsson fordi de andre merkene har så tydelige feil med alle sine modeller.

Bare SE har god batteritid. 7-8 timer taletid er nesten et minimum, mens andre operatører har et gjennomsnitt på ca. 3-4 timer.

LG har forbausende mye feil og garantisaker på sine telefoner. De fleste er pene å se på, men når de ikke fungerer blir det bare dumt.

Samsung har veldig skjeldent feil på sine telefoner og de fleste er ganske pene å se på, men har utrolig lite gøy du kan gjøre i menyene pluss at man må for eksempel trykke 6-7 ganger etter man skriver tekstmelding før den sendes. Kan bli veldig irriterende for noen som sender mange meldinger.

Nokia er blitt et irritasjonsmoment. Overraskende mange feil, høye priser i forhold til kvalitet og spesifikasjoner. Det er veldig mange Nokia-modeller å velge mellom akkurat nå, men det er mye drit der også.

Mitt råd er å kikke på ei telesjappe. Finn en sony ericsson-telefon du synes ser bra ut og gå for den.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Trådstarter
Greit nok at ingen kan velge en telefon for meg Deezire, men greit å få litt input på hva som er bra telefoner og hvilke jeg bør styre unna. Har egentlig ikke bestemt meg for hvor mye jeg skal bruke, men regner med at jeg går ut med litt penger når jeg først skal kjøpe meg, jeg er ingen trendwhore som bytter ut telefon hver mnde. har den gjerne et par år.

Morsomt at du nevner Sony Ericsson K850i, så den for første gang igår når jeg var inne på mpx sin webbutikk, og ble vel litt forelska i den. Får gå til en telefon butikk og se på den.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Jeg ville ha mest mulig for minst mulig penger. Derfor kjøpte jeg en X-ONE fra chess. (Huawei -U120) Der får du mye telefon for lite penger. Betalte 699 for telefonen med kontantkort. Bruker du ca 200kr i måneden eller mer på telefonsamtaler får du den for mye mindre. (300 els)

Telefonen er utstyrt med 1gb minnekort, god musikkavspiller (jeg synes i allefall det), miniusb inngang til overføring og ladig, minijack for headsett og handsfree. Og selfølgelig 3G

Om du ikke kjører på sparebluss, kjøp iPhone!
Sist endret av sptz; 11. oktober 2007 kl. 14:11.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Kjøp w880i! Stilig og bra telefon med masse minne (1gb+)
Igjen. Det spørs hva den skal brukes til. Om du er intressert i å se på film på telefonen bør du ha en symbian telefon. Da kan du lett slenge inn DivXplayer. Er det musikk, gå for sony ericsson. Kablene til nokia stinker ræv og blir ødelagt om du har mobilen i lomma når du hører på musikk.

Er greit å nevne prisklasse også. Men om jeg var deg ville jeg gått for en Sony Ericsson.
Hvis du først skal virkelig trå til å bruke litt penger på en telefon. Ville jeg nok tatt Nokia N95.

Den har egen jack kobling til hvilke headset du måtte ønske.
Den har det beste telefonkameraet på markedet.
Den har _tydeligvis_ den beste GPS'en.
Og den er tydeligvis den beste telefonen som noen gang er laget!

Har sikla etter en slik lenge selv. Har lillebroren(N80) og jeg er kjempefornøyd! Eneste "oppgraderingen" for meg, blir en N95.

Skal ikke nekte for at det frister en smule å kjøpe en iPhone heller. Men med mindre jeg kjøper meg et digitalt kamera nå snart, er jeg mye mer avhengig av et brukbart kamera, fremfor touchscreen og gyldent design(selv om ja.. dette frister ganske mye det og =P Valgest kvaler!)

Lykke til med kjøpet, hva enn du måtte gå for =)
Sist endret av t0g; 11. oktober 2007 kl. 22:36.
Tror dette blir en ganske full tråd av:
"Kjøp nokia 3200"
"Nei, den er dårlig. Kjøp heller SEk750"

Jeg vil anbefale SE k800i hvis du tar en del bilder, og det er sånn passe stor skjerm på den...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Må bare presisere, selv om det er noen dager siden du skrev det, fullogggal, K 800i har gått ut av produksjon. Du må være både full og gal. -_-
Kjøpte meg nylig en SE w580i, til rundt 2000kr samlet for telefon + et år med abb. Ditcha de 512mb som følgte med og kjøpte en 4gb brikke til all musikken. Fikk mye igjen for valutaen føler jeg. Telefonen er ypperlig til musikk, tar ålreite bilder, har skritteller og fancy treningsprogram (selv om det er altfor lett å få medaljer... ) og virker generelt ganske solid.
LG Prada kom jo godt ut i Tv2 Hjelper Deg.
Er noen ala touch-phone, såg ganske stilig ut og..
Men den ligger på 5k..
Eller har HTC en ganske tøff en, windows på osv..touch det og..