Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2641
Hei!

Hvor får man kjøpt blod? Samme hva det kommer fra, så lenge det er blod. Får man kjøpt slikt hos slakteren?

Om noen skulle lure så er det i forbindelse med en amatørfilm, ikke noe satanistisk ritual elns!
Det går vel sikker ann å få kjøt blod hos slakteren, veit ikke, men det går jo ann å spørre der
Markørgruppa vet jeg får fra en slakter. Der kan du også få tak i tarmer osv....
Hva med kiwi/rimi/rema/ica? Ganske sikker på at alle disse selger griseblod i frysedisken, er små hvite plastikbokser som inneholder 1kg blod
Sitat av mathfjeld
Hva med kiwi/rimi/rema/ica? Ganske sikker på at alle disse selger griseblod i frysedisken, er små hvite plastikbokser som inneholder 1kg blod
Vis hele sitatet...
Mega har 1kg ja ..
Griseblod er egentlig ikke så bra i film. Den bare flyter rask uten å "feste seg" og ser dårlig ut med DV/HDV-kamera. Jeg foretrekker filmblod - som er litt klissete og mørkere enn vanlig blod.

Jeg er f.eks. veldig fornøyd med danske nettbutikken:
http://www.rollespilsbutikken.dk/ind...ffekter/172/0/
Trenger en god del liter, så filmblod blir dyrt... Hva koster griseblod da?
Film blod kan lett lages av div husholdningsartikler (blandt annet sirup for å gjøre det seigt). Problemet med griseblod er som sagt at det er for tyntflytende og at det begynner å lukte og inneholder litt mye bakterier.

http://www.stormforcepictures.com/ho...efakeblood.php
Sitat av nikita
Hei!

Hvor får man kjøpt blod? Samme hva det kommer fra, så lenge det er blod. Får man kjøpt slikt hos slakteren?

Om noen skulle lure så er det i forbindelse med en amatørfilm, ikke noe satanistisk ritual elns!
Vis hele sitatet...
Om det så hadde vært et satanistisk ritual så hadde du fortsatt hatt rett til å både spørre og å anskaffe deg blod.

Det er både ytrings- og religionsfrihet i Norge.
Men det er kanskje ikke så mange som hadde ønsket å hjelpe han, når det hadde gått til et sånt formål.
Vet ikke om det er det samme som griseblodet, men det er "matblod" å kjøpe på alle kiwi-butikker jeg har sett hvertfall
Jeg har brukt endel griseblod i film-laging.

Betalte 18 penger for en boks som inneholdt 0.5l nedfryst griseblod(Matblod) hos den lokale slaktern =)

Blodet er som sagt nedfryst, så legg boksene oppi en bøtte med varmt vann eller noe sånt.

Som sagt over, så er det ganske tynnflytende. Så litt vanskelig å håndtere, men du får den effekten du vil ha tro meg =)

Noter deg dette: IKKE LA DET STÅ OVER NATTEN I ET VARMT ROM! Det VIL lukte død og bedervelse der i mange mange timer etter god gjennomlufting..!

Lykke til med filmen!
Jeg har ei svigersøster som er bioingeniør på sykehuset, og hun jobber visstnok i den avdelingen der de tar imot blod fra blodgivere. Hun skylder meg en tjeneste. Hvor mye er du villig til å gi for, la oss si, 6-7 liter?
huff huff, dette hørtes ikke helt bra ut. Jeg ville ikke vært den som fikk masse grise blod i trynet xD Men hele konseptet med og bruke det til film er jo drit kult, Er ikke en "blod expert" så skal ikke uttale meg så mye om det
griseblodet vi har brukt har omtrent vært som sagt. Lønner seg og blande noe i det som feks litt mel eller noe om du skal ha det noe mere tyktflytende.
Nå har ikke jeg noe spesielt konstruktivt å komme med, men til lefsegokk: jeg tviler sterkt på at noen faktisk har lyst til å bruke ekte menneskeblod til en amatørfilm.. Og jeg tviler sterkt på at hun ville gitt deg 6-7 liter blod som blodgivere har donert for å hjelpe folk som faktisk trenger det.

Satser på at det der var kødd :P
Hehe, jeg var strengt tatt veldig lite konstruktiv selv. Det var nok lite blod, men mye kødd ja =)
Du kan alltids tappe litt fra meg
spøk til side, kontakt din lokale slakter!
Jeg er sikkert helt dum som spør, men er det ikke mulig å tappe fra seg selv da? Tror man kan ta en halv liter uten at det er farlig. Du må har riktig "verktøy" da!

Edit: en liten leif
Sist endret av ThaMan; 3. november 2007 kl. 10:58.
Sitat av ThaMan
Jeg er sikkert helt dum som spør, men er det ikke mulig å tappe fra seg selv da? Tror man kan ta en halv liter uten at det er farlig. Du må har riktig "verktøy" da!

Edit: en liten leif
Vis hele sitatet...
Når du gir blod tapper de deg for 450 ml blod og tar ca 50 ml blod til div tester tilsammen 500 ml.
Men å bedrive selvtapping er IKKE veien å gå siden du raskt kan miste for mye blod og daue av det.
Men hvis man absolutt vil prøve. Hvordan går man fram?
DU kan få kjøpt livaktig teaterblod billig i en del butikke.
Lang holdbrhet har det også...(har hatt mitt i årevis nå og kan ikke lukte noe enda)
Sitat av lefsegokk
Jeg har ei svigersøster som er bioingeniør på sykehuset, og hun jobber visstnok i den avdelingen der de tar imot blod fra blodgivere. Hun skylder meg en tjeneste. Hvor mye er du villig til å gi for, la oss si, 6-7 liter?
Vis hele sitatet...
Kanskje litt OT, men for å si det sånn, det er et JÆVLIG strengt regelverk rundt det derre med tapping/lagring av menneskeblod. Hvis svigersøstra di hadde blitt tatt i stjeling av blod ville hun garantert ha mistet lisensen som bioingeniør på flekken.

Som en liten digresjon vurderte jeg tidligere å bli blodgiver på "gatenivå" og selge til de som ville bruke det til rekreasjonelt bruk, hva nå enn det skulle være...
kan spørre noen EMOer i klassen imorra...
Kan man få kjøpt innevoller og slikt? naice..