Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 833
Jeg har i lengre tid hatt problemer med en prosess som bærer navnet spoolsv.exe.

Dette er en systemfil som skal ta seg av print/fax oppgaver hvis jeg har forstått det riktig. Problemet er at denne prosessen sluker opp hele cpu'en min, selv om jeg avslutter den dukker den opp igjen etter en liten stund.

Jeg trodde først at den var et virus eller noe slikt (noe det i å for seg kan være, har lest om mange virus/ormer osv. som gir seg ut for å være spoolsv) men ble usikker da jeg startet opp fedora på den samme datamaskinen og merket at også dette operativsystemet kjørte med en usannsynlig treg fart.

Jeg har prøvd å scanne hele datamaskinen for virus og spyware men finner ingenting. Hvis noen her har noen gode ideer eller løsninger på problemet så hadde jeg blitt sjeleglad
Du har riktig at det er en fil som tar seg av print/fax-oppgaver. Det du kan prøve og gjøre er og laste ned et program som heter Security Task Manager. Mener og huske at du kan disable den med det programmet.
aslak's Avatar
Trådstarter
Jeg har faktisk testet ut security task manager.. Det eneste programmet klarte å utrette var å avslutte prosessen på samme måte som man kan gjøre i oppgavebehandling. Den tittet frem igjen et par minutter etterpå..
start > cmd > msconfig > tjenester > printer spool disaple.
Sitat av aslak
Jeg har i lengre tid hatt problemer med en prosess som bærer navnet spoolsv.exe.

Jeg trodde først at den var et virus eller noe slikt (noe det i å for seg kan være, har lest om mange virus/ormer osv. som gir seg ut for å være spoolsv) men ble usikker da jeg startet opp fedora på den samme datamaskinen og merket at også dette operativsystemet kjørte med en usannsynlig treg fart.
Vis hele sitatet...
Det høres mest ut som om noe er feil med HARDWARE, og det gir seg uttrykk på spoolsv.