Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 6514
Kan hende jeg missforsto deg litt. Jo, så klart er det jo en blanding rus, det sier jo seg selv at det blir en blanding rus når du blander 2 rusmidler. Men saken er det at jeg alltid har hørt at cannabis forsterker alkoholrusen, og omvendt, så forsto jeg det slik at du sa det ikke gjør det, men rusen blir sterkere pga en unik rus man skaper med og blande de to rusmidlene.
Og så spurte jeg etter en kilde på dette, eller forsåvidt en kilde på at hasj og alkohol forsterker hverandre.

Skjønner du hva jeg forstår? Eller forstår du hva jeg skjønner... ehm, nå fant jeg ikke ut hvilken av de setningene som var riktig. Menmen det får gå, er alt for skækk, fri fra jobben idag. Kan hende jeg er helt på gjorde her, og bare jeg selv forstår hva jeg mener, men da får dere for all del bare si i fra
Jeg er ikke så vandt til og snakke med folk over internett og sånt, så det er ofte folk misforstår meg, eller jeg misforstår de. Det er litt lettere og forstå når man snakker med personen som er rett forran deg, sånn at du kan lettere skille ut serriøse øyeblikk, fleip, sarkasme, kroppsspråk osv.
Sist endret av Ftnfw; 11. juni 2008 kl. 11:53.
Et godt råd er ihvertfal å lese gjennom det du skriver et par ganger før du poster, spesielt hvis du er morgenstein slik som nå

Som sagt så synergerer jo de fleste rusmidler med hverandre til en viss grad, det har jeg også påpekt. Grunnen til at jeg ikke synes det kan kalles en forsterket cannabisrus er at den kun er "forsterket" på grunn av en annen rus, altså er det ikke lenger en cannabisrus, men en blandingsrus.

Trådstarter ber om tips for å forsterke cannabisrusen, ikke forslag til ymse blandingsruser, det kan han sikkert tenke ut selv. Og det var egentlig det eneste jeg ville si i den første posten min. Vi har til og med måttet slette poster hvor folk anbefaler piller for å forsterke rusen, og dette er som sagt ikke en del av trådens tema.
Jeg opplever mest at hasj fungerer som en katalysator for andre rusmidler, som alkohol.
Har brent meg flere ganger på nach at jeg har fyra, for å så gå en tur på kiosken for handle nattmat, og mens jeg har stått der plutselig har blitt for drita til å i detheletatt klare å stå oppreist.
Kan jeg spørre deg om hva du mener med "katalysator"? Slo det opp i wikipedia, uten og bli noe klokere.
Hmm... Blir vel også en slags blandingsrus, men hvis du bruker "Spice" som blandegreier istedenfor tobakk så har ihvertfall jeg opplevd at rusen blir sterkere, og i noen tilfeller bedre.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Ftnfw
Kan jeg spørre deg om hva du mener med "katalysator"? Slo det opp i wikipedia, uten og bli noe klokere.
Vis hele sitatet...
Katalysator, er som artikkelen sier er noe som øker hastigheten i en kjemisk reaksjon.
Også brukt metaforisk i noen tilfeller, som i at "han var en katalysator for dette prosjektet", utløsende faktor m.m.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av vict0r
Hmm... Blir vel også en slags blandingsrus, men hvis du bruker "Spice" som blandegreier istedenfor tobakk så har ihvertfall jeg opplevd at rusen blir sterkere, og i noen tilfeller bedre.
Vis hele sitatet...

Mener du at om jeg mekker hasjen min i oregano krydder så blir jeg mere fjern?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av ZionRoad
Mener du at om jeg mekker hasjen min i oregano krydder så blir jeg mere fjern?
Vis hele sitatet...
Spice er en legal-high: En miks av diverse urter som gir psykoaktiv effekt.
Er klar over det, er vel vandt til at det heter Spice Gold, sorry for misforståelsen.

Om du er ganske innrøyka på THC er vel legal-highs et godt tilbud. Mange røykere blir jo helt fucked up av 0.2 skunk og spice, så burde jo funke på de fleste..
Jeg anbefaler deg å kutte ut mye av munchen om du vil at hasjen skal funke bedre og lengere, all sukkeret gjør deg ganske så nykter.
Er vel ikke så mye å føye til i denne tråden nå lenger, men selv har jeg noen ting jeg gjør når jeg vil bli maksimalt fjern.

Jeg bruker som regel tørrbong lagd av en halvlitersflaske med en passe stor pipenøkkel og rist.
Planter meg godt til rette foran pcn og setter på headsettet. Der setter jeg på noe skikkelig god musikk med masse flyt og behagelige lyder. Ikke noen som helst form for rock, rap etc, nei det liker jeg ikke.

Jeg lener meg tilbake, lukker øynene, nyter musikken og filosoferer. Ved å gjøre dette opplever jeg hasjrusen mange ganger så sterk som hvis jeg skulle spasert rundt ute.

Er jeg ute så tyr jeg til helt andre hjelpemidler. Det går som regel i pils og trekk, eller bare masse trekk. Har inntrykk av at mange ser på hasj som et blandingsdop.
Hasj forsterker minusdop og omvendt.
Sitat av stripedcat
jeg eksperimenterer med i-doser(http://www.i-doser.com/) under sterk hasj-rus for tiden. ganske gøy!
går an å la være å sove/spise, osv., men det kan visst være ganske farlig.
mener ingen av metodene over gir en "sterkere" rus, men heller en mer intens opplevelse.

når jeg ikke er fornøyd med rusen jeg får av "vanlig" dosering har jeg 3-7 sobre dager(inkludert veldig sunt kosthold+trening). nesten noob når jeg begynner igjen:P
Vis hele sitatet...
Hadde selv en syk erfaring med I-doser da jeg røyket en god bønne før jeg satt på " hand of god " anbefales på det sterkeste!
▼ ... over en uke senere ... ▼
da jeg røyka tidligere pleide jeg å spise 4-5 blå eller grønne (de finnes vel ikke lenger??) DET forsterker rusen. tror vel kanskje du kan bruke andre piller også. den råeste hasjrusen jeg noen gang har hatt fikk jeg en kveld da jeg og en kamerat delte en femmer med beis, spiste 5 blå og på toppen delte vi tre gram med magic mushrooms. det ble helt villt.
haha funka nok ganske greit =p
MEN jeg personlig tror ikke det går ann å gjøre noe for å få hasjen til å fungere bedre.
Begynte selv å tenke på dette, for var drit å røyke noen gram alene om dagen og det ble veldig dyrt i lengden.
Ting jeg gjør:
Røyker som regel aldri på det samme +/- en uke. Unntaket er jo når det kommer masse av noe syke greier, da tar det lengre tid å røyke seg inn på det.

Lager litt god stemning før jeg begynner å røyke og det hjelper hvis du er i et "godt lag". (tenker spesielt på dette når jeg er sammen med jenter, de liker alltid at det er litt ekstra koselig når de røyker. Det nytter lite hvis du har starta dagen med en heftig mornings og fortsetter i samme tempo resten av dagen)

Variere hva du røyker på og hvordan du ruller, mekker osv. Kjøpe nytt utstyr når du blir "lei" av den gamle bongen/pipa etc.

Fungerer bra og ta noen øl før man begynner å røyke, men blir en mye mer intens rus og er ikke like digg å sitte rolig å se på film for eksempel(Min mening) Gjør du dette "i lengden" fungerer det plutselig ikke noe særlig og må drikke mye mer alkohol for å oppnå samme effekt eller du opplever at du har drekki for mye og blir faktiskt ikke noe særlig fjærnere etter den 2. pipa/jointen osv. men har fortsatt lyst på mer. (meg i et nøtteskall)

Jeg tror også det har noe å si at jeg trener 2 ganger i uka(når jeg er flink) spiser sunt, har en nokså normal døgnrytme i ukedagene og er i daglig aktivitet.
Dette fungerer fint for meg, men blir jo aldri sånn det var i starten lenger nå uansett. Da må jeg nok ta en lengre pause tenker jeg.
God helg!
drikk en six pack med øl, så tar du ett mega trekk av bøtta så det smeller som f***. Det bruker jeg å gjøre å det synes jeg er best