Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1126
Er det lov til og selge forskjellige substansen som ikke er på dopinglista, Det jeg tenke på i først og fremst var og selge Salvia extrakter. Men dette stoffet er jo på legemiddelista.. Men andre stoffer som BZP og kratom som ikke er på noen lister, kan jeg starte opp min egen nettbutikk eller kommer snuten fordi på besøk. Vanskelig spørmål men er det noen her som kan litt om slike lover stter jeg pris på svar.
Søk etter alle ingrediensene her for å se om produktet er lovlig.
Hvis det ikke står her og du kan få en eller annen tillatelse til å selge og registrere et enkeltmannsforetak så burde jo det gå fint.
Sist endret av Savyer; 26. mai 2008 kl. 19:33.
Nei, det er ikke lov å selge. Hvis det er til menneskelig bruk har næringsmiddeltilsynet og legemiddelverket siste trumfkort, og det er lite du finner som ikke er på enten narkotikalista, urtelista, legemiddellista. Resten regnes stort sett som derivater og blir derfor også restriksjonsbelagte. Hvorfor tror du f.eks Shangri-La, Hemp House etc. ikke selger slikt hvis det hadde vært lov? Utvalget verdige, bra og effektive rusmidler som kan selges i Norge av folk som deg er tilnærmet lik null.

Det du derimot kan gjøre er å kjøre businessen med anonyme betalingsmåter etc., da kan du egentlig selge hva som helst.
Sist endret av Nichotin; 26. mai 2008 kl. 19:37.
Virker riktig det Nichotin sier, men en ting jeg la merke til når jeg bodde i England var at mange av legal high pillene var merket med "plant nutrition" eller noe i den duren. Det var også en liten bruksanvisning som sa noe som "water generously" og ga indikasjoner på dosering. Dette var da i tillegg til psykedeliske mønstere og navn på disse pakkene!
Jeg aner ikke om dette er en mulighet innenfor de norske lover, men det var ihvertfall sånn noe var merket i england.
I Norge kan du ikke engang selge hjemmelagde vafler på din lokale fergekai uten godkjenning av næringsmiddelstilsynet. Om du derimot kjøper ferdig røre (toro elns) kan du.
Heldigvis ser de gjennom øynene når det gjelder mindreårige som samler penger til redd barna, og når det er OD. Men ja det ligger en historie bak påstanden min.
Har en litt alternativ kamerat som syntes dette var en genial ide for å skaffe litt ekstra lommepenger en sommer for 10+ år siden.

Kristen og lovlydig som han er, sjekket han opp i dette, og da de så på det som kommersielt salg, fikk han Vaffelselgeforbud faktisk !
Dette la hele prosjektet hans i grus, da den ferdige røren han eventuelt måtte bruke, kostet såpass at det spiste opp overskuddet hans, om han hadde klart å få noe i det hele tatt.
Sånn er det her på berget

edit: bisetning
Sist endret av pidget; 27. mai 2008 kl. 04:15.
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Om du vil selge legal highs kan du jo åpne en beninstasjon, eller søke jobb på vinmonopolet.

Men seriøst, er det noe i det å maskere salget, slik som i england eksemplet?
Sist endret av CaptainP; 27. mai 2008 kl. 07:11. Grunn: spørsmålstegn
Sitat av CaptainP
Men seriøst, er det noe i det å maskere salget, slik som i england eksemplet?
Vis hele sitatet...
Nei, vi har et helt annerledes lovverk enn England.