Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4851
Hei,

Skal nå bestille meg en togtur som blir på noen hundrelapper, og ser at jeg kan få en ganske fin rabatt om jeg velger "student".
Men da kommer spørsmålet mitt; fungerer et "elevkort" som et "studentkort"? Jeg begynner på 3. VGS til høsten, og på ID-kortet vi har fått fra skolen står det "Elevkort".
Ja, det funker Funka ihvertfall for meg da jeg skulle ta flybussen til gardemoen.
Gjelder som studentbevis.

Rabatten gjelder for studenter ved universitet, høgskoler, akademier og liknende lære-institusjoner, elever ved offentlige skoler og godkjente privatskoler av liknende art som de offentlige. Studentrabatt for periodebillett gis til studenter/elever mellom 16 og 30 år.
Flott - takk !
Du regnes vel som en student, selv om du går på vgs?
det brude vell egentlig det, dessuten så tviler jeg på at vgs elever har så "mye" mere penger å bruke enn studenter på høyskoler og universiteter. elver ved vgs skulle fått redusert kostnader på offentlig transport opptil 60 % av total kostnad, etter min mening. litt surt når du bor borte og i tilegg må ut med opptil 300 kr(med dagens rabatt)en vei nå du skal heim til ho mor.
Sist endret av IncassoMail; 11. juli 2010 kl. 19:58.