Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1072
Jeg ville lage en musikk uten noe bestemt mønster eller melodi. Bare gå fremover på en slags reise. Hva synes dere om selve komposisjonen, er det fint?

http://www.youtube.com/watch?v=_yPeuK5zBRU
Sist endret av clynos; 11. juli 2010 kl. 10:37.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg synes den var merkelig behagelig å høre på. Interessante akkorder. Slutten var ekstremt lam, med i det hele var det absolutt verdt de tre minuttene.
Ikke verst, egentlig. Hvilken toneart er dette i? Litt uvant notasjonsmetode for meg, skjønner du. :P Fikk lyst til å studere harmonikken rundt 01:02. Det beveger seg så fint akkurat der. Samtidig skurrer det litt rett før dette akkordskiftet; tror det er den korte C-en som er synderen (igjen: uvant notasjon). Men det er kanskje meningen?
clynos's Avatar
Trådstarter
robhol: Takk! Kult at du likte den. Ja slutten er super lame ;P Det er egentlig ikke en slutt.

potetsaus: Toneart tenker jeg ikke på. Den C-en er jo kjempefin! Synes du virkelig den skurrer? Det var veldig meningen å ha den der. Takk for kommentar, forresten. Virker som du kan en del.
Sist endret av clynos; 11. juli 2010 kl. 11:09.
Jeg er enig i at den korte C-en ved 0:59 skjærer litt. Kanskje er det meningen, men jeg synes kanskje det i så fall skurrer litt med resten av stykket.

Jeg synes også det burde vært lagt litt mer arbeid i få en litt bedre slutt, da den blir litt hengende i løse luften når den er over.

Bortsett fra det, så var dette slett ikke verst!

EDIT: Hørte gjennom en gang til nå, og er ikke riktig så kritisk til den C-en likevel. Den fungerer egentlig ganske godt som ledetone, men jeg bet meg merke i at den skurret litt ved første gjennomhøring. Kanskje du bare skal la den være
Sist endret av Provo; 11. juli 2010 kl. 11:16.
Jeg vil tro stykket er i F#, og er også innom den parallelle tonearten D#moll. (F#,G#,A#,B,C#,D#,F,F#)
Så denne c-en ved 0:59 ligger ikke i skalaen, kanskje derfor den skjærer litt? men det er vel litt smak og behag?
Men bare fordi den ikke ligger i skalaen betyr ikke at du ikke kan bruke den.
Sjekk ut Nonchord tone og Passing Tones.
Toner utenom skalaen som vanligvis skaper dissonans blir ofte brukt mellom to toner som en slags overgang.
Du burde også få til en skikkelig slutt ja. Sjekk ut Cadence

Når det er sagt, var stykket ditt veldig bra! Jeg likte det godt. Men ikke glem andre instrumenter. eksperimenter litt. kanskje litt bass instrumenter for å få enda mer dybde i lydbildet?
Najst Hvilket program bruker du?
mo3: projectsam står det i en tag iallefall
Likte denne ganske godt faktisk.
clynos's Avatar
Trådstarter
Provo: Glad du godtok C-en til slutt Jeg kan skjønne at den skurrer litt første gang. Det virker som at man må være klar over at den er der for at den skal tilfredsstille.

RubiksRune: Takk for pro comment. Sjekker ut linkene. Ja sorry for slutten altså. Men glad du likte det som kom før! Jeg adder flere instrumenter på neste sang. Jeg ville bare få ut denne så fort som mulig fordi jeg har en tendens til å bli lei av sangene mine før de er ferdig. Dette ender da med at de bare blir stående uferdig. Noen som kjenner seg igjen der?

Mo3: Takker Musikkprogrammet (DAW) heter Presonus Studio One. Strykersamples er fra Projectsam Symphobia.

iste2008: Kult. Takk for det.
Nydelig i mine ører,ville gjort seg bra som film-musikk.
Så for meg ett drama fra 2.verdenskrig når jeg hørte dette.
clynos's Avatar
Trådstarter
Takk lizz. Ja den er litt trist/dramatisk så det kan jeg skjønne. Jeg ser ikke for meg noe når jeg lager musikk, så det er kult å høre hva andre ser for seg. For meg er det bare rene følelser. Hvis jeg ser for meg noe er det vanligvis folk som spiller i et orkester. Veldig lame;P
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Var ganske fint det der. Noen av akkordene får den til å minne veldig på Samuel Barbers "Adagio in G Minor" filmthemet fra Platoon
Som djxfade sa så ligner mye på Barber's Adagio for Strings, noen partier er nærmest identiske. Men god jobb uansett
Sist endret av AssCobra; 15. juli 2010 kl. 16:39.
clynos's Avatar
Trådstarter
djxfade: Takk, og ja det stemmer Jeg kom til å tenke på adagio mens jeg lagde sangen, så rundt 2:00 så refererte jeg skikkelig til den.

Men, men, men jeg hadde ikke hørt adagio på flere måneder og hørte den ikke igjen før etter jeg hadde laget sangen. Jeg huska ikke navnet på den, men det var noen som påpekte det samme som dere