Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 793
Hei! Tenkte og installere 1-2 overvåkningskameraer inne i huset, skal reise bort en stund, sånn for sikkerhetsskyld.

Noen anbefalinger? Hvilke bruker dere? Evt utendørskamera også funker

https://www.kjell.com/no/produkter/s...BoCk68QAvD_BwE

Denne virker svært spennende, hva tenker dere?
Sist endret av klattus; 1 uke siden kl. 17:09.
Hei, har benyttet Arlo sine kameraer på hus, hytter og barnerom da det var behov. Fungerer fint det, med unntak av at prisen for abonnementet som alltid er irriterende.

Ser at ditt ser mye bedre ut ift. at man kan bevege på det i flere retninger, men ser ikke noe om oppløsningen/kvaliteten på videoen.

Om bildekvaliteten er grei så ser det du fant helt kurant ut, om ikke kan jeg anbefale Arlo sine (de er dog noe dyrere).

Også keen på å anskaffe denne e.l. https://www.theverge.com/2023/1/6/23...-price-ces2023 men har klart meg uten å ha Google og Bezos-produkter så langt, så den listen er ganske høyt lagt.
Selv bruker jeg Tapo og Nedis kameraer, super fornøyd!
Kjøpte et Conecto Speed 5S fra Power 2år tilbake, har stått aktivt i leiligheten siden og funket perfekt.
Gratis app med bevegelsessensor og lydsensor, samt tilt opp og ned, også nattmodus.
Kunne ikke blitt mer fornøyd til prisen den koster!
Må være koblet til stikkontakt hele tiden, men ledningen er enten 2 eller 3m lang.
Bra bildekvalitet og du kan snakke med de i rommet, for eksempel håndtverker etc.
Sist endret av Tommsern92; 1 uke siden kl. 19:19.
Trådstarter
Sitat av Maiskolben Vis innlegg
Selv bruker jeg Tapo og Nedis kameraer, super fornøyd!
Vis hele sitatet...
Blir nok og gå for dem ja.

Men er det mulig og spole tilbake osv på disse kameraene? 8t tilbake?

Sitat av fransjeger Vis innlegg
Hei, har benyttet Arlo sine kameraer på hus, hytter og barnerom da det var behov. Fungerer fint det, med unntak av at prisen for abonnementet som alltid er irriterende.

Ser at ditt ser mye bedre ut ift. at man kan bevege på det i flere retninger, men ser ikke noe om oppløsningen/kvaliteten på videoen.

Om bildekvaliteten er grei så ser det du fant helt kurant ut, om ikke kan jeg anbefale Arlo sine (de er dog noe dyrere).

Også keen på å anskaffe denne e.l. https://www.theverge.com/2023/1/6/23...-price-ces2023 men har klart meg uten å ha Google og Bezos-produkter så langt, så den listen er ganske høyt lagt.
Vis hele sitatet...
Jeg trenger noe svært simpelt, må ikke være noe 4k bilde eller lyd, bare man har bilde og nokså OK lyd. Er det sånn at du til enhver tid må koble til Arlo? Ikke mulig med trådløs?
Sist endret av klattus; 1 uke siden kl. 21:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av klattus Vis innlegg
Blir nok og gå for dem ja.

Men er det mulig og spole tilbake osv på disse kameraene? 8t tilbake?
Vis hele sitatet...
Absolutt, sleng inn et billig sd-kort så er du good to go! Evt så kan du abonnere for 50kr i mnd ca for skylagring av opptak.

Kom på at jeg også har et xiaomi kamera satt opp også! Vil si det har best kvalitet av de 3. Samme konsept som de andre sd-kort eller skylagring
Bruker Reolink E1 pro. Gratis app, og mulighet til opptak lokalt til pc (har pc som alltid står på), samt opptak til minnekort på kamera. Har PTZ, bevegelsesdetektsjon (ikke den beste) og IR for nattsyn, men er forholdsvis billig.
Trådstarter
Sitat av Maiskolben Vis innlegg
Absolutt, sleng inn et billig sd-kort så er du good to go! Evt så kan du abonnere for 50kr i mnd ca for skylagring av opptak.

Kom på at jeg også har et xiaomi kamera satt opp også! Vil si det har best kvalitet av de 3. Samme konsept som de andre sd-kort eller skylagring
Vis hele sitatet...
Strålende

Høres jo ut som Tapo er det beste for under 1000 lappen. https://nye.elkjop.no/product/hjem-r...skamera/164141 Denne bør vel kanskje sikkert holde mer enn OK?
Sitat av klattus Vis innlegg
Strålende

Høres jo ut som Tapo er det beste for under 1000 lappen. https://nye.elkjop.no/product/hjem-r...skamera/164141 Denne bør vel kanskje sikkert holde mer enn OK?
Vis hele sitatet...
Er en av de jeg har, strålende fornøyd!
(Har hatt den i 2 år faktisk, vært i bruk hver eneste dag, er fortsatt like bra som dag 1)
Sist endret av Maiskolben; 1 uke siden kl. 09:57.
Bruker et bevegelig kamera fra Nedis med både tilt og zoom. Mener å huske at det kostet ca 1500. Det lagrer 48 timer med video + lyd på skylagring (lenger hvis du lager abonnerer). Og hvis man vil kan man åpne mikrofon og kjefte på de som eventuelt bryter seg inn. Det har også varsling på app som gir beskjed hvis det detekteres bevegelse eller lyd innen en gitt tidsramme. Genuint overrasket over hvor bra det var for den prisen.
Bruker Eufy Indoor Cam 2K Pan & Tilt til å følge med på bikkja hjemme. Veldig fornøyd så langt. Mulighet for motion- og/eller sound-detection og lokal lagring av video på microSD-kort. 549 spenn.