Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 1973
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Nå har endelig telenor fått ut fingern til utbygging av ADSL her som jeg bor. Men så er det jo flere som hiver seg på samme saken, Bluecom og DirectConnect er også ute etter kunder her.

Jeg lurer på hva folk vil anbefale meg å bestille fra. Erfaringer med de forskjellige leverandørene er fint. Nedetid/stabilt/support osv..

Og om det er noen som har testet IP telefoni eller vet om noen Bredbåndstilbydere som støtter dette, så hadde det også vært kjekt
telio ip telefoni www.telio.no

nedetid og sånt er som regel lokalt men;
- hadde telenor 704/128 i 2 år og hadde ofte farts slowdownds i en uke om gangen, men linja forsvant bare når noen idioter gravde over fibern opp til tromsø X antall ganger
Jeg har hatt bluecom, linja demmes er bra når man har fått den, men supporten demmes er helt ræva.
Som du kan lese her Bluecom helvete

Så jeg byttet til Direct Connect, og der har jeg enda ikke hatt noen problem. Support er veldig ivrig å hjelpe deg... noe som jeg synes er ett pluss.
Der har du flere linje alternativer også, og prisen er ikke så bort i natta heller.

Jeg hadde klart valgt DC....
Jeg skjønner ikke på dere som har hatt problemer med bluecom. Jeg har ahtt bluecom i snart 2år nå og aldri opplevd problemer med dem. Gå for bluecom du :P
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Trådstarter
Jeg vipper mellom telenor, bluecom og DC.. Er ikke sikker enda. Siden man ikke trenger telefon abb. for å få adsl, så tenkte jeg på å skaffe meg ip telefoni, men telenor støtter ikke dette.
telenor støtter ikke ip telefoni eller telenor støtter ikke abonemang uten tlf ?

ip telefoni fra telio bruker ikke bredbånds linja i den forstand så om de støtter det eller ikke har nada å si..
Sikkert telenor som ikke tilater kundene å ha bredbånd uten telefon.
Da taper de penger.
NGT sier bare jeg!
Det er vel det beste bredbåndet.
Selvom jeg har Tele2 *ikke like tele2*
mne telio kan være like godt det!
Har bluecom, aldri hatt noen problemer, og har bare kjempe erfaringer med supporten dems.
Du får bedre linje/pris hos DC men.
Vi har hatt telenor(ikke le) nå i over ett år. Veldig greit. 350 kr/mnd. Gratis Norton og Icanal m/mer. kan velge enten logitech høytalere(4 stk. +sub.), jensen mp3 eller trådløs LAN som velkomstgave. Sjeldent prob.
Telenor! Er veldig fornøyd. Alltid holdt frister etc. Lite nedetid. hender seg den re-connecter av og til, men det skader ikke så mye. Har for tiden 2048//256 og ligger over 2048kbps på alle tester.
Hvis du har tenkt å bruke Telio, bør du ikke velge en leverandør som bare gir 128 kbit ut

Det blir lett problemer med hakking i samtalene for noen av de som er så uheldige å ha f.eks. Tiscali eller Telenor. Se brukererfaringer på www.telio.no/forum.

En god leverandør som gir rikelig med båndbredde er Nextgentel. De tar ikke ekstra betalt når du ikke har fasttelefon, og gir rikelig med båndbredde til en OK pris.

Visstnok gir Telenor deg en flott gave hvis du melder deg inn, men hvorfor tror du de gjør det? For å være snille, eller fordi de er desperat etter kunder?
Støtt opp om konkurransen =)

Ellers må jeg bare kommentere at Telenor tillater at man har ADSL uten å ha fasttelefon, men da koster det 60 kroner ekstra i måneden.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Psych|Com
telenor støtter ikke ip telefoni eller telenor støtter ikke abonemang uten tlf ?

ip telefoni fra telio bruker ikke bredbånds linja i den forstand så om de støtter det eller ikke har nada å si..
Vis hele sitatet...
Telenor sa at de ikke støtter IP Telefoni, og hvorfor vet jeg ikke. Det støtter da abb. uten telefon

Jeg ville velge telenor siden de har den kule velkomstgaven, men den sperren dems kommer vell på etter nyttår igjen?
Er det ingen som har testet ut dette fra Telio?

Takker forresten for svar
Opprinnelig postet av Bullfr0g
Telenor! Er veldig fornøyd. Alltid holdt frister etc. Lite nedetid. hender seg den re-connecter av og til, men det skader ikke så mye. Har for tiden 2048//256 og ligger over 2048kbps på alle tester.
Vis hele sitatet...
problemet blir i det øyeblikket du bruker 5kb UT. Da detter hastigheten ned til 1500...
NextGenteL.
velg det, det er det beste mener jeg og flere andre dudes i klassen..

har ngt *stolt*

:]
Ville valgt NGT, var veldig fornøyd da jeg hadde det.

Ellers vil jeg påpeke at jeg syns betegnelsen "bredbånd" på adsl blir litt dum... I norge har vi vel egentlig ikke noen fastsatt definisjon, i eu er det 2mbs begge retninger, i sverige er det 5mbs. Anyway, betegnelsen bredbånd kan forsåvet brukes til alt som er raskere enn isdn i norge idag. Sukk...
Opprinnelig postet av cryo
Lyse
Vis hele sitatet...
I Troms? Jaada!.
Opprinnelig postet av DonTomaso
I Troms? Jaada!.
Vis hele sitatet...
lyse leverer linjer i stavanger, men kommer nå også til sandefjord (her jeg bor) blir digg med 10mbit til sommern ja! vis det blir bygd ut her jeg bor da..

Hittill skjønner jeg ikke hvorfor dere klager på telenor, bestilte, kom etter 3 uker presis. Du får nyeste norton vers. gratis (700-800kr) gratis filmer, musikkvideo og spill på icanal. Har 2048/256 og synes den er stabil og god hittill. (har hatt den siden påske)
Opprinnelig postet av meitemark
problemet blir i det øyeblikket du bruker 5kb UT. Da detter hastigheten ned til 1500...
Vis hele sitatet...
Aldri opplevd noen reduksjon jeg, mulig jeg ikke har sjekka det så ofte heller, men.
har hatt tiscali og nå telenor, og jeg angrer ikke et sekund at jg bytta. Makan til dårlige kundeservice som tiscali har har jeg ikke vært borti.

Har 2048/256 linja demmes, nå uten begrensning, men selv med 30gb begrensning er det ikke noe problem, det nærmeste jeg var grensen var 60% da de hadde den.

Har linja UTEN telefon og jeg bruker telio, så til dem som sier at man ikke kan få linje uten tlf abb hos telenor, så er dette tull.

Når vi snakke om telio, så opplever jeg bedre samtalekvalitet enn kjente jeg har snakket med som har Catch og Tiscali, de er misfornøyde med kvaliteten på telio, mens hos meg er det knall.

Dessuten er det jo inkludert Norton Internet Security hs telenor, samt at du får bedre kvalitet på f.eks webtv hos tv2 når du er telenorkunde 1500k stream er knall!

uansett hvor mye noen fjortiser her har imot telenor, så leverer de et produkt som er bra, og så lenge ikke NGT eller Bredbånsfabrikken leverer her i nord, så holder jeg meg til Telenor!
Ville valgt ngt vis det ikke er bedre løsninger tilgjenglig. Fordi:
-Følger med en helt grei router.
-Det har alltid levert det raskeste linjene over adsl og har kapasitet til oppgradere det billigste abonemangene mer.
-Vis du er student får du bra avslag i pris.
-Det bryr seg ikke om du maxer linja 24/7.
-Jeg har hatt ngt i ca 4 år og kan ikke huske sist det var nede tid på linja.
Opprinnelig postet av Magisk
Jeg lurer på hva folk vil anbefale meg å bestille fra. Erfaringer med de forskjellige leverandørene er fint. Nedetid/stabilt/support osv..
Vis hele sitatet...
Hei

Jeg har SDSL[Symmetrisk DSL - altså lik hastighet opp og ned.] fra Catch for
tredje år på rad, og er svært fornøyd. Riktignok, i begynnelsen var hastigheten
helt på trynet i et par måneder - ettersom det lokale mellomleddet (aalesund.net)
ikke hadde mer enn 2mbit i tlf.sentral disponibelt for Catch-kundene. Dette ordnet
seg når de installerte 34 mbit backbone rundt juletider 01' og jeg har siden den
gang hatt konstant gode linjeforhold. Stabiliteten er upåklagelig. Faktisk, så har
ikke linja falt ned siden èn gang i fjor. (Nedetiden var for småtteri å regne,
toppen et par timer.) Catch SDSL er altså et glimrende valg hvis du vil kjøre HTTP-
FTP- DNS-, mailservere o.l. Problemer blir det først når du har særskilt høy ut-
trafikk på linjene, som f.eks ved hosting av CS-server (1 mbps) med 6+ spillere.
Angående support har jeg lite å si egentlig. De få gangene jeg har etterspurt
persontjenester fra de, har vært ved endring av reversoppslag. Hvis du f.eks eier
domenet foo.com eller subdomenet galtegamp.foo.com kan du få et av disse som
reversoppslag - altså hostnavn som vises ved f.eks IRC-oppkoblinger. (Standardhost
er hex-verdi-av-IP-adresse.catch.sdsl.no.) Du kan faktisk sette opp en egen navne-
server og administrere blant annet reversoppslag -som og når- du selv vil. Angående
IP-telefoni: Telio sin løsning er blant de løsninger som støttes.

Hvis du nærmest utelukkende skal bruke linja til å spille CS, surfe, og bruke P2Ps
(KaZaa, bittorrent), så holder det med ADSL (Catch leverer også denne teknologien)
eller andre rimeligere alternativer; for SDSL er ganske dyrt hvis du regner linjeverdi
i nedlastingshastighet, kontra stabilitet og nytteverdi ved f.eks serverbruk.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Trådstarter
Må takke igjen for gode forslag og meninger. Det er ut til å være mellom Telenor, bluecom og DC. Ser ikke ut for at noen av de andre store, NTG og Catch, gidder å levere her som jeg bor.

Lyse går nok heller dårlig siden jeg bor i det kalde nord Men jeg tror jeg kommer til å gå for Telenors 2048/256 løsning og muligens ip-telefoni fra Telio.

Det frista egentlig med 4mbit SDSL fra DC, men 2500,- pr. mnd. har jeg ikke råd til

geokri: Hvordan er prisen på å ringe fra ip-telefon til mobil? Og hvor får du nr. fra? Har Telio nummer som man får ut fra ip rangen?
hvis ikke jeg husker feil så koster det 95øre å ringe fra telio til mobil, dette er litt billigere enn å ringe med fasttelefon fra andre, men jeg ringer kun til fasttelefon fra telio, da jeg har en veldig god deal på mobilen som gjør at å ringe mobil er mye billigere for meg fra den.

Hvis du har nr fra før så kan du portere dette over til telio, hvis du ikke har nr så får du tildelt et nr i 2168 xx xx rangen til telio. Er mange som stusser her oppe når jeg sier nr mitt 21 68? ikke noe 755? heheh, og noen prøver å legge på 755 foran, og finner ut at det blir for mange siffer
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Trådstarter
Hehe.. Kult. Det har ikke noe å si at de som jeg ringer til ikke har ip-telefon? Det er helt det samme som å ringe fra vanlig telefon til vanlig telefon?
BREDBÅNDSFABRIKKEN POWAH!!! 10MBIT/10MBIT
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hos hvilken leverendør får man mest linjekapasitet for pengene ?. Har tenkt og gått for en linje til 600,-/mnd
Har også hatt telenor i litt over et år(ikke le her heller) Vi har heller ikke hatt noen problemer med de. Har aldri Opplevd nedetid eller noen ting. Er egentlig ganske godt fornøyd med det.
Opprinnelig postet av Hogwarts
Hos hvilken leverendør får man mest linjekapasitet for pengene ?. Har tenkt og gått for en linje til 600,-/mnd
Vis hele sitatet...
Vet ikke om du kan få av disse, men ser at du er fra Levanger.

http://www.nte.no/bredband/publisering.asp?id=903

2048/700 kbps - 520,-
Der har vi noe ja. Takk
Har bluecom jeg (2048/256). veldig forøyd, høy fart og nesten ingenting nedetid. Du får en unik ip til hver maskin du kobler mot nettet